witte rook

neo_123

Rookie
27 aug 2005
20
0
rosmalen
Hallo,
Ik heb een cagiva Mito uit 1991 en ik heb laatst een probleem ontdekt bij mijn motor. Ik was aan het rijden en na ongeveer 6km kwam ik erachter dat er allemaal witte rook uit mijn uitlaat kwam. Ik dacht dat mijn koppakking lek was, dus heb ik mijn cillinder uit elkaar gehaald en de onder +de bovenpakking vervangen. Na alles in elkaar te hebben gezet, ging ik dus starten. Maar nu komt er nog steeds witte rook uit mijn uitlaat. Hoe komt dit? (Ik zag ook dat er een soort vloeistof bij de krukas lag toen ik de ciliilnder uit elkaar haalde, een soort olie-achtig spul. Is dit misschien de koelvloeistof die tijdens de 6km erin is gelekt? of is het bedoeld voor de smering van de krukas?) Mijn vraag is dus, waar het aan ligt dat er steeds witte rook uit mijn uitlaat komt?
 
Mazda 626?, opel/izuzu 1.7d?, mitsubishi? enz enz

Ja de oude 6 pitters bmw was ook altijd prijs :(

psies 525 6 cilinder. :) onderblok en kop waren van respectievelijk gietijzer en alu, en dat zet allemaal net ff wat anders uit. Vorige eigenaar ws met koude motor geblazen en ik zat er mee, uiteindelijk heel ander blok in gekomen. Maar als die blokken goed warm waren.. 100% hufterproof.
 
psies 525 6 cilinder. :) onderblok en kop waren van respectievelijk gietijzer en alu, en dat zet allemaal net ff wat anders uit. Vorige eigenaar ws met koude motor geblazen en ik zat er mee, uiteindelijk heel ander blok in gekomen. Maar als die blokken goed warm waren.. 100% hufterproof.

De oude serie's hadden er idd veel last van, hedendaags (bijna) niet kapot te krijgen die 6 pitters.

Soms weet je toch niet waar het aan ligt, in de 7 serie van na 96 de 3ltr 6 cil hebben ze veel problemen met vervuiling. Paar weken auto niet gebruikt en geen compressie meer met starten.(schraap en zuiger veren vast zitten) Dezelfde motor 2.0 na 90 in de 5 serie zelfde probleem maar dan op de klepstoters, 5 minuten door starten en met een beetje geluk doet ie het weer.
:Y
 
zou ik met vloeibare pakking de cillinder kop en de cillinder zelf kunnen dichten? zonder rubberen ringen te gebruiken? Of zou die dan door de druk 'weggelazen' worden?

cylinderkop zou ik nog wel aandurven,maar de voetpakking :N .
mijn zoon deed dat ook weleens met zijn aprilla,s (zwaar opgevoerd) en vond dat ook niet altijd geslaagt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan