Wintertesten 2013 (MotoGP, Moto2, Moto3, WSBK, BSB)

als we van alle rijders zouden weten wat ze testen, dan zouden we een beter beeld hebben.
 
als we van alle rijders zouden weten wat ze testen, dan zouden we een beter beeld hebben.
Precies, het gat JL-Rossi is groter geworden, maar als je bedenkt dat JL z'n racepace zoekt en Rossi bepaalde settings en bandenbehoud, dan is het toch allemaal niet eerlijk te vergelijken idd.... Qatar, Qatar is het al zover???????????????
 
Precies, het gat JL-Rossi is groter geworden, maar als je bedenkt dat JL z'n racepace zoekt en Rossi bepaalde settings en bandenbehoud, dan is het toch allemaal niet eerlijk te vergelijken idd.... Qatar, Qatar is het al zover???????????????
Wat ik hier wel uithaal is dat Rossi dus daadwerkelijk nieuwe componenten test terwijl Lorenzo bezig is met zijn race pace. Daar er volledige openheid bestaat tussen alle vier Yamaha rijders (contractueel opgenomen geloof ik), heeft Lorenzo dus een voordeel van Rossi's testwerk maar Rossi niet van Lorenzo's zoektocht naar de juiste race-pace, daar afstellingen voor beide coureurs anders is.
 
Zoals je ziet heeft deze stand nog niet heel veel betekenis ??????????????

Sommige figuren trekken in twijfel dat 1+1 twee is; of zeggen zwart tegen alles wat wit is.
 
Zoals je ziet heeft deze stand nog niet heel veel betekenis ??????????????

Sommige figuren trekken in twijfel dat 1+1 twee is; of zeggen zwart tegen alles wat wit is.
lees dan ff goed wat er in t verslag staat.
1 test zn tractie met versleten banden en de ander test snellere rondes, en van de rest is t alleen maar raden wat ze testen.
of wil je zeggen dat dat allemaal geen invloed heeft op deze ronde tijden.....
 
lees dan ff goed wat er in t verslag staat.
1 test zn tractie met versleten banden en de ander test snellere rondes, en van de rest is t alleen maar raden wat ze testen.
of wil je zeggen dat dat allemaal geen invloed heeft op deze ronde tijden.....
Hahaa precies het valt idd ontzeeettend tegen dat Rossi niet meteen het baanrecord verbreekt tijdens het testen :+
 
hoezo saai, stel je eens voor:

2 factory yamaha's en 2 repsol honda's ingaande laatste ronde van een race, band aan band.
het zal mij dan worst zijn of er 20 man rijden of dat er al 22 onderuit zijn gegaan, daar staat dan toch geen camera meer op :P

wishfull thinking ;)
 
Wat ik hier wel uithaal is dat Rossi dus daadwerkelijk nieuwe componenten test terwijl Lorenzo bezig is met zijn race pace. Daar er volledige openheid bestaat tussen alle vier Yamaha rijders (contractueel opgenomen geloof ik), heeft Lorenzo dus een voordeel van Rossi's testwerk maar Rossi niet van Lorenzo's zoektocht naar de juiste race-pace, daar afstellingen voor beide coureurs anders is.


En Rossi heeft niks aan dat wat Lorenzo de afgelopen jaren gedaan heeft bij Yamaha toen Rossi op de Duc zat.. :+
 
hoezo saai, stel je eens voor:

2 factory yamaha's en 2 repsol honda's ingaande laatste ronde van een race, band aan band.
het zal mij dan worst zijn of er 20 man rijden of dat er al 22 onderuit zijn gegaan, daar staat dan toch geen camera meer op :P

wishfull thinking ;)

:N
 
Meer kanshebbers = mooier kampioenschap. Best racing = close racing. Niet 4 fabrieksfietsen, daarachter wat privé motoren en slecht lopende Ducati's, opgevuld met CRT gestuntel.

Word tijd dat MotoGP een formule verzint die op korte termijn een groter en vooral over het geheel genomen competitiever veld laat zien. Kongingsklasse betekent niet 2 Honda's en 2 Yamaha's on top en verder doet er niemand mee om de titel.
 
Meer kanshebbers = mooier kampioenschap. Best racing = close racing. Niet 4 fabrieksfietsen, daarachter wat privé motoren en slecht lopende Ducati's, opgevuld met CRT gestuntel.

Word tijd dat MotoGP een formule verzint die op korte termijn een groter en vooral over het geheel genomen competitiever veld laat zien. Kongingsklasse betekent niet 2 Honda's en 2 Yamaha's on top en verder doet er niemand mee om de titel.

Het is jammer idd dat Ducati niet kan meekomen.. maar daarnaast heb je natuurlijk ook maar 5 coureurs met een uitzonderlijk talent (met Stoner nog ff meegerekend..) dat heb je in SBK niet he.

dus die gap blijft er evengoed ookal zouden ze kwa materiaal gelijkwaardiger wezen.
 
Laatst bewerkt:
Er wordt zowaar 'n ronderecord gereden.......... lijkt me toch 'n serieuze training onder goede omstandigheden.

Testen zegt eigenlijk gewoon niks.... ik kan me winters herinneren waarin Suzuki steevast met twee motoren voorin stond, om ze vervolgens het hele seizoen niet meer terug te zien aan de kop van het veld. :o

Het kampioenschap zal uiteindelijk gaan tussen Lorenzo, Pedrosa en Rossi.
Marquez begint erg goed, maar die is zichzelf nog niet tegen gekomen (zoals Lorenzo en Simoncelli dat ook hebben gehad). Als die een paar keer flink gecrashed is zal blijken uit wat voor hout ie werkelijk gesneden is. :)
Verder zal Lorenzo zich met andere dingen bezig houden dan Rossi, aangezien Lorenzo de laatste twee jaar ook gewoon op de Yamaha heeft gereden.

Van mij mag het seizoen beginnen. Hoop dat we spanning krijgen aan de kop van het veld, maar vrees met grote vrezen dat het weer een saai seizoen wordt door de overkill aan technologie op die brommers... :/
 
Het is jammer idd dat Ducati niet kan meekomen.. maar daarnaast heb je natuurlijk ook maar 5 coureurs met een uitzonderlijk talent (met Stoner nog ff meegerekend..) dat heb je in SBK niet he.

dus die gap blijft er evengoed ookal zouden ze kwa materiaal gelijkwaardiger wezen.

Jij kijkt pas sinds +-2007 MotoGP? Ik ken een tijd waar Gresini met z'n RC212V satteliet Honda's om het kampioenschap meedeed,(waar Elias bijv. ook op kon winnen, tegen destijds 3 van die 5 "uitzonderlijke" talenten, waar je naar refereert)
Of bijvoorbeeld (Pons Honda was dat volgens mij) Biaggi op de Camel Honda.
Roberts Jr. die met een eigenbouw frame en geleased motorblok erg goed mee kon komen(ook tegen 3 van de 5 "uitzonderlijke" talenten waar je naar refereert).

Ik weet het "vroeger was alles beter", maakt verder ook niet echt uit.
Kampioenschap zoals het nu loopt raakt voor mij steeds verder z'n charme kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Meer kanshebbers = mooier kampioenschap. Best racing = close racing. Niet 4 fabrieksfietsen, daarachter wat privé motoren en slecht lopende Ducati's, opgevuld met CRT gestuntel.

Word tijd dat MotoGP een formule verzint die op korte termijn een groter en vooral over het geheel genomen competitiever veld laat zien. Kongingsklasse betekent niet 2 Honda's en 2 Yamaha's on top en verder doet er niemand mee om de titel.

Meer fietsen als de KR uit 2006 :) CRT zoals "ooit" bedoeld 8-)

Een zelfbouw frame met een MotoGP motorblok *O*
2006+Australian+Motorcycle+Grand+Prix+Qualifying+Ay2OXR_bXivl.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan