Wisselende remdruk

Corrosion

MF veteraan
14 apr 2008
3.365
25
35
wat betekend dit?
Ik dacht dat ik misschien valse lucht in het systeem had zitten, wat vreemd zou zijn want voor de bandenwissel had ik dit probleem niet en het rem systeem is niet open geweest. Er was geen lekkage te zien en waar remvloeistof zit kan geen lucht zitten.
Maar kwam er achter dat de ontluchtingsnippel bij de hoofdcylinder (remhendel zelf) helemaal verstopt zat. Ook was deze bovenop de kop afgeschaafd, wat op zich geen ramp moet zijn voor de werking maar vreemd is het wel.
Ik heb de nippel verwijderd zodat ik de rommel niet in het remsysteem zou krijgen en de blokkade uitgedraaid/geboord met juiste diameter.
Daarna alles schoon en door geblazen met de compressor.
Het connische puntje van de nippel zag er intact uit, en de bus zelf was ook niet beschadigd. De nippel lijkt goed af te sluiten, lekt niet, maar werkt wel weer naar behoren met ontluchten. Heb nog even zitten twijfelen of het wel de orriginele nippel was.
 

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
15.735
1.495
57
Den Haag
Ik dacht dat ik misschien valse lucht in het systeem had zitten, wat vreemd zou zijn want voor de bandenwissel had ik dit probleem niet en het rem systeem is niet open geweest. Er was geen lekkage te zien en waar remvloeistof zit kan geen lucht zitten.
Maar kwam er achter dat de ontluchtingsnippel bij de hoofdcylinder (remhendel zelf) helemaal verstopt zat. Ook was deze bovenop de kop afgeschaafd, wat op zich geen ramp moet zijn voor de werking maar vreemd is het wel.
Ik heb de nippel verwijderd zodat ik de rommel niet in het remsysteem zou krijgen en de blokkade uitgedraaid/geboord met juiste diameter.
Daarna alles schoon en door geblazen met de compressor.

Het connische puntje van de nippel zag er intact uit, en de bus zelf was ook niet beschadigd. De nippel lijkt goed af te sluiten, lekt niet, maar werkt wel weer naar behoren met ontluchten. Heb nog even zitten twijfelen of het wel de orriginele nippel was.
Tja...
 

Corrosion

MF veteraan
14 apr 2008
3.365
25
35
Even een update:

Ik heb vanavond de hele motor weer opgebokt, en de remklauwen verwijderd zodat het wiel vrij kon rond draaien.
Ik hoefde geeneens iets verticaal op de remschijf te plaatsen om te zien dat de rechter remklauw een flinke slag had...

Het was overduidelijk dat deze zwabberde. Dus ik ben verhaal gaan halen bij de bandenboer aangezien ik de velgen na de-montage daar meteen naar toe gedragen en daar achter gelaten heb. De band heeft daar een hele dag gestaan, en ik weet niet wat er mee gebeurt is. Heb ze het filmpje laten zien van de zwabberende remschijf en natuurlijk dat hun aangeven dat er niets mee gebeurt is. Hij probeerde zich er zelfs mee uit te lullen dat het vanuit de naaf komt en dat hij daar niets mee van doen heeft.

Nou goed, hij beweerde dus dat er ook iets scheef zat bij de as, maar toen ik bleef volhouden dat dit allemaal recht zit, dat de remschijf scheef is, en dat dit probleem pas is ontstaan nadat ik de velg bij hun achtergelaten heb, wilde hij daar wel even zelf naar de velg kijken op het balanceer apparaat.

Dus ik ben naar huis gegaan om de velg er onderuit te halen en weer die kant op gegaan. Daar op het balanceer apparaat zwabberde de remschijf net zozeer. Daar ging zijn bewering dat de het wiel of de as scheef zat dus al onderuit. Maar weer begon hij te lullen over de naaf. Hij vond dat die scheef afgesleten was, en hij beweerde dus dat daar iets gebeurt of aangelopen is. Er is helemaal niets op die naaf gesleten want de originele kleur zit er nog op (was anders wel metaalkleurig) en er komen aan beiden zijde nog eens 2 spacers op van een dikke 1,5cm. Dus er komt zels niet eens iets in de buurt van de naaf. Verklaart trouwens nog steeds ook niet dat ik voor de bandenwissel nergens problemen mee had.

Uiteindelijk pakte een andere kerel daar een grote bandenlichter, en begonnen ze via het balanceer apparaat mijn remschijf terug te buigen... :X
Hij is nu wel weer vrijwel recht, maar ik weet niet of ik hier wel zo blij mee moet zijn :/

Boosdoener:
 
Laatst bewerkt:

ex-motorloos

Die hard MF'er
28 aug 2013
579
124
Deventer
Ik dacht dat ik misschien valse lucht in het systeem had zitten, wat vreemd zou zijn want voor de bandenwissel had ik dit probleem niet en het rem systeem is niet open geweest. Er was geen lekkage te zien en waar remvloeistof zit kan geen lucht zitten.
Maar kwam er achter dat de ontluchtingsnippel bij de hoofdcylinder (remhendel zelf) helemaal verstopt zat. Ook was deze bovenop de kop afgeschaafd, wat op zich geen ramp moet zijn voor de werking maar vreemd is het wel.
Ik heb de nippel verwijderd zodat ik de rommel niet in het remsysteem zou krijgen en de blokkade uitgedraaid/geboord met juiste diameter.
Daarna alles schoon en door geblazen met de compressor.
Het connische puntje van de nippel zag er intact uit, en de bus zelf was ook niet beschadigd. De nippel lijkt goed af te sluiten, lekt niet, maar werkt wel weer naar behoren met ontluchten. Heb nog even zitten twijfelen of het wel de orriginele nippel was.
Heb je misschien een foto van de nippel? Want als ik het nu zo lees lijkt het wel of je boor-actie het risico van spanen in het remsysteem op zou kunnen leveren.
 

Corrosion

MF veteraan
14 apr 2008
3.365
25
35
Heb je misschien een foto van de nippel? Want als ik het nu zo lees lijkt het wel of je boor-actie het risico van spanen in het remsysteem op zou kunnen leveren.
Het is dus de remschijf waar een behoorlijke slag in zit :(

 
  • Like
Waarderingen: ex-motorloos

ex-motorloos

Die hard MF'er
28 aug 2013
579
124
Deventer
WAT? Dat zoiets wordt gedaan -in het bijzijn van een klant notabene- gaat mijn voorstellingsvermogen te boven. Tijd om een kwalitatief goede motorfietsmonteur eens naar die euh.. gerepareerde schijf te laten kijken. Als de schijf niet meer goed is, dan zou ik de bandenboer willen laten opdraaien voor de vervanging van de schijf.
 
  • Like
Waarderingen: Corrosion

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
7.067
423
35
Druten
Uiteindelijk pakte een andere kerel daar een grote bandenlichter, en begonnen ze via het balanceer apparaat mijn remschijf terug te buigen... :X
Hij is nu wel weer vrijwel recht, maar ik weet niet of ik hier wel zo blij mee moet zijn :/
Vrijwel recht zal niet voldoende zijn ben ik bang.

Mijn fireblade had toen ik hem kocht tijdens het remmen een flinke trilling in het stuur en na wat onderzoeken zat er een hele minimale slag in de remschijf: de vorige eigenaar heeft schijnbaar een keer met een slot door de schijfrem gelopen aan de beschadiging van de schijf te zien...

Dat kan dus zomaar een nieuwe schijf worden :X
 
  • Like
Waarderingen: Corrosion

Corrosion

MF veteraan
14 apr 2008
3.365
25
35
Vrijwel recht zal niet voldoende zijn ben ik bang.

Mijn fireblade had toen ik hem kocht tijdens het remmen een flinke trilling in het stuur en na wat onderzoeken zat er een hele minimale slag in de remschijf: de vorige eigenaar heeft schijnbaar een keer met een slot door de schijfrem gelopen aan de beschadiging van de schijf te zien...

Dat kan dus zomaar een nieuwe schijf worden :X
Dat was dus ook zoiets...
Die kerel zat eerst als een gek met die bandenlichter te wrikken, een een paar keer rond draaien en weer wrikken.
Zegt die: "zo die is goed, er moet namelijk een minimale slag in zitten want anders worden de remzuigers niet uit elkaar gedrukt tijdens het rijden" (volgens mij was dat dus ook hele probleem, maargoed). Dus ik kijk naar de andere remschijf die nog rond draaide... Kaarsrecht...

Heb alle 2 de gesprekken opgenomen, ook hetgeen waar ze met de bandenlichter bezig waren, dus eens zien wat de rechtsbijstand hier van gaat vinden...
 

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
36.936
1.602
www.snelmotoren.nl
zo die is goed, er moet namelijk een minimale slag in zitten want anders worden de remzuigers niet uit elkaar gedrukt tijdens het rijden
godgloeiende godverdomme, die klootzak zit met jouw remmen te fucken en dan nog zoiets doms erbij maakt het een gevalletje pleur met naam en shit op internet ervaring websites. In het geval van Motor-forum zou de titel mogen zijn: "Mijn ervaring met bedrijf xxxxxx"
 

Corrosion

MF veteraan
14 apr 2008
3.365
25
35
Heb alles weer in elkaar zitten en een stuk gereden. Remmen doet hij weer al hoor ik geloof ik wel een veertje rammelen van de rechterremblok onder het rijden.

Ben dan ook zeker niet blii dat het probleem op deze wijze is verholpen, maar word vervolgt...
 

peerke30

Die hard MF'er
23 jun 2007
680
14
42
Ik weet niet hoe anderen hier over denken, maar ik zou toch voor de zekerheid er een nieuwe schijf op monteren.
Een schijf op dit manier verbuigen is niet bevorderlijk voor het materiaal.
 
  • Like
Waarderingen: Corrosion

Franko P

MF veteraan
5 mrt 2007
2.151
21
39
Heb alles weer in elkaar zitten en een stuk gereden. Remmen doet hij weer al hoor ik geloof ik wel een veertje rammelen van de rechterremblok onder het rijden.

Ben dan ook zeker niet blii dat het probleem op deze wijze is verholpen, maar word vervolgt...
Verholpen?

Met een beetje pech hebben ze het materiaal verzwakt met dat gebuig. Ik zou er als ik jou was niet meer mee rijden totdat je een nieuwe schijf hebt. Wie die schijf uiteindelijk betaald is een tweede, maar remschijven rechtbuigen met een bandijzer is wel de ultieme beunoplossing.

Heb het vermoeden dat ze met het opspannen van de velg je schijf per ongeluk klem hebben gezet, gezien dat dit aan 1 kant is.
 

Corrosion

MF veteraan
14 apr 2008
3.365
25
35
Nouja bedoel ermee dat het oorspronkelijke probleem wat ik dacht te hebben, dus geen remdruk, hiermee zo verholpen is. Dus dat ik nu zeker weet dat dit toch het probleem was. Al kun je dit natuurlijk geen oplossing noemen en wil hier dan ook niet mee door blijven rijden en zit er al helemaal niet op te wachten om dit uit eigen zak te betalen. Maar ik ga er dan ook mee verder!
 

Corrosion

MF veteraan
14 apr 2008
3.365
25
35
Verholpen?

Met een beetje pech hebben ze het materiaal verzwakt met dat gebuig. Ik zou er als ik jou was niet meer mee rijden totdat je een nieuwe schijf hebt. Wie die schijf uiteindelijk betaald is een tweede, maar remschijven rechtbuigen met een bandijzer is wel de ultieme beunoplossing.

Heb het vermoeden dat ze met het opspannen van de velg je schijf per ongeluk klem hebben gezet, gezien dat dit aan 1 kant is.
Verholpen is het natuurlijk niet, maar ben blij dat ik nu wel zeker de oorzaak weet. Wist gewoon niet meer waar ik moest zoeken voor die remdruk.

Heb alles weer gemonteerd, omdat ik anders mijn motor buiten op de paddocks heb staan, en wilde zeker weten dat het probleem hiermee over was.
Wil zo dadelijk gaan kijken of ik ergens voor een leuke prijs schijven kan vinden, probeer het komende week wel te gaan verhalen via de rechtsbijstand.

Al het goed is krijg ik morgen ook nieuwe remblokken binnen, maar daar wacht ik wel even mee totdat ik nieuwe schijf er op heb zitten voordat ik dadelijk nieuwe remblokken op een scheve schijf heb ingesleten.

Het probleem is alleen dat het een welles nietes spelletje gaat worden op deze manier. Ik weet zeker dat er niets met de schijf gebeurt is hier, heb dat ding daar achter gelaten voor de bandenwissel en heb een kromme remschijf sinds die terug is, voor mij een overduidelijk optelsommetje. Maar hun blijven natuurlijk ook ontkennen. Maakt het wel een stuk ongeloofwaardiger dat ze er allerlei randzaken bij halen die nergens op slaan om de schuld af te schuiven en vervolgens ook nog met een bandenlichter je remschijf recht proberen te trekken waar je bij staat. Terwijl ze het wellicht gewoon kunnen weg zetten bij hun aansprakelijkheidsverzekering...
 

Corrosion

MF veteraan
14 apr 2008
3.365
25
35
er beweegt iets. Schijf of wiel.
Klopte helemaal!:}

Blij dat ik het uiteindelijke probleem gevonden heb met jullie hulp!. Nu alleen nog maar even zien hoe ik dit afgehandeld krijg B|
Dit was wel het laatste wat ik verwacht had. Die bandenboer zit daar al zeker 10 jaar, dus had wel een professionele houding verwacht. Durfde er gewoon al bijna niet van uit te gaan dat daar iets met de velg gebeurt is.

En ik weet niet wat er gebeurt is, maar het is in ieder geval met lomp geweld gegaan als ik zag wat voor geweld er ook nodig was om dat ding weer "recht" te krijgen met die bandenlichter. Kan gewoon niet zo zijn dat het een klein foutje is geweest wat ze over het hoofd gezien hebben...

Begon al aan mezelf te twijfelen met dat ontluchten e.d.:/
 

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
7.067
423
35
Druten
  • Like
Waarderingen: Corrosion