Wintertesten

Ik verwacht dit jaar veel van Toprak, zelfs dat hij voor de titel gaat meestrijden.
Is dat op basis van specifieke signalen, of op basis van hoop?

Toprak is een fantastisch rijder, maar om voor de titel te strijden zal hij het praktisch perfecte plaatje van Bautista & Ducati het vuur aan de schenen moeten leggen. Dat lukte hem met de competitieve Yamaha nog maar net, en qua materiaal gaat hij een stap achteruit volgens mij. Wellicht denk ik te cynisch, maar ik zie nog niet in hoe 1+0 méér gaat zijn dan 1+1.
 
Is dat op basis van specifieke signalen, of op basis van hoop?

Toprak is een fantastisch rijder, maar om voor de titel te strijden zal hij het praktisch perfecte plaatje van Bautista & Ducati het vuur aan de schenen moeten leggen. Dat lukte hem met de competitieve Yamaha nog maar net, en qua materiaal gaat hij een stap achteruit volgens mij. Wellicht denk ik te cynisch, maar ik zie nog niet in hoe 1+0 méér gaat zijn dan 1+1.
Dat zeker....maar voor de titel..???
Ik hoop in iedergeval dat ze bij BMW in de winter eens een betrouwbare en en sterke bike klaar zetten voor Michael en Toprak, dat zou al een hele verbetering zijn , en als het allemaal gaat kloppen zie ik Michael niet onder doen ten opzichte van Toprak.
 
Karakteristieke stoppie van Toprak zo schuin naar rechts. :')
Hopelijk gaat het hele team een dikke stap verder.
Jonathan Rea is ook erg blij met de Yamaha
Blijkbaar (inderdaad) toch ook een hele sterke package. 8-)
 
Is dat op basis van specifieke signalen, of op basis van hoop?

Toprak is een fantastisch rijder, maar om voor de titel te strijden zal hij het praktisch perfecte plaatje van Bautista & Ducati het vuur aan de schenen moeten leggen. Dat lukte hem met de competitieve Yamaha nog maar net, en qua materiaal gaat hij een stap achteruit volgens mij. Wellicht denk ik te cynisch, maar ik zie nog niet in hoe 1+0 méér gaat zijn dan 1+1.
Meer op basis van hoop. Volgens hem ( Toprak ) heeft de bmw een hogere top. Ik denk wel dat ze de stap kunne zetten. Ik ga ervan uit dat bmw een serieuze stap gaat maken. Waarom anders investeren in 1 van de beste sbk rijders. Ze gaan dit jaar ook met een test team werken. Met Reitenberger en Guintoli als test piloten.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ook het raceteam zelf.
Hoe vaak lees je niet technische problemen tijdens trainingen en races?
Bijvoorbeeld die highsider waarbij Michael van der Mark als nieuwe satelliet werd gelanceerd.
Daar gebruiken ze uiteraard ook andere software en electronica dan de rest van het veld. :Y

Maar mechanisch loopt een BMW over het algemeen wel betrouwbaar met het particuliere materiaal en track gebruik.
Uitzonderingen hou je natuurlijk altijd.
Bij twee andere merken hoor en lees ik andere verhalen vanaf de (amateur)paddock.
 
Daar gebruiken ze uiteraard ook andere software en electronica dan de rest van het veld. :Y

Maar mechanisch loopt een BMW over het algemeen wel betrouwbaar met het particuliere materiaal en track gebruik.
Uitzonderingen hou je natuurlijk altijd.
Bij twee andere merken hoor en lees ik andere verhalen vanaf de (amateur)paddock.
Wat bij SMR is, is het.
Alleen voor WK niveau hoor/lees ik het te veel.

Welke merken bedoel je?
 
Wat bij SMR is, is het.
Alleen voor WK niveau hoor/lees ik het te veel.

Welke merken bedoel je?
Ik wil er geen discussie over losmaken want het schopt mede merkliefhebbers tegen het zere been, maar de Aprilia RSV4 (financieel) en Ducati Panigale (storingen) hoor ik het vaakst op de paddock + MF en heb het ook zelf van dichtbij gezien.
Bij gewoon particulier straatgebruik misschien wel BMW het meeste. :+
 
Ik wil er geen discussie over losmaken want het schopt mede merkliefhebbers tegen het zere been, maar de Aprilia RSV4 (financieel) en Ducati Panigale (storingen) hoor ik het vaakst op de paddock + MF en heb het ook zelf van dichtbij gezien.
Bij gewoon particulier straatgebruik misschien wel BMW het meeste. :+
In 3 dagen een Kawa en BMW met opgeblazen blok, een andere Kawasaki die niet meer op toeren wilde draaien, nog eentje met een scheur in 't blok..
Op een remprobleem na, geen Aprilia of Duc ellende gezien 😇
 
In 3 dagen een Kawa en BMW met opgeblazen blok, een andere Kawasaki die niet meer op toeren wilde draaien, nog eentje met een scheur in 't blok..
Op een remprobleem na, geen Aprilia of Duc ellende gezien 😇
Van waar komt deze informatie, heb je een link?
 
In 3 dagen een Kawa en BMW met opgeblazen blok, een andere Kawasaki die niet meer op toeren wilde draaien, nog eentje met een scheur in 't blok..
Op een remprobleem na, geen Aprilia of Duc ellende gezien 😇
Ik wilde ook geen specifieke merken noemen.
Maar de golf RSV4 rijders van de afgelopen veertien jaar hebben financieel een aderlating gedaan toen ze intensief gingen racen.
Wat over gebleven is zijn de echte liefhebbers en mensen die hem het zeer gedegen onderhoud geven.
Het is een unieke V4 en in rijtesten vaak de enige echte racemotor genoemd qua gevoel bij professionele coureurs (die bijvoorbeeld zelfs geen straat kilometers maken).
(De Panigale V4 was er nog niet)

De afgelopen zomer sprak ik een groepje BMW rijders die ook ZAC doen.
Na enkele jaren hebben ze hun racemaat omgepraat om de Duc die vaak een probleem had te verlaten.
Sind hij dezelfde motor heeft als hun heeft hij geen evenement meer gemist.
Maar ik zal niet zeggen dat bijvoorbeeld de nokkenassen perfect slijtvast zijn. ;)

Die Kawa's zie en hoor ik zelden nationaal.
Een maat heeft wel dit jaar losse magneten in zijn startmotor van de ZX-10R gehad.
Bizar bij een recente motor.
De genoemde Kwaken bij jouw evenement zijn misschien ook helemaal omgebouwd voor het circuit met andere kabelbomen??

Van elk merk zijn er natuurlijk altijd wel wat storingen te noemen in onze mechanische sport.
Alleen de genoemde zaken zijn mij wat vaker ter oren gekomen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan