Witte olie en zwarte olie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Goedemiddag Allemaal,

Van het weekend nog lekker gereden en ik zie dat het vandaag lekker weer word. Tijd om eens de olie bij te vullen. Nu maakte ik hem open en zie ik er geen pijlstok of dergelijke inzitten.

awulhu.jpg


Hoe meet ik het nu? Ik heb even gekeken en er zit momenteel zwarte olie in.

Ik heb deze olie gekocht en die zou goed zijn voor mijn FZR 3HE 600. Deze olie is transparant voor kleur is dit nieuw en kan ik dit er bij gooien of moet ik eerst alle olie eruit laten lopen?

24guam1.jpg
 
Ik denk dat je bij de dealer moet gaan vragen om zwarte olie. En onder garantie even een pijlstok regelen.
En absoluut geen meter meer rijden want zonder pijlstok gaat ie gegarandeerd stuk.
 
Hahaha, dit word de eerste keer dat ik het moet bijvullen/vervangen. Verder geen motor ervaring dus moet ergens beginnen.

Als ik me duim erin stop en de olie zwart is en in de fles transparante zit wil ik het toch even het zekere voor het onzekere nemen en ff de experts vragen.
 
Zoek even naar het oliepeilglas. Waarschijnlijk aan de andere kant van het motorblok en zit dat verstopt voor een laag zwarte olie. En als er geen zwarte olie achter zichtbaar is dan had je al veel eerder moeten bijvullen.
Vergeet niet de motor rechtop te zetten bij het peilen.
 
Als ik je vraag om even je koelpasta van de CPU te vernieuwen weet jij ook precies waar het zit?

Bedankt in ieder geval. Heb niet iemand in me familie die rijd of dergelijke dus moet er zelf achter komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan