Wintertesten 2013 (MotoGP, Moto2, Moto3, WSBK, BSB)

Niet "tegen" dat ik liever niet heb dat ze meedoen, maar mijn voorkeur gaat bijna altijd uit naar een underdog. Ik zou het nu wel leuk vinden als Rossi weer iets wint, bijvoorbeeld, maar daarna heeft hij voor mij de voorkeur niet meer. Coureurs die niet uit Spanje of Italie komen zitten eigenlijk bij voorbaad al in een underdog positie.
Ik ben bijvoorbeeld voor Scott Redding ipv Espargaro. En ook de Puniet ipv Espargaro. Folger ipv Vinalez. Enz, enz enz.
Ik haat ze verder niet ofzo. Als ze winnen hebben ze dat verdient.

Ik snap ergens het idee wel, maar als je verder kijkt dan enkel het paspoort zie je toch weer het volgende: Folger reed op zijn 13e al in het Spaans kampioenschap en ook Redding is via die weg gekomen. De personen komen dan wel niet uit Spanje of Italië... De coureurs in hun hebben toch dezelfde leerschool gehad. Dit geldt voor bijzonder veel coureurs en dat zal waarschijnlijk wel zo blijven, totdat ergens anders ook een hoogwaardige competitie op jeugdniveau wordt gecultiveerd zoals dat in Spanje gebeurt.
 
Redding ook weer aan het vegen :}

full
 
Toni Elias daarentegen, die gaat goed! *D
Net als Xavier Simeon, 10de! *O*

De eerste 14 in de Moto2 binnen een seconde..en daar zit West ook bij :9

Elias snelste....hmmm die had ik al eigenlijk afgeschreven....goed voor hem dat hij weer de snelheid te pakken heeft!
 
Voorlopig gooit regen weer roet in het eten, zoals gisteren al werd verwacht.. B|
Ik snap niet waarom ze dan JUIST niet gaan testen... Snap wel dat 't spul heel moet blijven, maar met name de Spanjaarden die niet veel regen gewend zijn kunnen zo toch weer wat ervaring opdoen zou je denken?
 
De test zijn niet zo zeer voor de rijervaring. Het gaat meer om dat het zinloos is in de regen. Veel zaken worden afgestemt op droog weer en van daar uit kan je werken. In de regen rijden is goed voor de km's of een regen setting, maar zolang het droog niet voor elkaar is niet heel zinvol....
 
De test zijn niet zo zeer voor de rijervaring. Het gaat meer om dat het zinloos is in de regen. Veel zaken worden afgestemt op droog weer en van daar uit kan je werken. In de regen rijden is goed voor de km's of een regen setting, maar zolang het droog niet voor elkaar is niet heel zinvol....
Ja dat begrijp ik maar gezien het weer tijdens de meeste testen en races, moeten ze miss net zoveel aandacht aan de wet set-up gaan besteden :)
 
Sessie 4 is niet slecht verlopen voor Jasper (en Jakub). Hij zette een 9de tijd (Jakub 11de) op 1.1 sec. achter snelste man..Jack Miller! *D

In sessie 5 lijken de beide RW Racing jongens niet in de baan te zijn gekomen.

Zoals ik al in Jaspers' topic zei, er zijn kansen voor hem als het regent..maar what's new.
 
Het ziet er bij hem uit alsof het helemaal niet snel gaat en geen moeite kost...

En als je dat kan, word je een grote. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan