Winterstalling

der_roedie

Die hard MF'er
27 sep 2003
955
0
Spijkenisse
Ik wil een motor aanschaffen, waarschijnlijk een ThunderCat :9~ , maar ik heb een probleem met ruimte. Mijn schuurtje is nl. erg klein en erg vol. Dus ik kan de motor daar in de winter niet in plaatsen.
Nu is mijn vraag; Kan je een motor onder een goede geheel afsluitende afdekhoes de hele winter buiten laten staan? Of doet' ie het dan aan het eind van de winter niet meer? En als het wel kan, wat moet je dan doen? Een keer per week ff starten oid? Alles leeg laten lopen of juist alles afvullen??

Heb je tips dan hoor ik het graag.
 
Zie dat er nog iemand een topic heeft aangemaakt over motorstalling, maar die dekt niet helemaal mijn vraag. Dus mag deze nog even open blijven??? :P
 
Ik zelf zou mijn motor noooit onder een afdekhoes gooien.
Volgens mij kan er namenlijk toch vocht bij komen = roesten
Verder zou ik de zoekknop even gebruiken. Vind je vast wel een aantal wintertips :)
Kan je wel alvast vertellen dat je je tank moet volgooien voordat je hem stilzet. En even starten is niet zo okee maar rondje rijden is prima!
Druppelaar op je accu is ook wel okee, of gewoon telkens een stukkie rijden in de winter. Ik rij in de winter gewoon een kilometertje of wat is de accu ook weer bij.
En voorde rest is t geloof ik okee om het een en ander met je kabels etc te doen. Maar daarvoor moet je wel even die zoekknop gaan gebruiken :) weet ik niet zo prezeis meer.
 
Als je een goede ademende hoes koopt, heb je nergens last van. Ik kan mijn motor Na een regenbui 's avonds zeik nat onder mijn hoes zetten en ook al regent het dan de hele avond door, 's ochtends is de motor gewoon netjes droog.

[stoere motor man modus] maar je rijdt toch gewoon door je bent toch geen mietje ofzo }) [/stoere motor man modus] :+
 
ik wilde mijne eerst ook onder een hoes onder de carport laten staan maar ben blij nu toch een stalling gevonden te hebben. Welliswaar 100 km weg maar lekker warm (verwarmd) en droog. Met dank aan Marcel033 :} :} :} :} :} :}
 
Gewoon onder een hoes zetten, en als het een dagje zonnig is (zonder gladheid) lekker een stukje knallen, dan kom je zonder (psychische en technische) problemen de winter door.
 
Als je echt niet wil rijden....Dus echt een winterstalling zoekt, de meeste dealers bieden daar redelijk goeie, en betaalbare oplossingen voor...
dacht 200 euro, inc een showroom poetsbeurt, en alles nalopen....staat ie hele winter binnen, wordt ie verreden enzo...
 
OK, alvast bedankt voor wat nuttige antwoorden. Ik probeer mijn broertje zover te krijgen dat ik mijn toekomstige motor in zijn schuur mag laten overwinteren want de mijne is echt veel te klein.
 
Als je een goede hoes koopt, ben je rond de 100 euro kwijt, maar dat verdient zich zelf wel terug. Ik heb de motor de hele winter (-2weken) eronder gehad en nooit geen problemen gehad.

Als ik hem 's winters bij de motorzaak neerzet, dan kost dat trouwens maar 20 euro in de maand, 14 na een kleine beurt en 12 na een grote beurt.
 
Ik wil een motor aanschaffen, waarschijnlijk een ThunderCat :9~ , maar ik heb een probleem met ruimte. Mijn schuurtje is nl. erg klein en erg vol. Dus ik kan de motor daar in de winter niet in plaatsen.
Nu is mijn vraag; Kan je een motor onder een goede geheel afsluitende afdekhoes de hele winter buiten laten staan? Of doet' ie het dan aan het eind van de winter niet meer? En als het wel kan, wat moet je dan doen? Een keer per week ff starten oid? Alles leeg laten lopen of juist alles afvullen??

Heb je tips dan hoor ik het graag.
Aantal jaren geleden nog een andere Motor gehad O-) Die heeft toen de gehele herfst en winter onder een afdekhoes gestaan. Vergeet NIET de accu eruit te halen!! De Winter heeft ook zijn droge maar koude dagen,accu erin en lekker rijden joh :] Mij kom je zeker tegen!!
 
Rijden in de winter, ik heb 0 km ervaring na het lessen. Is dat niet levensgevaarlijk dan?
Ik begrijp dat je motor er tegen kan, maar kan ik dat wel?

Moet nl. van moeders de vrouw een auto wegdoen. Op zich wel logisch natuurlijk.

Is een Thundercat een motor waarop je in de winter doorkan rijden?
 
Rijden in de winter, ik heb 0 km ervaring na het lessen. Is dat niet levensgevaarlijk dan?
Ik begrijp dat je motor er tegen kan, maar kan ik dat wel?

Moet nl. van moeders de vrouw een auto wegdoen. Op zich wel logisch natuurlijk.

Is een Thundercat een motor waarop je in de winter doorkan rijden?

Uiteraard kun je gewoon lekker doorrijden met je Cat. En als het een mooie droge winterdag is, is er niets aan de hand...behalve dat het koud is..haha. Ik heb mijn eerste motor 's winters in een tochtend schuurtje gehad en ik haalde altijd de accu eruit en had die op de zolder op een druppelaar gezet. En als het dan mooi weer was, accu erin en rijden maar !!! :]
 
Als ik hem dagelijks rijdt en ik hou hem buiten staan, moet ik dan ook de accu eruit halen?? Of dan niet?
En zo'n druppelaar, heb je daar voorbeelden van hoe je zoiets maakt?
 
Als ik hem dagelijks rijdt en ik hou hem buiten staan, moet ik dan ook de accu eruit halen?? Of dan niet?
En zo'n druppelaar, heb je daar voorbeelden van hoe je zoiets maakt?

Als je er dagelijks mee rijdt, dan lijkt het me ook niet echt nodig want dan laadt ie zichzelf genoeg op elke dag. Zelfs een druppelaar is dan overbodig. Zo'n druppelaar kun je gewoon kopen. Het is een apparaatje dat continue de spanning meet en zodra deze onder een bepaald niveau komt, dan laadt hij de accu weer op. Je hebt dan een snoertje vanaf je accu naar dat ding lopen en vanaf dat ding dan natuurlijk weer naar een stopcontact.....(Jeetje, volgens mij wordt ik ook nog een keer technisch (kijk altijd mee als mijn vriend aan mijn motor aan het sleutelen is want ik mag (kan) alleen maar poetsen enzo...haha ;) )
 
Hmmz, heb net een telefoontje gehad van de garage. De auto van mijn vriendin komt niet meer door de keuring. Lullig voor haar, maar voor mij des te gunstiger, want er is nu een grotere noodzaak om een motor tekopen }) .
Maar dat betekend wel door weer en wind naar mijn werk rijden, 70 km per dag snelweg-werk.

Zijn er nog meer die dat doen? Lijkt me best heavy namelijk, met harde wind en regen, sneeuw, ijzel!
 
Hmmz, heb net een telefoontje gehad van de garage. De auto van mijn vriendin komt niet meer door de keuring. Lullig voor haar, maar voor mij des te gunstiger, want er is nu een grotere noodzaak om een motor tekopen }) .
Maar dat betekend wel door weer en wind naar mijn werk rijden, 70 km per dag snelweg-werk.

Zijn er nog meer die dat doen? Lijkt me best heavy namelijk, met harde wind en regen, sneeuw, ijzel!
Harde wind en Regen is nog te doen,Rustig doorrijden,gassen kun je in de zomer dan zijn de wegen schoon en droog!! :] Sneeuw en Ijzel is een ander verhaal ik zou het niet doen of je mot al Spikes in je banden hebben?!! Een keer in een sneeuwbui terecht gekomen en het was niet prettig,niet zozeer voor mij maar voor je motor!!! :] :] De verantwoording ligt geheel bij jezelf , een ervaring rijker zou ik zeggen je wordt een betere motorrijder :] :]
 
Met slecht weer kun je op zich best doorrijden. Ik had vorig jaar net 4 maanden m'n rijbewijs toen ik de strenge winter ;) indook met de motor, ging best goed. Wat je vooral niet moet hebben is haast, gewoon lekker rustig rijden, eventueel voetjes bij de grond als 't glad is.

En wat die accu betreft; ik reed niet dagelijks, heb hem er gewoon in laten zitten. Kan die best tegen; je moet hem natuurlijk geen weken laten staan! En het moet natuurlijk wel een nieuwe zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan