Winterstal: Rijden nodig na brandstof toevoeging ?

P-Barry

MF veteraan
29 feb 2004
5.819
1
Omg. Eindhoven
Hoiii,

Ik ga mijn motor ook winterklaar maken en nu heb ik een flesje
Forté moto power 2 gekocht om dit bij de bezine (V-power) te gooien
zodat deze "goed" blijft.
De gebruiksaanwijzing zegt niks over rijden maar meneer motoport zegt dat ik er eerst een stukje (5km) mee moet gaan rijden als het spul toegevoegd is.
Nu lijkt me dit ook aannemelijk dat je dit moet doen omdat het dan ook echt overal verspreid is in je tank, injectoren enz...

Meer mensen die dit spul gebruiken ? Wat doen jullie ?

Groeten,

Barry
 
Uiteraard moet je eerst een stukje rijden.
Ik zou wel een kilometer of 40 rijden om het blok toch warm te rijden om kondens in je blok en uitlaatsysteem en verzuring van je olie te voorkomen.
 
Ik heb het ook al meerdere malen gebruikt in mijn zijspancombinatie die ik in de winter stilzet. Ik rijd hem eerst goed warm (na het schoonmaken), gooi dan bij het tanken het flesje leeg en rij dan nog een paar kilometer vanaf de pomp naar huis. Heb er goede ervaringen mee. Zonder dit spul kostte het nogal moeite om hem aan de gang te krijgen na een paar maanden. Sinds ik het erin doe (nu een jaar of vijf) gaat dat stukken beter. Vraag me wel af wat voor superspul erin zit dat het 8.75 euri's moet kosten. Ben een beetje wantrouwig, zou het niet gewoon een beetje vlietuigbenzine zijn? Het ruikt bekend maar ik weet niet naar wat......
 
Ik gebruik dit ook,die Forté.
Ik gooi op een volle tank het volledige flesje erin,en dan ga ik zo'n 10km rijden. :)
Werkt perfect die zooi,weet je tenminste dat je de motor nog aankrijgt als ie een tijd stilstaat. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan