Wit motorjack

zo'n orange vlaggetje zoals ze aantal jaren terug op elke kleuter fiets monteerde? :+ kun je hem ook nog goed terugvinden op een parkeerplaats
Dan ook zijwieltjes eraan, anders klopt het stylistisch niet...

Qua Engeland: daar val je volgens mij het meeste op *zonder* reflecterend hesje. Echt ongelofelijk wie er allemaal met die dingen rondloopt...
 
Feit blijft, dat de meeste ernstige ongelukken met motorrijders in/om de bebouwde kom gebeuren en onstaan doordat ze domweg niet goed of te laat gezien worden door de rest van het verkeer [lees: auto's].

Ik heb zelf een wit/groen motorpak gehad (altijd nog stukken beter dan een wegwerkers-hesje, als je het mij vraagt..), maar het witte leer wordt altijd goor van het remslijpsel e.d. dat op de weg ligt en bij regen opspat door het verkeer vóór je. Op den duur krijg je het niet meer uit de poriën van het leer.

IMHO kun je beter een paar flinke witte reflectiestrepen op je jas/pak laten maken, valt veel beter op en wordt nooit grauw. M'n vorige pak heb ik bij MJK laten maken en was voorzien van reflectie-strookje langs alle naden. Ook erg goed zichtbaar in het donker bij tegenlicht.

Running lights: Blijft een kwestie van smaak, maar je wordt er wel degelijk beter zichtbaar van.
 
Ja, is een US Politie uitvoering. Ik heb hem zelf opgeknapt.
Toen ik hem kocht zag ie d'r zo uit:

(Afbeelding)

Maar ja, zo mag je niet prive rondrijden, toch?
En het leek me wel leuk om het politie element d'r in te houden :]

De jas heeft maat L (large, staat veredr niks in....)

JeDa
Gruwelijk vet. Dan privé een rollerbank aanschaffen en scootah's aanhouden :D
Bij contante betaling 25% korting!
 
Ik zag een leuke op een Franse site.. Jas van merk icon. Vind hem niet eens zo lelijk.. Alleen geen geld meer voor! Klik op het plaatje, hij is ook in wit. De Franse motoragenten rijden overigens in blauw, voor zover ik weet.

http://www.motoshop.fr/product_info.php?cPath=3_252_345&products_id=507

Over opvallen gesproken.. Ik heb nog niet gezocht - vergeef me als het al ergens genoemd wordt - maar wie weet wat over speciale retroreflecterende (galgje mooi) stickers voor op je helm? Heb net een nieuwe helm gekocht dus ik heb er zo mijn twijfels over, om er wat op te plakken.. Maar tlijkt wel zo veilig, niet?
 
Richa heeft de City Classic. En ik heb hem ook. Verkrijgbaar in zwart, blauw of licht beige.

jas.jpg


In combinatie met een titaankleurige Caberg Justissimo best een mooie combinatie op een rode Honda Deauville. En zéér zichtbaar...

In de zomer draag ik het Air jacket en broek van Hein Gericke. Net airco op de motor en behoorlijk goed zichtbaar.

vest.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan