Witte aanslag op zwart motorblok

?

...

Guest
Hoi allemaal.
Ik heb anderhalve week geleden in de regen gereden en nu zag ik met het wassen dat de voorkant van mijn motorblok een beetje wit uitslaat als hij droog is. Waarschijnlijk water in combinatie met pekel rotzooi. Ik weet het nu dat ik hem gelijk had moeten schoonspoelen maar daar is het al te laat voor. Weet iemand hoe je dit het beste weg kan krijgen?
 
Jawel: demonteer het motorblok, laat het stralen en spuiten, monteer alles weer met nieuwe bouten. Dat is het beste.:+
 
Jawel: demonteer het motorblok, laat het stralen en spuiten, monteer alles weer met nieuwe bouten. Dat is het beste.:+

Ja of gewoon een nieuwe motor kopen ik denk dat dat nog beter is scheelt weer sleutelen.
 
Ja, en dan een witte zodat het niet zo opvalt als er witte aanslag op zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Probeer het eens met een goede motorcleaner en een zachte borstel. Afspoelen met veel water. Afdrogen met een handdoek, inspuiten met siliconen en napoetsen met een schone doek. Zorg dat de spuitnevel niet op banden en remmen terecht komt.
 
met siliconen spuitbussen ver weg blijven van je motorfiets. alles waar het op terecht komt kan je nooit meer deftig herverven.
 
Probeer het eens met een goede motorcleaner en een zachte borstel. Afspoelen met veel water. Afdrogen met een handdoek, inspuiten met siliconen en napoetsen met een schone doek. Zorg dat de spuitnevel niet op banden en remmen terecht komt.
Dankjewel ik had hem gisteren schoongemaakt en zag dat het blok aan de voorkant een beetje wit uitslaat. Nu is het zo dat ik wel weet dat pekel echte rommel is maar zo snel had ik het ook niet verwacht. Ik ga vanavond een poging proberen nogmaals en met een busje motor protect gaat het zeker wel weg maar als het laagje eraf is hoop ik niet dat dat witte erop blijft. Ik baal gewoon er staat tenslotte maar 2300km op maar ga mijn best doen.
 
met siliconen spuitbussen ver weg blijven van je motorfiets. alles waar het op terecht komt kan je nooit meer deftig herverven.
Dat snap ik maar dat was ik ook zeker niet van plan het is een nieuwe motor. Maar thnx voor de tip voor als ik ooit een sleutel motor koop.
 
met siliconen spuitbussen ver weg blijven van je motorfiets. alles waar het op terecht komt kan je nooit meer deftig herverven.

Ik spuit best vaakt WD40 op kunststof delen. Vooral de matte gaan er weer (1 dag) mooi van glimmen. Zo ook het frame.

Nu ben ik niet van plan deze ooit te herverven (is dat een goei woord?) :o
 
Ik spuit best vaakt WD40 op kunststof delen. Vooral de matte gaan er weer (1 dag) mooi van glimmen. Zo ook het frame.

Nu ben ik niet van plan deze ooit te herverven (is dat een goei woord?) :o
Wd40 zitten toch geen Silicon in?
 
Meer rijden minder poetsen is mij ooit geadviseerd en het helpt.
Meer rijden minder poetsen is mij ooit geadviseerd en het helpt.
Ik rij al genoeg hahahahaha alleen nu dus niet meer met die rotzooi pekel. En poetsen doe ik ook eigenlijk nooit maar voor mijn motor maak ik een uitzondering. Ik wens hem ook een goede nacht voor het slapen gaan enzo.:W
 
Na goed wassen en spoelen paar keer heb ik het weg gekregen en met een busje motor protect (soort siliconen met lekker geurtje) is het weer in optimale staat. Ik dacht dat mensen overdreven met pekel maar het is echte rommel. In ieder geval bedankt voor de reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan