Wintertesten 2021

Oh echt?
Ik trok het vanmorgen van de WorldSBK site af
https://www.speedweek.com/sbk/news/171625/Jonas-Folger-Bin-positiv-von-der-BMW-ueberrascht.html
Het is twijfelachtig of BMW begin maart de eerste test met alle vier de coureurs en de nieuwe M1000RR in Portimao zal kunnen afronden. Ondertussen traint Jonas Folger privé met een S1000RR in Spanje.
Sinds een paar weken is Portugal een gebied met een hoog risico vanwege de verspreiding en mutaties van het SARS-CoV-2-virus, en het heen en weer reizen van daar wordt momenteel in verband gebracht met enkele zware officiële vereisten. Bij BMW denkt dan ook aan de 4e / 5e. De geplande test van maart in Portimao wordt geannuleerd of uitgesteld.

Het zou de eerste gezamenlijke test zijn voor het BMW-fabrieksteam met Tom Sykes en Michael van der Mark, evenals de satellietteams Bonovo MGM met Jonas Folger en RC Squadra Corse met Eugene Laverty - allemaal op de nieuwe M1000RR.

Folger is bijna een week in Spanje en bereidt zich privé voor op zijn eerste seizoen in het Superbike Wereldkampioenschap. In Almeria reed hij talloze ronden met een S1000RR van vorig jaar, de eerste keer voor de Bayer op een BMW. In 2020 won de 27-jarige de IDM Superbike op een Yamaha en reed ook een R1 in zijn wildcard-optredens in het wereldkampioenschap.

"Het maakt me blij om weer op het circuit te zijn na de lange winter", meldde Folger. “Ook al was het maar een productiemachine, het was mijn eerste keer dat ik met de BMW reed. Ik vermoed dat het basiskarakter van de motorfiets vergelijkbaar zal zijn met dat van onze racemachine. Het is leuk om met haar te rijden. Ik wist niet wat ik kon verwachten. Ik ben positief verrast door het gevoel voor de fiets, inclusief de elektronica en de motor. Zelfs als de racemachine nog geavanceerder zal zijn. Nu kan ik haast niet wachten om te testen met het Bonovo-team en de WM-machine. "



-
 
Ah cool, altijd leuk om te kijken wat ze presteren!

Bo is lekker rondjes aan het beuken, dat is een goed teken. KM's maken en wennen aan die nieuwe brommert
Is Bo zeker aan het doen!
1614602875325.png
 
Ben wel eens benieuwd wat de mensen hier denken over Cam Beaubier..
Vele amerikanen denken dat het de nieuwe moto2 kampioen is, ik zie hem als een vaste klant voor de punten maar zeker niet als kampioen en zeker niet in 2021.
Wat dat betreft staat Sam Lowes hoog op mn lijstje samen met Bezecchi en Gardner
 
Goeie vraag, is natuurlijk niet de jongste meer. Heeft veel ervaring met alleen vooraan rijden. Maar de Moto2 is mega close en vaak ook wat ellebogengevechtjes.

Een potje sturen kan ie wel, want hij zit na 2 dagen testen op 5 tiende van bijv. Joe Roberts en op een tiende van Schrotter.
Ik denk niet dat hij aan het einde van het seizoen boven Joe Roberts staat, maar hij zal zich denk ik regelmatig gaan roeren in de top 10 en misschien ook wel top 5.
 
In de ama heeft hij weinig weerstand gehad, vond het qua stijl regelmatig op Rea lijken toen die het wsbk domineerde.

Die gekke Amerikanen hebben hele hoge verwachtingen sinds Gerloff in de wsbk best goed mee kan komen, terwijl Beaubier hem er in de usa vierkant uit reed..

Wel gaaf om weer wat Amerikaanse aanwinsten erbij te zien, al heeft hij natuurlijk al eerder in het gp paddock gereden..
 
Ben wel eens benieuwd wat de mensen hier denken over Cam Beaubier..
Vele amerikanen denken dat het de nieuwe moto2 kampioen is, ik zie hem als een vaste klant voor de punten maar zeker niet als kampioen en zeker niet in 2021.
Wat dat betreft staat Sam Lowes hoog op mn lijstje samen met Bezecchi en Gardner
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik van Beaubier moet denken..., eerst even aanzien. Deze test echt netjes op een seconde met een aantal gerenomeerde rijders achter zich... Het is en blijft testen, maar so far so good. Met Lowes en Gardner heb ik altijd het idee dat ze elke bocht een blessure op kunnen lopen... Bezzecchi is in mijn ogen stabieler, ik denk dat DiGia gaat verrassen dit jaar.
 
Ik zet in op Bezzy :Y

Vanaf nu vooral erg benieuwd naar foto/video van de testen, let it begin!!!! (ongeveer net zo enthousiast als de hamster in de film Bolt)
 
Suzuki testcoureur heeft wat Corona kilo’s zo te zien 😂

Wie was dat ook alweer, jaren terug.. invalbeurt voor een Japanner in MotoGP, was al niet de slankste en meest afgetrainde maar besloot nog even snel een paar koekies weg te werken voor de sessie begon haha.

Volgens mij valt dat wel mee. Dit is een beetje vertekend beeld. Als je de video bekijkt zie je hem ook en lijkt hij me een gewoon postuur te hebben.
 
Ik vraag me elk jaar weer af waarom sommige zo weinig rijden....altijd mauwen over het aantal testdagen en dan op een dag als deze 20 rondjes toeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan