Winterstop verzekeringvraag

DS-1

Die hard MF'er
25 aug 2011
660
3
Vraagje..

Ik heb een motorverzekering bij de KNMV lopen.
Nu gaat van 15-12-11 t/m 15-03-12 mn winterstop in.
Dat betekent dus dat mn motor niet WA verzekerd is en er dus niet op mag rijden.
(motor blijft wel verzekerd tegen brand/stormschade en diefstal)

Moet ik dat ding dan schorsen ofzo?
Want ik lees hier weleens verhalen over mensen die zo maar €300 boete moeten neerleggen enzo. En daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. (wie wel..)

Thanks! :)
 
Blijkbaar zit ik fout nu ik even heb gezocht, hoewel de dame van de verzekering mij vertelde dat ik hem niet hoef te schorsen als ik een winterstop zou nemen zie ik op de site van de consumentenbond dat het wel moet.

Quote:
Om gebruik te maken van de winterstopregeling is het noodzakelijk het kenteken van de motor tijdelijk af te melden (te schorsen) bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Het kenteken schorsen kan online via de website van de RDW.

De kosten van het schorsen bedragen €23,90. Daar staat tegenover dat er tijdens de winterstop geen motorrijtuigenbelasting verschuldigd is. Deze belasting bedraagt per kwartaal ongeveer €25.
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft hem niet te schorsen, hij is gewoon verzekerd alleen mag je de weg niet op.

Hoe komt het dan dat andere mensen, die bv aan het sleutelen zijn toch zo'n boete thuis gestuurd krijgen?
 
edit.
ik dacht dat het anders zat als bron zegt.

Ik ben benieuwd hoe het werkelijk zit. Zolang je verzekeraar je niet afmeldt bij de rdw hoef je niet te schorsen.
 
Laatst bewerkt:
In mijn verzekering bij Unive is een winterstop meegenomen als basis voor de betalen premie, ik hoef hem dus niet uit de verzekering te halen, dat mag ook bij mijn verzekering pas als ik hem heb geschorst of heb verkocht, je krijgt zowieso een brief van de RDW als je voertuig niet is verzekerd en je hebt hem niet geschorst....dit is strafbaar. de winterstop betaalt zich dus bij mij uit door een gemiddeld lagere maandpremie

maar mij lijkt het helemaal niet lonend als je voor zo'n korte periode je motor moet schorsen, en in maart moet hij weer uit de schorsing, kosten a 47,80 voor dat bedrag heb ik mijn motor keurig verzekerd in die maanden, is goedkoper maar ik heb natuurlijk ook maar een goedkoop WA verzekering.
 
Hoe komt het dan dat andere mensen, die bv aan het sleutelen zijn toch zo'n boete thuis gestuurd krijgen?

die krijgen hem vaak voor projectfietsen die eerst helemaal nagekeken worden. en pas een jaar later de straat opgaan. kopen= verzekeren of schorsen. doe je geen van beide krijg je een acceptgiro thuisgestuurd -O-
 
winterstop is gewoon een afspraak tussen de verzekerde en verzekeraar.

Voor de wet is hij wel verzekerd, maar voor de verzekeraar niet. Bij de RDW wordt hij toch niet afgemeld als verzekerd of niet. Alleen zegt de verzekeraar dat hij de schades die jij dan maakt niet gaat dekken.

Zelf doe ik niet aan winterstop, want het kan begin maart al mooi zat zijn om weer te rijden. en voor die paar bespaarde tientjes is het de moeite ook niet waard.
 
Dan zit de consumentenbond er in dit geval naast.

Je bent gewoon verzekerd volgens het kenteken. Daarom krijg je ook geen boete van het RDW wegens 'onverzekerd' rondrijden. Alleen is het zoals Gias zegt: De verzekeraar en de verzekerde zijn overeengekomen dat de verzekerde niet rijdt voor een bepaalde periode, zodat hij de rest van het jaar minder premie hoeft te betalen.

Nogmaals: Schorsen staat compleet los van een winterstop in een verzekering. Het woord zegt het al, IN een verzekering! Waarom denk je dat je wel voor brand/diefstal verzekerd bent...?
 
Nogmaals: Schorsen staat compleet los van een winterstop in een verzekering. Het woord zegt het al, IN een verzekering! Waarom denk je dat je wel voor brand/diefstal verzekerd bent...?

Dat heb ik telefonisch nagevraagd.
Maar ik ben nu bezig of ik die hele winterstop nog kan annuleren.
(weet niet of dat nog kan)
 
Als een verzekeraar een beetje welwillend is, lukt dat misschien wel. Hou er dan wel rekening mee dat je met terugwerkende kracht een hogere premie moet betalen. Je hebt de hele zomer immers een goedkopere verzekering gehad, omdat je in de winter niet zou gaan rijden.
 
Nog even ter afsluiting; Ik heb de winterstop kunnen annuleren. Scheelt mij weer onnodig werk. En misschien wel het belangrijkste; Als het begin Maart al mooi weer is. Dan kan ik mooi mn motor pakken voor een leuke rit! :)
 
Vraagje..

Ik heb een motorverzekering bij de KNMV lopen.
Nu gaat van 15-12-11 t/m 15-03-12 mn winterstop in.
Dat betekent dus dat mn motor niet WA verzekerd is en er dus niet op mag rijden.
(motor blijft wel verzekerd tegen brand/stormschade en diefstal)

Moet ik dat ding dan schorsen ofzo?
Want ik lees hier weleens verhalen over mensen die zo maar €300 boete moeten neerleggen enzo. En daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. (wie wel..)

Thanks! :)

Ik ben verzekerd bij ANWB met winterstop, winterstop gaat in vanaf 15 december a.s. tot 1 maart a.s.

Nooit meegemaakt dat ik tijdens mijn winterstop een schorsing oid moest regelen.
 
Hallo,
De €23.90 die je moet betalen voor het schorsen is éénmalig, als je het voortuig weer uit de schorsing haald dan hoef je niets te betalen.
Grt. YamahaR6Rider

In mijn verzekering bij Unive is een winterstop meegenomen als basis voor de betalen premie, ik hoef hem dus niet uit de verzekering te halen, dat mag ook bij mijn verzekering pas als ik hem heb geschorst of heb verkocht, je krijgt zowieso een brief van de RDW als je voertuig niet is verzekerd en je hebt hem niet geschorst....dit is strafbaar. de winterstop betaalt zich dus bij mij uit door een gemiddeld lagere maandpremie

maar mij lijkt het helemaal niet lonend als je voor zo'n korte periode je motor moet schorsen, en in maart moet hij weer uit de schorsing, kosten a 47,80 voor dat bedrag heb ik mijn motor keurig verzekerd in die maanden, is goedkoper maar ik heb natuurlijk ook maar een goedkoop WA verzekering.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan