Ik rij af en toe met met straatmotor op het circuit (helaas op dit moment geen ruimte in de garage en portomonnee voor een circuitfiets)
Omdat ik dit een aantal keer per jaar doe heb ik voor mijn motor een extra set wielen (incl. schijven) waar ik voor op het circuit wat prettigere banden op heb liggen.
Normaal wissel ik de wielen alleen en verder niks, alleen vroeg ik me af of het wisselen van de remblokken nog iets toevoegt?
De remblokken zijn natuurlijk ingesleten op de remschijven die op mijn straatwielen zitten en als ik de wielen heb gewisseld zullen deze weer in moeten slijten op de remschijven van de circuitwielen.
Ik kan me daarbij voorstellen dat dit voor de remblokken echt goed is en het misschien een optie is om tijdens het wisselen van de wielen de blokken ook om te zetten.
Ik vroeg me dan ook af hoe jullie dit doen? (dit geldt ook voor de meer ervaren circuitrijders, want deze situatie zou ook voor kunnen komen als je een extra set (regen)wielen hebt)
Omdat ik dit een aantal keer per jaar doe heb ik voor mijn motor een extra set wielen (incl. schijven) waar ik voor op het circuit wat prettigere banden op heb liggen.
Normaal wissel ik de wielen alleen en verder niks, alleen vroeg ik me af of het wisselen van de remblokken nog iets toevoegt?
De remblokken zijn natuurlijk ingesleten op de remschijven die op mijn straatwielen zitten en als ik de wielen heb gewisseld zullen deze weer in moeten slijten op de remschijven van de circuitwielen.
Ik kan me daarbij voorstellen dat dit voor de remblokken echt goed is en het misschien een optie is om tijdens het wisselen van de wielen de blokken ook om te zetten.
Ik vroeg me dan ook af hoe jullie dit doen? (dit geldt ook voor de meer ervaren circuitrijders, want deze situatie zou ook voor kunnen komen als je een extra set (regen)wielen hebt)