Winterproblemen

Mocht je met open mond slapen smaakt ie dankzij de aan de stront plakkende suiker iig wel zoet }) O-) :+
dit brengt mij weer op een ander ritueel die volkomen offtopic is. Als ik in de warme zomermaanden last heb van muggen dan trek ik gewoon heel stiekem s'nachts het dekbed van Stekvrouw af en kruip er zelf lekker onder. Drie keer raden waar de muggen dan naar toe gaan. :X
 
dit brengt mij weer op een ander ritueel die volkomen offtopic is. Als ik in de warme zomermaanden last heb van muggen dan trek ik gewoon heel stiekem s'nachts het dekbed van Stekvrouw af en kruip er zelf lekker onder. Drie keer raden waar de muggen dan naar toe gaan. :X
Ken jouw vrouw niet...Op vakantie ??


Jullie hebben maar 1 1persoonsdekbed :?

Hewi vragen of hij nog een 2persoons achterlaat als hij verhuist O-) ;)
 
Ken jouw vrouw niet...Op vakantie ??


Jullie hebben maar 1 1persoonsdekbed :?

Hewi vragen of hij nog een 2persoons achterlaat als hij verhuist O-) ;)
nope, trek het tweepersoons dekbed van haar af.

Ze is niet op vakantie volgens mij? Of weet jij meer????? ze was toch bij haar moeder??
 
LOL, en als dat je al bezig houdt, heb je je wel eens afgevraagd hoe een vlieg op het plafond land? Maakt hij nou een halve looping of een zijwaartse draai. En nou allemaal kijken naar die vliegen. Jammer dat er niet zoveel zijn, dit blijft ons nu bezig houden totaan het voorjaar. Maar ik dwaal een beetje af geloof ik :)


vliegen landen op het plafont door hun voorste pootjes uit te steken voor hun hoofd, daarmee in het plafont hakend, en door de kinetische energie van het vooruit vliegen maakt ie een 'omhaal' en haakt vervolgens met z'n andere pootjes aan.

vliegen kunnen ook hun ogen niet dicht doen, want ze hebben facet ogen, die kijken dus ALTIJD.
 
tijd om een lampje in te gaan bouwen in mijn fiets.. is er nog een voorkeur voor een manier ? (lijkt me niet echt handig als mijn luchtfilter smelt omdat het lampje er tegenaan is getrild) en zoja, welke lamp moet je gebruiken ? gewoon een H4 lampje, of een standaard 'gloeilamp' (12V niet 230V :+ )
 
Dat probleem had ik gister ook toen ik naar huis reed B| Dus had al een klote dag, want hij is ongeveer 6 keer uitgevallen voor hij warm was, want in Rdam staan nogal veel stoplichten vlak achter elkaar :X

En dan kom je thuis krijg je een boete.. omdat ik 81 heb gereden waar ik 50 mocht (reed geen hond die dag) mjah,

vind het dus flink balen, zal vanavond wel weer hetzelfde probleem krijgen alleen hoop ik dat er dan geen boete ligt te wachten.

Groeten !!
 
Ik heb bij vochtigheid+kou ook last van een stotterende en afslaande motor. Bij mij hielp het om halverwege de rit even stil te gaan staan bij de pomp. Mijn theorietje 8-) is dat de hitte van de motor het vocht heeft verdreven.

Verder is het nu een mooie tijd om even de bougietjes te checken en eventueel even op te poetsen (of te vernieuwen :X ). Zeker als je motor een tijdje heeft lopen stotteren...
 
Simpel (voor mij); sjook iets langer open, en

:^ Werkt bij mij voorlopig ook nog. Het duurt wel vrij lang voordat het stationaire toerental zonder choke op de normale 1250rpm komt. Dus bij stoplichten trek ik dan telkens mijn choke even een stukje uit.
 
Ik heb bij vochtigheid+kou ook last van een stotterende en afslaande motor. Bij mij hielp het om halverwege de rit even stil te gaan staan bij de pomp. Mijn theorietje 8-) is dat de hitte van de motor het vocht heeft verdreven.

Verder is het nu een mooie tijd om even de bougietjes te checken en eventueel even op te poetsen (of te vernieuwen :X ). Zeker als je motor een tijdje heeft lopen stotteren...

Beste natuurwetenschappers...... :+
Het gaat niet om het vocht/damp/mist wat dán direct tot stotteren van de motor zal leiden...gebeurt bij auto ook niet....maar bij sommige motoren helaas wel, maar dat heeft dan een andere reden....
De hoeveelheid aan vocht in de lucht op dat moment + de koude + HET Vacuüm wat ontstaat in de carbs. ...dat is de oorzaak!
Het vacuüm creëert op dat moment een versterking van de omstandigheden.
De gasschuif/naald zullen op dat moment super koud worden, waardoor de damp in de aangevoerde lucht neerslaat op die koude plekken.
En dat noemen ze dan bevriezen van de carbs.
Reactie daarop is een teveel aan benzine omdat de gasschuif/naald blijven 'staan',
en je krijgt een waardeloze ontbranding als gevolg met daarbij de zwart wordende pitten(bougies), en dat gaat weer een slechte/zeer slechte/geen vonken meer opleveren.
Luchtfilter is niet het probleem....!
:+
 
Ik heb met mijn kawasaki zxr 750 gelukkig geen problemen toen ik gisteren met -4 naar huis reed. Ook met koude motor, ff choke (30 seconde ofzow) en dan loopt ie meteen goed. Dus ik weet helaas ook geen oplossing ervoor omdat ik geen probleem heb :P
 
Beste natuurwetenschappers...... :+
Het gaat niet om het vocht/damp/mist wat dán direct tot stotteren van de motor zal leiden...gebeurt bij auto ook niet....maar bij sommige motoren helaas wel, maar dat heeft dan een andere reden....
De hoeveelheid aan vocht in de lucht op dat moment + de koude + HET Vacuüm wat ontstaat in de carbs. ...dat is de oorzaak!
Het vacuüm creëert op dat moment een versterking van de omstandigheden.
De gasschuif/naald zullen op dat moment super koud worden, waardoor de damp in de aangevoerde lucht neerslaat op die koude plekken.
En dat noemen ze dan bevriezen van de carbs.
Reactie daarop is een teveel aan benzine omdat de gasschuif/naald blijven 'staan',
en je krijgt een waardeloze ontbranding als gevolg met daarbij de zwart wordende pitten(bougies), en dat gaat weer een slechte/zeer slechte/geen vonken meer opleveren.
Luchtfilter is niet het probleem....!
:+
Maar dat lampje, om even op een eerdere vraag terug te komen, wat voor soort moet dat zijn, leg je hem er gewoon in, is dat niet brandgevaarlijk? Heb je misschien wat tips hoe jij het gedaan hebt gezien je dezelfde motor hebt?

veel vragen maar dat levert ook weer veel dank op ;)
 
ZZR1100 was vanaf begin topper ...DANKZIJ..de ram-air werking...
..koppel jij de inlaathapper maar eens los van het aanzuiggedeelte vóór het luchtfilter,...je haalt de 90 niet eens.....( did it...)
ram air werkt pas vanaf 200 ofzo. Maar als je je hele inlaathapper lostrekt, dan breng je elke fiets helemaal uit stemming (jawel, als een orgelpijp - kortere inlaat, natuurlijke frequentie schuift omhoog, en daarmee je powerband, met een beetje pech naar ver boven het rooie gebied).

Dat gloeilampje is wel een poging waard... Bedankt voor de tip!

Oh - en weet niet of dit Beemerspecifiek is, maar op Bing CV carbs wil het helpen om een nieuwe pakking op de vlotterkamer te zetten - hij heeft wat vacuum nodig om brandstof in de choke-carb te trekken en als je pakking lek is komt je choke droog te staan en slaat-ie na 20 seconden weer af.
 
Laatst bewerkt:
liegen landen op het plafont door hun voorste pootjes uit te steken voor hun hoofd, daarmee in het plafont hakend, en door de kinetische energie van het vooruit vliegen maakt ie een 'omhaal' en haakt vervolgens met z'n andere pootjes aan.
Een soort vliegenstoppie dus... :P
vliegen kunnen ook hun ogen niet dicht doen, want ze hebben facet ogen, die kijken dus ALTIJD.
Zelfs als er foto's van Lucy op het beeldscherm staan?

[me]cdegroot heeft ineens best wel medelijden met vliegen...[/me]
 
Maar dat lampje, om even op een eerdere vraag terug te komen, wat voor soort moet dat zijn, leg je hem er gewoon in, is dat niet brandgevaarlijk? Heb je misschien wat tips hoe jij het gedaan hebt gezien je dezelfde motor hebt?

veel vragen maar dat levert ook weer veel dank op ;)


als je de gaten daarna dicht-kit ofzo kan je ff 2 gaten in je luchtfilter huis boren en daar met een tie-rippie het lampje aan bevestigen....
 
Beste natuurwetenschappers...... :+
Het gaat niet om het vocht/damp/mist wat dán direct tot stotteren van de motor zal leiden...gebeurt bij auto ook niet....maar bij sommige motoren helaas wel, maar dat heeft dan een andere reden....
De hoeveelheid aan vocht in de lucht op dat moment + de koude + HET Vacuüm wat ontstaat in de carbs. ...dat is de oorzaak!
Het vacuüm creëert op dat moment een versterking van de omstandigheden.
De gasschuif/naald zullen op dat moment super koud worden, waardoor de damp in de aangevoerde lucht neerslaat op die koude plekken.
En dat noemen ze dan bevriezen van de carbs.
Reactie daarop is een teveel aan benzine omdat de gasschuif/naald blijven 'staan',
en je krijgt een waardeloze ontbranding als gevolg met daarbij de zwart wordende pitten(bougies), en dat gaat weer een slechte/zeer slechte/geen vonken meer opleveren.
Luchtfilter is niet het probleem....!
:+
OK dan schrap ik mijn theorietje weer ;) Even stoppen heeft er dus voor gezorgd dat de opstijgende warmte van het blokkie de carbs heeft ontdooid.
Zou het op één of andere manier isoleren van de carbs helpen? Inpakken met dat zilverkleurig isolatiemateriaal bijvoorbeeld?
 
Wat een ongelooflijk onbenullig probleem eigenlijk; die motor maakt zoveel warmte aan, en dan zit je met bevroren carbs door te koude lucht |(
 
En als ik nu eens een stuk weerstandsdraad pak, er wat krimpkous overheen doe, en rondom m'n carbs wikkel. Zou dat ook werken?

Mijn ex-brommer (aprilia RS50) had tenminste gewoon normaal verwarming op de vlotterbak en inlaatspruitstuk zitten. Dat werkte wel. En als je dat ding niet aansloot als je weer aan het knutselen was geweest, dan was je carb+spruitstuk in no-time een grote sneeuwbal.

Was het nu zo moeilijk geweest voor meneer Kawasaki om mijn vlotterbakken te voorzien van een aangelast pijpje, een paar slangen naar het koelvloeistofcircuit, en een simpel bimetaal thermostaatje?
 
Montage v.h. lampje:
Standaard kleine achterlicht set gehaald bij autosuply/daar zitten dus gewone fittingen in/ bevestiging met twee boutjes-moertjes/ ( dus..ja je maakt kleine gaatjes in de luchtfilterkast ( nou en !, mijn ZZR is nu 14 jaar oud) )/ Ik heb aan lampjes er nu 55 watt inzitten/zelf aan en uit schakelaar met verlichting-indicatie aangelegd/ dus dan WEET je ook meteen of de boel aan of uit is.
Aansluiting draad op groot-licht ( welke ik toch nooit gebruik) . En huppekee.
Bij -5 lampies aan en de temp liep op tot 22 +.
tijdens het rijden rond de + 7.
Lampies-houder zit net achter luchtfilter en de temp.sensor 10cm verder.
Het geheel kan niet ri. de inlaat vallen oid, want er zit ook gaas voor.
BAAIDEWEE...luchtfilterkast op sloop gehaald.....voor de hobby... :+
 
lampje in je luchtfilterkast :?
nog nooit van gehoord, maar goed... klinkt toch als een prima idee!

[me]Redrider vindt het wel erg fast-and-the-furious klinken[/me]

zou neon verlichting ook werken :+




Redrider heeft geen choke meer...
wel een acceleratiepomp :)
 
Aangestoken BBQaanmaakblokje in je luchtbox gooien op het moment dat je gaat rijden helpt ook.
Tijdelijk.

En ja, idd je hebt daarna een ander probleem, maar dat zat niet in de vraagstelling verwerkt, dus dat maakt niet uit. Aansteken en rije maar.... *D
 
`zo, daad bij het woord gevoerd vanmiddag.

Eerst ff de ZZR gestript.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan