Winterstalling

R6-Sabba

MF'er
11 dec 2004
38
0
Diemen
Hallo Allemaal,

Ik ben een beetje aan het rondkijken waar ik mijn motor in de winter kan laten stallen en las hier en daar al enkele dingen over op internet, maar ben nog geen adres tegen gekomen in de buurt van Amsterdam.

Waar in de buurt van Amsterdam stallen jullie je motor voor de winter, wat kost het ongeveer en hoe zijn jullie bevindingen bij de stallingplaats.

Greetz,

Sebas
 
Waarom een winterstalling? vet alles goed in, benzine eruit(vanwege neerslag), accu losmaken etc. en zo n mooi zeil kopen waarin je de motor als het ware in een tent zet (helemaal afgesloten, ook bodem).

Gewoon in je schuurtje oid ?
 
Benzine vormt een neerslag (duurt wel een tijdje, maar het vormt een neerslag).
Hoelang dit duurt weet ik niet.

Ik bedoelde eigenlijk benzine eruit, en zo n product om de leidingen schoon te spuiten etc. erin... Ben de naam ff kwijt.
 
ik wil eigenlijk ook wel gewoon doorrijden maar weet niet of dat echt raadzaam als ik geen winterkleding heb. Voor mij is het dus nu even een financiele kwestie. Of voor +/- 150 euro motor stallen of voor +/- 350 euro winterkleding aanschaffen en doorrijden.

Gevaar is alleen of er wel mooie dagen zijn om te rijden.
 
Benzine vormt een neerslag (duurt wel een tijdje, maar het vormt een neerslag).
Hoelang dit duurt weet ik niet.

Ik bedoelde eigenlijk benzine eruit, en zo n product om de leidingen schoon te spuiten etc. erin... Ben de naam ff kwijt.
is een algemeen feit dat wanneer je je motor op winterstalling zet altijd helemaal aftanken :Y , anders kans op roestvorming in de tank

gr. martin
 
ik wil eigenlijk ook wel gewoon doorrijden maar weet niet of dat echt raadzaam als ik geen winterkleding heb. Voor mij is het dus nu even een financiele kwestie. Of voor +/- 150 euro motor stallen of voor +/- 350 euro winterkleding aanschaffen en doorrijden.

Gevaar is alleen of er wel mooie dagen zijn om te rijden.


150 euries?
das gvd wel een hele hoop voor winterstalling, onze dealer vraagt daar 60 eurootjes voor *O*
maarja.....die zit nou niet echt in het westen he, wel in het o zo mooie twentsche oldenzaal
 
Er bestaat amper slecht weer, alleen slecht geklede mensen. 8-)

OK, onweer, ijzel enz. zijn minder goed rijweer, maar toch. :] :]
 
is een algemeen feit dat wanneer je je motor op winterstalling zet altijd helemaal aftanken :Y , anders kans op roestvorming in de tank

bedoel je met aftanken - voltanken?
Zo ja, altijd de kwalitatief betere ( duurdere ) benzine nemen - is zuiverder en daardoor ontstaat minder roet en roest
 
Laatst bewerkt:
[me]smitjr rijdt altijd in het leer ook in de winter :]
[/me]


Voor de kou gewoon ee laag of 3 aan, kolletje en pas onder de 5 graden me winterhandschoenen aan. Ik rij toch alleen voor de fun = droog weer
 
waarom zo moeilijk doen voor die 1,5 week dat je niet rijdt?

ok, je rijdt in de winter wat minder, maar helemaal niet? bijna elke dag kun je nog van je motor genieten.
 
bijna elke dag kun je nog van je motor genieten.

Als ik denk dat mijn motor eenzaam in de warme schuur staat
zet ik de tv en de bank in de garage en
ga ik samen met haar een film kijken.
(bijvoorbeeld de WorldSBK van 1993, vindt ze prachtig) *O*

dan kan ze er weer een weekie of wat tegenaan igv slecht weer


:+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan