Witte leren handschoenen schoonmaken

ThijmenB

Die hard MF'er
25 mrt 2019
380
164
Almere
Ik heb een setje motorhandschoenen waar veel wit leer op zit. Na een heel seizoen rijden zijn ze een beetje vies en zwart geworden. Ik heb ze aangetrokken en met een sponsje gewassen, dat heeft wel iets geholpen, maar ze ogen nog steeds vies. Heeft iemand tips over hoe ik ze weer wit krijg?
 
Met Vanish heb ik redelijke resultaten bereikt op mijn wit-leren jack;
Sopje maken met Vanish en met een borsteltje schoonmaken.
Niet laten drogen met warmte, maar door ventilatie.
Eventueel na die tijd behandelen met leervet.
 
kruid1.jpg
 
Je hebt speciale leer reinigers voor meubels. IKEA heeft bijvoorbeeld een betaalbaar setje met reiniger en een nabehandeling om het leer soepel te houden.

Ik zou zelf even bij de schoenmaker binnenlopen, die heeft ervaring met leren schoenen opknappen/restaureren en heeft daar hoogstwaarschijnlijk betere middeltjes voor.
 
Dat heet karakter. Ik had ooit een wit MTB zadel van een grote zadelfabrikant. Op de doos stond al dat hij mooi zou gaan kleuren naar het terrein waar je veel rijdt. M.a.w. geen gezeik als hij na een seizoen niet maagdelijk wit meer is.
 
Dat heet karakter. Ik had ooit een wit MTB zadel van een grote zadelfabrikant. Op de doos stond al dat hij mooi zou gaan kleuren naar het terrein waar je veel rijdt. M.a.w. geen gezeik als hij na een seizoen niet maagdelijk wit meer is.
dat is gewoon geniale marketing _O-
 
Action heeft lederreinigingsdoekjes, ik heb er een witte leren bank schoner mee gekregen..
 
Er zijn hele volksstammen die hun leren pak in de machine wassen.
Dus een paar handschoenen moet kunnen.
 
Mijn zwarte leren handschoenen lijken nog als nieuw! Of zouden die ook al vies zijn 😅. Nee zonder gekheid, gewoon wat vaker bijhouden is mijn tip. Doe ik bijna elke keer met handschoenen, pak en laarzen. Helm zelfs na elk ritje. 🏍
 
Oh, ik lees juist overal dat leer absoluut niet tegen de wasmachine kan. Mooi om te weten dat dat meevalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan