Winterstop

Gisteren besloten om mijn retour Almere-Delft met de auto te doen (onder andere omdat ik mijn dochter naar school moest brengen 15 km verder)... Wat heb ik de motor gemist! Zelfs ondanks de kou en de regen...

Zelfde gedaan afgelopen jaar. Voor dit jaar is dat in principe ook het plan. De Gerbings liggen ook al klaar, het kabeltje is weer klaar voor aansluiting!
Nu overweeg ik wel om voor de koudste dagen af en toe de trein te pakken, het is wel een trip van 100 km iedere keer... De kou heeft dan wel tijd om door te dringen.

Wat is dat voor spul? Nooit van gehoord...

Trouwens... Iemand ervaring met overhandschoenen tegen regen? Want op zo'n lange trip kan ik me voorstellen dat het wel prettig is, maar ergens heb ik ook het idee dat het hinderlijk kan zijn met het rijden.

Ik heb die overhandschoenen wel eens gehad, je handen blijven droog en warmer maar wat zijn dat lompe dingen en glad.
Gewoon goretex handschoenen aan doen en beetje ruim kopen dat werkt( voor mij dan)
En ik rij gewoon door zo lang het gaat, maar wat voor winters zijn het hier nu echt?
 
Voor wie de motor meerdere maanden aan de kant zet: Wat doen jullie er aan? Druppellader of af en toe aanzetten?

En schorsen en uit de verzekering halen? Of de moeite niet?
 
Voor wie de motor meerdere maanden aan de kant zet: Wat doen jullie er aan? Druppellader of af en toe aanzetten?

En schorsen en uit de verzekering halen? Of de moeite niet?
Schorsen kost 24 euro dus na 2 maand heb je 4 euro verdient. Ik heb hem er meestal 4 maand uit dus ik heb 24 euro verdient.
Kun je toch een keer voor tanken. Ik haal gewoon de accu er uit en voordat ik weer ga rijden zet ik hem even aan de lader. Gaat al jaren goed. Ik laat hem wel gewoon in de verzekering.
 
Ik heb een verbouwde "youngtimer" welke onder de kwartaal regeling valt. Ik mag er dus in de maanden december, januari en februari niet mee rijden. Maar betaal dan ook heeeeel weinig wegenbelasting voor het gehele jaar. Motor is verzekerd op taxatie waarde dus uit de verzekering halen doe ik niet.

Verder de druppellader er achter. Forte oid in de volle tank. Zorgen dat ik er een rondje mee rij zodat het ook in de carbs komt en dan wegzetten. Ene jaar tap ik de carbs wel af, andere haar niet. Ligt er net aan of ik er aan denk
 
Lekker die maandjes door betalen kan je op een mooie dag nog rijden. Was het niet 19 graden vorig jaar met kerst !? Beter dat met de vrouw verplicht de familie langs !
Heb je ook weer gelijk in. Maar er ligt mij iets van bij dat de weg vol pekel lag.
 
Nu eerst weer ff wennen aan de vele natte bladeren op de weg (lees in de bochten ) :-)
 
Voor wie de motor meerdere maanden aan de kant zet: Wat doen jullie er aan? Druppellader of af en toe aanzetten?

En schorsen en uit de verzekering halen? Of de moeite niet?

1 druppellader voor 2 motoren: de ene week aan de ene motor, de andere week aan de andere motor

Verzekering: in de zomer all risk, in de winter WA want dan val ik toch niet. Schorsen doe ik niet.
 
Lekker die maandjes door betalen kan je op een mooie dag nog rijden. Was het niet 19 graden vorig jaar met kerst !? Beter dat met de vrouw verplicht de familie langs !

Of gewoon gaan werken , heb je ook geen familie verplichtingen .
 
werken of motorrijden. wat kies jij? :P:]
Motorrijden , want iedere keer stort iemand ,onder het mon van AOW en pensioen, stiekem genoeg 🤗op mijn bankrekening. En mijn werkgever wil mij niet weer hebben. Dus een beetje prutsen en wat rondrijden op mijn motor blijft over.
 
Voor wie de motor meerdere maanden aan de kant zet: Wat doen jullie er aan? Druppellader of af en toe aanzetten?

En schorsen en uit de verzekering halen? Of de moeite niet?
Accu eruit en binnen in huis op de plank leggen. Af en toe aan de druppellader.
 
Ze hebben vrijdag op zaterdag gestrooid, alle motor plannen kunnen even in de kast eerst een paar beste buien en als het dan mooi droog weer is kan er nog mooi gereden worden.
 
Hier ieder jaar zelfde ritueel; motor goed wassen en droogrijden. Aftanken, ketting goed invetten en het schuurtje in om daarna met een diepe zucht een biertje te pakken. Geen druppellader; richting voorjaar een half dagje aan de lader. Verzekering blijft gewoon doorlopen; gedurende de winter wordt er met een mooie dag toch ff gereden.
 
Ik kan me herinneren dat ik op tweedekerstdag de motor gepakt heb...ff erop uit na een wat volle gevoel. De wegen waren schoon en gaan met die banaan. Ff voor de zekerheid de motor afgespoeld en weer onder de stofhoes en druppellader...
 
Misschien een rare vraag, maar is het leven niet wat te kort om een motorfiets in de winterstalling te zetten gedurende doorgaans 4 tot 6 maanden?
Rijden in sneeuw en ijzel is uiteraard vragen om problemen en/of ongelukken, maar er is toch niks mis met rijden op de gepekelde wegen tijdens de winterperiode waarbij veel dagen zich uitstekend lenen voor een prachtige motorrit om van te genieten?
Ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die zuinig zijn op hun motorfiets en een hekel hebben aan pekel, maar je wilt toch NIET maanden na maanden zonder het heerlijke gevoel van rijden op een motorfiets missen? ( de oplossing is: neem er een pekelmotorfiets bij!!! )
Het valt me elk jaar weer op dat zo rond het najaar en begin van de kou er zeer weinig motorrijders zich buiten wagen.
We zijn toch niet gemaakt van suiker en we kunnen ons toch anno 2018 heel goed kleden tegen de kou en het gure weer?
Ik heb eigenlijk wel wat te doen met al die gasten die zichzelf het motorrijplezier ontzeggen tijdens de winterperiode, want het rijden op een motorfiets is toch werkelijk 1 van de allerleukste bezigheden die men zich maar kan wensen. ( al verplichtingen genoeg toch zoals het gezin,kinderen, werk en klusjes die moeders de vrouw graag gedaan wenst te willen hebben in en rondom huis )
Waarom jezelf het plezier van motorrijden dan misgunnen door alleen maar die verrekte winterperiode????
We weten bijna allemaal inmiddels toch dat het leven veels te kort is door jezelf dit te ontzeggen?
Ik zeg: kom maar op met die winter en lekker doorgenieten van 1 van de fijnste dingen op deze aardkloot: motorrijden!!!
Het leven kan echt veels te kort zijn.
Vr Gr
 
Misschien een rare vraag, maar is het leven niet wat te kort om een motorfiets in de winterstalling te zetten gedurende doorgaans 4 tot 6 maanden?
Rijden in sneeuw en ijzel is uiteraard vragen om problemen en/of ongelukken, maar er is toch niks mis met rijden op de gepekelde wegen tijdens de winterperiode waarbij veel dagen zich uitstekend lenen voor een prachtige motorrit om van te genieten?
Ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die zuinig zijn op hun motorfiets en een hekel hebben aan pekel, maar je wilt toch NIET maanden na maanden zonder het heerlijke gevoel van rijden op een motorfiets missen? ( de oplossing is: neem er een pekelmotorfiets bij!!! )
Het valt me elk jaar weer op dat zo rond het najaar en begin van de kou er zeer weinig motorrijders zich buiten wagen.
We zijn toch niet gemaakt van suiker en we kunnen ons toch anno 2018 heel goed kleden tegen de kou en het gure weer?
Ik heb eigenlijk wel wat te doen met al die gasten die zichzelf het motorrijplezier ontzeggen tijdens de winterperiode, want het rijden op een motorfiets is toch werkelijk 1 van de allerleukste bezigheden die men zich maar kan wensen. ( al verplichtingen genoeg toch zoals het gezin,kinderen, werk en klusjes die moeders de vrouw graag gedaan wenst te willen hebben in en rondom huis )
Waarom jezelf het plezier van motorrijden dan misgunnen door alleen maar die verrekte winterperiode????
We weten bijna allemaal inmiddels toch dat het leven veels te kort is door jezelf dit te ontzeggen?
Ik zeg: kom maar op met die winter en lekker doorgenieten van 1 van de fijnste dingen op deze aardkloot: motorrijden!!!
Het leven kan echt veels te kort zijn.
Vr Gr


Ik zie er na dit bericht nog meer tegenop :z
 
Neeeeeee, niet doen.
Gewoon lekker gaan rijden en genieten.
De winter mag dan wel zijn begonnen, maar dat neemt niet weg dat we met z'n allen nog genoeg mooie dagen krijgen waarbij de wegen goed begaanbaar zijn.
Enne.....maar wel zo prettig dat we geen slakken zijn, want anders hadden we wel flink last gekregen van al dat strooizout.
Vr Gr
 
Ach, de winterstop... Sommigen nemen een halve herfst-, hele winter en halve voorjaarsstop. Moet je dan niet weer opnieuw leren rijden? Ik denk ook dat een winterstop slechter is voor de techniek dan doorrijden (incl. pekel).

Tussen november en april is het meestal prima motorweer, af en toe wat minder comfortabel en heel soms onverstandig (want glad).
Doorrijden heeft zelfs voordelen: geen snelheidsduivels, hoor-mij-eens-uitlaten en arrogante (selectieve) zwaaiers.

Bij mijn werk staat gewoon een rijtje motoren, van Burgman tot FJR, van Deauville tot RS en zelfs een naked. En als ik voor zaken wat verder weg moet dan fietsafstand, staat de mijne daar ook bij, weer of 'geen-weer'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan