Wit licht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matsuke

MF'er
1 apr 2007
54
0
Goeieavond allemaal,

Ik vroeg me af - Je hebt die Xenon lichten, ik vind dit zelf kwa LOOKS erg goed staan, maar zo'n setje tikt al GOED aan, zijn er misschien ook lampjes die ook die wit/blauwe kleur hebben, en die je zo kunt kopen voor de motor?

*Met "lampjes" bedoel ik dus gewoon die je kunt vervangen met de genen die er nu in zitten, zonder dat je eerst een hele nieuwe kit moet installeren in je motor zoals bij Xenons*


Dank!!
 
Die zijn er volop inderdaad, kijk maar eens bij diverse webshops, 10 tegen 1 dat ze van die xenon look lampjes hebben liggen.

Echter, dit zijn dus gewoon hallogeenlampjes, en geven dus evenveel (of iets minder, door de tint) licht als je huidige lampen. Ga je enkel voor de look, dan voldoen ze denk ik prima. Wil je echt meer kunnen zien, dan is xenon echt de beste oplossing. :)
 
Laatst bewerkt:
Nice, antwoord binnen 10 minuten! Thx Tommy!!

En die Hallogeenlampjes verbruiken verder evenveel als de normale lampjes??
 
ik zal er wel even op letten of het allemaal "legaal" is... wij verkopen ook van die lampjes met blauw/wit licht de echte xenon look maar op die verpakking staat duidelijk dat ze officieel niet op de openbare weg gebruikt mogen worden...
 
he koel dat is net zo vet als van die carbonne folie dingen zodat alles carbon wordt, en een stickertje van yoshimura op een merkloze uitlaat!! :)
 
he koel dat is net zo vet als van die carbonne folie dingen zodat alles carbon wordt, en een stickertje van yoshimura op een merkloze uitlaat!! :)

Ben je in een zeikerige bui ofzo? Als de kosten niet nou niet opwegen tegen het baten van de uitgevoerde modificaties?

@ Matsuke

Geen dank, en mits je een 55watt halogeenlampje vervangt door een 55watt halogeen xenon look lampje, verbruiken ze evenveel ja :)
 
Ben je in een zeikerige bui ofzo? Als de kosten niet nou niet opwegen tegen het baten van de uitgevoerde modificaties?

@ Matsuke

Geen dank, en mits je een 55watt halogeenlampje vervangt door een 55watt halogeen xenon look lampje, verbruiken ze evenveel ja :)
:o ik wist niet dat je kwoad werd :o
 
Weersink, dat is inderdaad ook een goede. Moet ik maar eens achteraan gaan. he he

reuffneck, Waarom zoveel geld uitgeven als je alleen de looks van de lampen wilt veranderen, maar wel genoeg zicht hebt? hmm
 
klopt heb ze ook gekocht bij de action , zitten nu in m`n auto . Redelijk wit licht.
Of ze het lang uithouden voor die prijs :?
 
klopt heb ze ook gekocht bij de action , zitten nu in m`n auto . Redelijk wit licht.
Of ze het lang uithouden voor die prijs :?

Bij mij doen ze het al bijna een jaar en dat voor €3.98.

Ze hebben een betere lichtopbrengs dan de
Flips ultra vision van een tientje per stuk B|
 
Goeieavond allemaal,

Ik vroeg me af - Je hebt die Xenon lichten, ik vind dit zelf kwa LOOKS erg goed staan, maar zo'n setje tikt al GOED aan, zijn er misschien ook lampjes die ook die wit/blauwe kleur hebben, en die je zo kunt kopen voor de motor?

*Met "lampjes" bedoel ik dus gewoon die je kunt vervangen met de genen die er nu in zitten, zonder dat je eerst een hele nieuwe kit moet installeren in je motor zoals bij Xenons*

Dank!!

Ik ben het helemaal eens met de mensen die hier stellen dat het kopen van 'fake'-xenon lampen in je motor gewoon een waardevermindering van je motor is. Waarom? hier een paar redenen:

1. fake-xenon lampen zijn meestal even duur als xenon-lampen zelf.
2. een normale voorlicht voor in de motor kost tussen de 7 en 10 euro. Maar omdat deze slecht licht geven, kun je ook voor 15 euro een philips lamp kopen. na een jaar ging 1 daarvan bij mij stuk, dus binnen een jaar was ik 30 euro kwijt. En nu komt het leuke:
Xenonlampen voor in de motor (H4) voor op de motor zijn al te koop vanaf ongeveer 40 euro! bijvoorbeeld:

http://www.my-xenon.com/product_info.php?products_id=53992?osCsid=f719f2350f5060c0bb9b66db4693c1c2

Je kan zelf je verdiepen in het ombouwen, of een ombouwsetje kopen met lamp erin voor ongeveer 110 euro.

Aangezien ze meestal langer meegaan dan halogeen, is het zeker het overwegen waard!

Daarbij heb
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het helemaal eens met de mensen die hier stellen dat het kopen van 'fake'-xenon lampen in je motor gewoon een waardevermindering van je motor is. Waarom? hier een paar redenen:

1. fake-xenon lampen zijn meestal even duur als xenon-lampen zelf.
2. een normale voorlicht voor in de motor kost tussen de 7 en 10 euro. Maar omdat deze slecht licht geven, kun je ook voor 15 euro een philips lamp kopen. na een jaar ging 1 daarvan bij mij stuk, dus binnen een jaar was ik 30 euro kwijt. En nu komt het leuke:
Xenonlampen voor in de motor (H4) voor op de motor zijn al te koop vanaf ongeveer 40 euro! bijvoorbeeld:

http://www.my-xenon.com/product_info.php?products_id=53992?osCsid=f719f2350f5060c0bb9b66db4693c1c2

Je kan zelf je verdiepen in het ombouwen, of een ombouwsetje kopen met lamp erin voor ongeveer 110 euro.

Aangezien ze meestal langer meegaan dan halogeen, is het zeker het overwegen waard!

Daarbij heb
Heeft Xenon geen omvormers en dingen nodig?
 
Klopt, de link is een los lampje.
Je hebt dus nog een omvormer(ballast) nodig
en de nodige kabels
 
Kijk dan snap ik dat mensen fake-xenon kopen.
Echt xenon zijn de lampen wel net zo duur.. maar daar moet je wel even een omvormer van 200 euro voor kopen.
(ga ik overigens zelf wel doen, word gek in het donker van het licht dat ik heb. Veel en veel te weinig. En ja staan goed afgesteld.)

@TS: Ook al doe je dit wel, laat dan alsjeblieft je lampen wel goed afstellen. Vreselijk zoveel auto's en motoren er rond rijden met zeer hinderlijke verlichting, vaak duidelijk veroorzaakt door het zelf monteren van nieuwe lampjes zonder enige afstelling.
 
200 euro?

Voor iets van 100 euro heb je gewoon een pilot xenon h7 setje met kleine omvormer en 1 lamp... en een xenon-lamp gaat veeele malen langer mee dan een halogeen lamp dus als je de kosten dan 'spreid' is het niet zo duur meer.

Daarnaast zijn veel van die witte lampen gewoon 100W halogeeen ipv normale 55w... en dus worden die veel warmer... en dat vinden je reflectoren e.d. neit altijd even leuk.

Xenon heeft weer als nadeel dat je reflectoren kunnen reageren op de uv-straling en wat doffer worden...
 
Ja ok 100. Maar ik kijk enkel naar bi-xenon.

Rij vaak in het donker over wegen zonder straatverlichting.. dan is grootlicht wel erg fijn.
 
echt waar? Met goede xenon zie ik meer dan met mijn normale grote licht. Dus ik hoef niet nog een xenon grootlicht erop :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan