Witte accupool

CBR600f2-92

MF'er
17 jan 2006
41
0
Amsterdam
Ben tot de ontdekking gekomen dat de accupool wit is uitgeslagen.
Volgens mij is dat niet helemaal goed?! Hoe kan dat?

Hoe nu te handelen? Nieuwe kopen? Welke is aan te raden?
Weet iemand nog een adresje?

Thanks
 
Ben tot de ontdekking gekomen dat de accupool wit is uitgeslagen.
Volgens mij is dat niet helemaal goed?! Hoe kan dat?

Hoe nu te handelen? Nieuwe kopen? Welke is aan te raden?
Weet iemand nog een adresje?

Thanks


schoonborstelen met een messing borsteltje ofzo,
en dan een likje vaseline erop tegen het opnieuw corroderen.

er is volgens mij ook speciaal accupolenvet te krijgen maar vaseline is goed genoeg.
 
Is heel normaal, het is een of andere chemische reactie. Gewoon schoonborstelen en met vaseline invetten. (Er bestaat ook speciale accupool-spray, staat wel heel erg professioneel!)
 
Aarghh,helaas dit komt nooit meer goed.
bloemkool dopjes op je accu.
accu is op sterven na dood O-)
beste is om de motor aan mij; te verkopen, voor 50eu :Y :

maar goed

Mhh, accu is niet goed onderhouden, gewoon koop een nieuwe,
Dit is niet een vermogen hoor denk zoiets van 45 eu,
voor een goed merk.
de boel schoonmaken; beetje vaseline
op de + en de-,
en je motor start weer als nooit van tevoren :Y .
 
ff die troep er af schuren, invetten met vaseline, en klaar. dit is niets anders dan een resultaat van electrolyse. een resultaat van vocht op de polen. is een teken dat je accuklemmen niet goed vast zaten.
 
Even lanzaam heet water (+/- 70 graden) over de polen als de kabels eraf zijn (kabelogen ook ff met wat heet water overgieten) Motor op het geinfecteerde gedeelte naspoelen met ruim koud water, daarna nog polen en kabels wat na-borstelen, drogen, en invetten met zuurvrije vaseline, kabels d'r weer op, en je kunt weer :]
 
Heb is gelezen dat witte accupolen een teken van slecht onderhoud is.
En dat kan ik mij nu wel voorstellen als ik naar de overige zaken kijk.
Olie nooit ververst, Bougies hebben nooit het daglicht gezien, luchtfilter zwart.
Dus twijfel ik nu of niet het beste is om een nieuwe accu te kopen. Weet ik zeker dat het goed is en geen omkijk meer naar heb.

De motor staat binnen, en sluit de draden aan. Zonder enige kilometer gereden te hebben slaan deze ook wit uit. Het is een onderhoudsvrije accu. Maar na hoeveel jaar nog effectief?

thanks
 
Heb is gelezen dat witte accupolen een teken van slecht onderhoud is.
En dat kan ik mij nu wel voorstellen als ik naar de overige zaken kijk.
Olie nooit ververst, Bougies hebben nooit het daglicht gezien, luchtfilter zwart.
Dus twijfel ik nu of niet het beste is om een nieuwe accu te kopen. Weet ik zeker dat het goed is en geen omkijk meer naar heb.

De motor staat binnen, en sluit de draden aan. Zonder enige kilometer gereden te hebben slaan deze ook wit uit. Het is een onderhoudsvrije accu. Maar na hoeveel jaar nog effectief?

thanks


als jij er een nieuwe accu inzet en ej vet bij montage de polen niet in met vaseline dan is binnen de kortste keren die nieuwe accu ook voorzien van witte polen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan