Winterstop

Spekglad vanochtend vroeg, maar prima kunnen rijden.. Was -2 toen ik weg ging. -O-
Had zelf geen enkel probleem met gladheid.
Vind het op zich nog meevallen met de temperatuur, paar koude vingers bij aankomst is alles.

Stiekem kijk ik toch wel uit naar het voorjaar en de hogere temperaturen *D
 
De kou wordt langzamerhand steeds iets pittiger, maar afgezien van koude tenen ga ik nog best lekker op m'n woonwerkroute.

Gisteren mijn motor winterklaar gemaakt: goed gewassen en vervolgens een complete spuitbus W5 rust remover van de Lidl leeggespoten op de kritische delen. Hier wat foto's van hoe die er nu bij staat om na de winter te controleren wat de schade is en hoe goed dat spul van de Lidl werkt.
 

Bijlagen

  • IMG_20181125_125147.jpg
    IMG_20181125_125147.jpg
    853,3 KB · Weergaven: 64
  • IMG_20181125_125223.jpg
    IMG_20181125_125223.jpg
    731,9 KB · Weergaven: 65
  • IMG_20181125_125112.jpg
    IMG_20181125_125112.jpg
    550,5 KB · Weergaven: 62
  • IMG_20181125_125132.jpg
    IMG_20181125_125132.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 67
  • IMG_20181125_130011.jpg
    IMG_20181125_130011.jpg
    788,5 KB · Weergaven: 63
De kou wordt langzamerhand steeds iets pittiger, maar afgezien van koude tenen ga ik nog best lekker op m'n woonwerkroute.

Gisteren mijn motor winterklaar gemaakt: goed gewassen en vervolgens een complete spuitbus W5 rust remover van de Lidl leeggespoten op de kritische delen. Hier wat foto's van hoe die er nu bij staat om na de winter te controleren wat de schade is en hoe goed dat spul van de Lidl werkt.
Voor mij is er een unit ACF50 onderweg. Wel een goeie om na het inspuiten even foto's te maken als. Vergelijkingsmateriaal voor na de winter :t
 
Vorig jaar de winter doorgereden. Dit jaar toch met de auto ivm eentonige route. Overigens rijd ik in het weekend nog wel eens zolang er geen pekel ligt.
 
Ik rij dit keer door, maar heb 'm gelukkig niet nodig voor woon-werk verkeer. Als het een beetje mooi is buiten, wil ik gewoon een ritje kunnen maken als ik daar zin in heb. Een beetje kou kan ik wel tegen :)
 
hij is niet de enige.
ben er zat tegengekomen vandaag :]
of dit goed is voor je motor met al die pekelbende om sommige weggedeelten laat ik maar in het midden O-)
 
Gisteravond was t prima te doen, staat nu wat meer wind en regent dus t ritje naar huis zal wel wat kouder worden :+ pekelschade geen last van, nooit wassen helpt ook vast
 
Fris genoeg dat de kleuren er van verdwijnen..... :]




mn2.thumb.jpg.4d07a1f4fab2c307440fd19c765c75aa.jpg




wel af en toe ketting schoonmaken en vers invetten...
IMAG2346.thumb.jpg.9e4f7edf30345bbf4fca750b22816116.jpg
 
Ik reed altijd de hele winter door, ook woon-werk a 45 min/67 km enkele reis. Zolang de rit niet langer dan 45 minuten duurt, kan je ook bij -5 nog heel goed rijden. Ik ben een keer overvallen door een sneeuwbui, dat is voor mij een no-go (dat heb ik geleerd in het verleden ha ha), toen moest ik na een nachtdienst tot het begin van de middag wachten, dat was wat vervelend. Maar dat is maar eens in de zoveel jaar.
Ik gebruikte daar altijd een oudere motor met kuip voor, bijv. een oude RT waarbij de pekel minder erg is.
Een jaar geleden heb ik voor woon-werk verkeer een autootje gekocht, ik was het opeens zat. Nu heb ik de afgelopen 20 maanden toch nog wel 45k km op de motor gezet en dus 30 k op die auto in een jaar. Ik maak alles bijeen toch wel 55k km/jaar tot dus 01-01-2019 want ik ben nu met pensioen...nooit meer naar het werk....

Maar ik doe nog steeds niet aan winterstops, de vrouw ook niet. Alleen moet de weg wel pekelvrij zijn. Zo reden we 26-12 nog even 250 km, een rondje Zuid- en Noord-Holland.
 
Bij gladheid of verwachte sneeuw niet, anders doorrijden, heb moffen en handvatverwarming, daarbij draag ik de zomerhandschoenen voor extra goede overdracht van de warmte.
Voor de voeten, veiligheidsschoenen maatje groter gekocht en dikke wollen sokken eronder.
 
Zijn er mensen die in de winter een youngtimer (>15 jaar oud) auto rijden en dan vanaf de lente schorsen bij de RDW? Kost bij een youngtimer maar €24,10 en als je in de zomer af en toe een auto nodig hebt is dit goedkoper

Nadeel is dat de auto niet op de openbare weg mag staan je hebt dus een privé parkeerplaats nodig.

Of zijn er meer nadelen?
 
Fijn, heb je goed het weerbericht in de gaten gehouden, 2-6 graden, laatste buien rond 04:00 snachts. Overdag droog en misschien zelfs een zonnetje. Bedenkt Rijkswaterstaat om net op het stuk A28 wat ik moet rijden te gaan strooien..
 
Ik heb eens gelezen dat zelfs het kenteken niet zichtbaar mag zijn van de openbare weg, maar zou niet meer weten waar.

"Niet op de openbare weg
Als de geldigheid van het voor uw voertuig afgegeven kenteken is geschorst, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Dat geldt zowel in Nederland als in het buitenland. Uw voertuig mag ook niet langs de openbare weg geparkeerd staan
."

Ik kende dat gezegde ook, je moet er enkel vanuit gaan dat het stukje waar de auto staat, echt eigen privé terrein is... Voor het sfeertje zou ik wel je kenteken afdekken, je weet immer maar nooit.
 
Conclusie: Als motor op prive-terrein staat is er niets aan de hand. Ook niet als kenteken vanaf de openbare weg leesbaar is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan