winterstop korting

hick

Die hard MF'er
18 mrt 2008
271
0
Ik zie wel eens verzekeringen met winterstop korting. dan rijd je niet van december tot maart ofzo op je motor en krijg je 10% korting op jaarbasis.

dus hij is in die periode niet wa verzekerd? moet hij dan geschorst worden in die periode? of hoeft dat niet?
 
Volgens mij staat hij dan nog wel geregistreerd als verzekerd, maar als er in die periode onderweg wat gebeurd ben je niet gedekt.

Je hoeft dan dus niet te schorsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor aanvang van deze winter ook met deze vragen rondgelopen.
Ik ben verzekerd bij Centraal Beheer Achmea, dus het kan zijn dat het bij jouw anders is.

Bij mij is het zo dat ik in principe geen verzekering hoef te betalen als de motor geschorst. Nou heb ik er voor gekozen om hem toch te verzekeren voor brand en diefstal, dus dan blijft een paar euro per maand over, maar het WA gedeelte vervalt gewoon.
In februari is die van mij 3 maanden geschorst. Zodra de weersvoorspellingen goed worden, ga ik naar het postkantoor en laat de schorsing vervallen, en pleeg ik ff een telefoontje naar de verzekering, zodat ik weer de weg op kan.

Een voorwaarde voor dit alles is wel dat de motor dus geschorst is (kost iets meer als 20 euro) en dat je het minimaal een maand volhoudt. En natuurlijk mag je dan dus niet op straat komen met de motor.

Een extra voordeel (onafhankelijk van je verzekering) is dat je geen belasting hoeft te betalen tijdens de schorsing (je moet het wel minimaal 3 maanden volhouden hiervoor)

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
Het principe is overal hetzelfde, maar de detailuitwerking is per maatschappij verschillend.

Het komt er op neer dat je een aantal maanden niet mag rijden, en daarom ook minder gaat of hoeft te betalen.

Bij de één is het een vaste periode, bij de ander is het een belletje wanneer de motor in de schuur gaat, en een belletje wanneer je weer gaat rijden.

Ook zijn er verschillen in dekking.

Vraag het eens na bij de maatschappij(en).
 
Ik heb et nagevraag bij mijn verzekering (Unive).. blijkt dat er winterstop van kracht is! Terwijl ik dat nooit heb gevraagd?! Jezus lekker zeg, ik rijd dus al een paar maanden gewoon onverzekerd rond... B|

Toch maar ff een andere verzekering uitzoeken :z
 
Zet eerst alle kosten en baten van een winterstop eens op een rij.
Grote kans dat de besparing minimaal is.
Ga je dan eens afvragen of het alle moeite wel waard is.
 
Zet eerst alle kosten en baten van een winterstop eens op een rij.
Grote kans dat de besparing minimaal is.
Ga je dan eens afvragen of het alle moeite wel waard is.

Kosten?

Bij de meeste maatschappijen zijn er geen kosten, dus niet schorsen bij RDW oid.

Maar goed, alleen interessant als je idd een aantal maanden niet rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan