Winterproblemen

............................... niet wat mijn oliekoeler is. .............

't kleine "radiatortje" onder de GROTE.....
'k heb'm een keer schoongespoten onder hoge druk, / kuip er af/ en dan van achter naar voren blazen/ komt een berg troep uit/ vorig jaar zomer gedaan! / blijkt dat veel van de oliekoelers die zo laag zitten en direct in de 'vuurlinie'van je voorwiel...dicht zitten met straatvuil/ voor de winter OK/ voor de warme zomerdagen niet echt...

ik heb een rubber flappie 3mm dik tussen rooster en koeler geplaatst.
 
nou mensen, deze week gaan we het weer proberen. We blijven prutsen toch.
Hoezo prutsen, WD40 en Windstopper, Goretex enz. kunnen toch veel aan en mocht het echt g;ad worden, tsja, de langlaufski's van zolder halen, of de schaatsen bij ijzel. ;)
 
en, hoe gaat het met de bikes?
Zelf zet ik hem vaak na het rijden van eenlang stuk snelweg even uit (gaat vanzelf met -4 :) ) Even 2 a 3 minuten uit laten staan. Die tijd kun je mooi doden met het kijken naar mooie dames in de koekblikken de je voorbij rijden. Dan weer starten en no probs whatsoever. Mij hebben die bevroren carbs niet klein gekregen, en de kou ook niet. :)
 
en, hoe gaat het met de bikes?
(..)
Mij hebben die bevroren carbs niet klein gekregen, en de kou ook niet. :)
Beetje kou is goed excuus voor allerlei versnaperingen en qua bevroren carbs, ach, bij regen en plus vijf heeft mijn donderpoes er soms meer last van dan van dit niet - flauwe - weer... Met dank aan de pekelaars.
 
Hehoo............... :) :) :)
Vanmorgen -10,....en zoals ik al vermeldde, heb ik de overige acc. laten zitten.
Dus ook de lampie's in de airbox.
Starten met lampentrein aan, radiator afgedekt + oliekoeler afgedekt, warmdraaien...........loopt prima.....hup rijden en de file in.....ff later toch nog gem. 100km/u ri. Denhaag....'k zie zelfs de temp.meting netjes uit't hoekkie komen en zelfs verder dan ik gewend ben......krijg last van kouwe tenen...GRID handschoenen voldoen prima....na 27 km op m'n werk en niets aan het handje......

Dus ook mede dankzij Silkolene Pro-FST....een goede koude-rit.


:} :}

Flacon kostte bijna 15 euro voor 1 liter.
Ik deponeer er 1/4 op 17 liter,...dus elke 250km kost dat bijna 4 euro extra....alléén als het dus KOUD is... B| ....en dat is goedkoper dan het hele spul wéér uit elkaar te moeten halen om de roetaanslag van je bougies af te schrobben......nice......

Met gruwelijke dank aan degene die dit voorstelde, want ik had er nog niet van gehoord. Pro-FST 8-) ..... :)
 
klinkt allemaal simpel zo een lampje in je air box, maar met een beetje pech je krijgt een defect, zit je wel op een rijdende brande bom.
Ik heb ook het probleem, maar leer er gewoon mee leven. Je gaat toch geen. ontstekings bron in de buurt van je carbarateurs bouwen? En ook nog in een afgesloten ruimte. bij 1 liter benzine tanken, komt 1 liter benzine gas vrij.....

Als het allemaal zo simpel was hadden heren fabricanten dat zelf wel verzonnen denk ik. O-)
 
Ooit wel eens een sigaret proberen aan te steken bij windkracht 10 :+ Geeft echt geen problemen als je het lampje aanzet terwijl de motor loopt. Al 2 winters geen problemen met m'n carbs dankzij lampje.
 
klinkt allemaal simpel zo een lampje in je air box, maar met een beetje pech je krijgt een defect, zit je wel op een rijdende brande bom.
Ik heb ook het probleem, maar leer er gewoon mee leven. Je gaat toch geen. ontstekings bron in de buurt van je carbarateurs bouwen? En ook nog in een afgesloten ruimte. bij 1 liter benzine tanken, komt 1 liter benzine gas vrij.....

Als het allemaal zo simpel was hadden heren fabricanten dat zelf wel verzonnen denk ik. O-)


rijdende bom weet je wel waar je over praat? het idee van het lampje is
een prima idee ik rij al jaren zo de winter door (denk 6 jaar ) en ik heb nog nooit een explosie meegemaakt ,wel moet ik zeggen dat al twee keer mijn schuimruberen luchtfilter spoorloos verdwenen is .
 
klinkt allemaal simpel zo een lampje in je air box, maar met een beetje pech je krijgt een defect, zit je wel op een rijdende brande bom.
Ik heb ook het probleem, maar leer er gewoon mee leven. Je gaat toch geen. ontstekings bron in de buurt van je carbarateurs bouwen? En ook nog in een afgesloten ruimte. bij 1 liter benzine tanken, komt 1 liter benzine gas vrij.....

Als het allemaal zo simpel was hadden heren fabricanten dat zelf wel verzonnen denk ik. O-)


heren fabrikanten leren naderhand pas van hun fouten.......zodoende blijven er bij diverse motoren problemen 'hangen'....zelfs bij nieuwe :+

en ja idd een lampie in een stormachtige omgeving......ÉN de brandstof komt bij de meeste motoren NÁ de carburateur pas tot ontbranding :P .....t'is al een zéér oud warm-up principe wat het blijft doen ( net zoals bij de koekblikkers) alleen kunnen sommige sportbikes dit koekblik-principe niet direct overnemen vanwege de ram-air-intake...en daarom zijn lampie's de beste uitkomst......

:Z

 
rijdende bom weet je wel waar je over praat? het idee van het lampje is
een prima idee ik rij al jaren zo de winter door (denk 6 jaar ) en ik heb nog nooit een explosie meegemaakt ,wel moet ik zeggen dat al twee keer mijn schuimruberen luchtfilter spoorloos verdwenen is .
sommige mensen hebben ook alle mazzel dat zelfs na 6 jaar de rotzooi nog niet is af gefikt.
het blijft natuurlijk een sport, rijden op een tijdbom. :Z
Ik hou het gewoon bij raggen over het klaverblad, en de lokale dijken.
Ieder zijn hobby natuurlijk. :} respect :}

dit soort hobby acties doen mij altijd denken aan die klei poppetjes buurman en buurman.
 
heren fabrikanten leren naderhand pas van hun fouten.......zodoende blijven er bij diverse motoren problemen 'hangen'....zelfs bij nieuwe :+

:Z
Vandaar dat ze bij kawasaki een handvol modellen hebben in 20 jaar tijd die er allemaal last van hebben? van de zxr uit 89 tot mijn huidige zx7r uit 96?

nee hoor, die gasten leren nergens van . kijk de laatste zx10r nou, ooit wel eens zoveel problemen in een nieuwe fiets mee gemaakt? 1 voordeel die kan geen bevroren carbs hebben.
 
Vandaar dat ze bij kawasaki een handvol modellen hebben in 20 jaar tijd die er allemaal last van hebben? van de zxr uit 89 tot mijn huidige zx7r uit 96?

nee hoor, die gasten leren nergens van . kijk de laatste zx10r nou, ooit wel eens zoveel problemen in een nieuwe fiets mee gemaakt? 1 voordeel die kan geen bevroren carbs hebben.

8-) nieuwe snufjes ... nieuwe problemen.....
idd....ze leren er niks van.....dus altijd wel weer een nieuw probleem....
en wij zelluf uitdokteren hoe het goedkoop op te lossen is.... ;)

ach....bewijst maar weer is dat niemand perfect is.....kijk ook naar die deutsche grundlichkeit bij de bmw k1200....hebben ze de nokkenassen uitbesteed aan een sehr billige drie-hoog-achter biertap-restaurateur.....nice job ..heinrich B|

en wij ieder jaar maar weer de perfecte motorfiets voorgeschoteld krijgen....... :+

not.
 
Vandaar dat ze bij kawasaki een handvol modellen hebben in 20 jaar tijd die er allemaal last van hebben? van de zxr uit 89 tot mijn huidige zx7r uit 96?

nee hoor, die gasten leren nergens van . kijk de laatste zx10r nou, ooit wel eens zoveel problemen in een nieuwe fiets mee gemaakt? 1 voordeel die kan geen bevroren carbs hebben.

Weet je wat je doet, koop een ander. :Z Of hobby lekker verder zoals wij.

heb nu een leenfietsje (DIV600) :X niet snel wel rijden ;)
 
mijn sleutel vriest in het slot vast. Moet ik een in de parkeerkelder op kantoor een paar minuten naast mijn motor blijven staan voordat dat ding eruit wil :(
 
Ik heb ooit een CB250 gehad (ja ik weet het schiet niet op) maar daar hoefde ik in de winter kon ik 1 kant van mijn inlaatkant op de luchtfilterkast dicht te plakken. Dus dat het lucht maat via 1 hoekje naar binnen kwam.
 
Weet je wat je doet, koop een ander. :Z Of hobby lekker verder zoals wij.

heb nu een leenfietsje (DIV600) :X niet snel wel rijden ;)
Ik zit met m'n Div600 zo dit topic al een maandje of wat te volgen, en ben al die tijd blij dat ik al die ellende met bevroren carbs dus niet heb.

Tot vanmorgen.

Hij reed op de snelweg al niet lekker, bokken bij terugschakelen, en uiteindelijk gewoon compleet afslaan bij verder terugschakelen bij een ritsvak. En daar stond ScubaRider met z'n alarmlampjes en gele vestje op de besneeuwde redresseerstrook :?

Maar dankzij dit topic wist ik wat het was, dus alsnog bedankt voor de info.

's middags bij de afrit overigens ook weer een half minuutje stilgestaan.

[me]ScubaRider vraagt zich af of z'n motor beter weet dan hijzelf wanneer je wel en wanneer je niet moet rijden[/me]
 
Ik zit met m'n Div600 zo dit topic al een maandje of wat te volgen, en ben al die tijd blij dat ik al die ellende met bevroren carbs dus niet heb.

Tot vanmorgen.

Hij reed op de snelweg al niet lekker, bokken bij terugschakelen, en uiteindelijk gewoon compleet afslaan bij verder terugschakelen bij een ritsvak. En daar stond ScubaRider met z'n alarmlampjes en gele vestje op de besneeuwde redresseerstrook :?

Maar dankzij dit topic wist ik wat het was, dus alsnog bedankt voor de info.

's middags bij de afrit overigens ook weer een half minuutje stilgestaan.

[me]ScubaRider vraagt zich af of z'n motor beter weet dan hijzelf wanneer je wel en wanneer je niet moet rijden[/me]


de aanhouder wint.... :+ ..... 8-)


Nog steeds tevree met al m'n gedane werk...... :]
 
de aanhouder wint.... :+ ..... 8-)


Nog steeds tevree met al m'n gedane werk...... :]

Hallo Kawaidioot, hoe bevalt de Pro-FST nu?
In je mail las ik dat je 250ml in een volle tank gooit, is dit voldoende of teveel of ben je nog in de testfase?.
Ik ben zeer benieuwd naar je mening.
Typisch dat niemand anders op dit forum hierover heeft geschreven.
Hierbij een oproep van Pro-FST gebruikers!
Hopelijk werkt het net zo goed, als men beweert!
 
Hallo Kawaidioot, hoe bevalt de Pro-FST nu?
In je mail las ik dat je 250ml in een volle tank gooit, is dit voldoende of teveel of ben je nog in de testfase?.
Ik ben zeer benieuwd naar je mening.
Typisch dat niemand anders op dit forum hierover heeft geschreven.
Hierbij een oproep van Pro-FST gebruikers!
Hopelijk werkt het net zo goed, als men beweert!


tot nu toe :) ...
...máár, zoals ik al eerder vermelde, zijn de lampies hierbij ook nog 'in bedrijf' en dek ik de koeling gedeeltelijk af....
Starten gaat vlot; de geur van de uitlaatgassen is anders vanwege de toevoeging, ( valt gewoon op); nog geen horten of stoten of bokken meegemaakt ....

Ik heb express ook op stukken ff variabel met het gashendel gespeeld om het vacuumeffect bij afremmen op de motor te versterken, ( dat is de grootste reden tot bevriezen..), maar nope...geen duiveltjes onder de tank....BRAAF spul...

tot nu toe...

8-)



[me]kawaidioot is net terug van een ritje Gouda/Scheveningen, beetje nat; koud; harde wind;............maar was prima te doen...EN GEEN KLACHTEN!!!!! [/me]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan