witte rook...?

R3mco

Die hard MF'er
21 jun 2006
794
1
Leersum
het zit ook nooit eens mee... |(
heb net mn nieuwe (2ehands) yamaha met yz426 blok klaar gemaakt voor op de weg --> kentekenplaat, achterlicht, voorlicht, remlicht, spiegeltje enz enz.... en na 150 km gereden te hebben begint hij witte rook te geven en naar brandlucht te ruiken. witte rook heeft met water (koelvloeistof) te maken geloof ik.
hij is nog wel aan de praat te krijgen, echter met veel moeite. de enige kans die ik krijg is nadat hij leeggepompt is (gas open, compressiehendeltje in en kicker een paar keer rond) en dan 1 hele goeie trap. als dat niet werkt mag ik hem gelijk weer leegpompen voordat ik nog 1 kans krijg -O-
als hij loopt klinkt het goed en rijden gaat ook prima, maar bij het stilstaan begint hij wit te roken en is duidelijk een brandlucht te ruiken... B| vervolgens slaat hij af als ik een tijdje geen gas geef bij stationair.
kan ik (als amateur sleutelaar) zelf nog iets controleren voordat ik hem wegbreng? want het zal wel een lekke pakking zijn ofzo waardoor vloeistof in de verbrandingskamer loopt....?
 
vandaag had ik de nieuwe pakking binnen. 25 eu :X is dat normaal?
na een tijdje sleutelen (lekker op mn gemak, overal 3 keer over na denken) heb ik het voor elkaar gekregen.
1e trap gelijk aan *O* en toen weer roken en stinken B| weer ff de koeling uit elkaar en leeg. nogmaals alles checken... even alle ringetjes en afdichtingen..... nog eens proberen en nu lijkt het voor elkaar.

ik heb maar even bewezen dat een beginnend sleutelaar dit ook voor elkaar kan krijgen ;) .

nog ff een vraagje... is het slim om de boel even nog eens goed aan te draaien nadat ik een ritje heb gemaakt? omdat metaal iets kan werken bij warmte en afkoeling....
 
vandaag had ik de nieuwe pakking binnen. 25 eu :X is dat normaal?
na een tijdje sleutelen (lekker op mn gemak, overal 3 keer over na denken) heb ik het voor elkaar gekregen.
1e trap gelijk aan *O* en toen weer roken en stinken B| weer ff de koeling uit elkaar en leeg. nogmaals alles checken... even alle ringetjes en afdichtingen..... nog eens proberen en nu lijkt het voor elkaar.

ik heb maar even bewezen dat een beginnend sleutelaar dit ook voor elkaar kan krijgen ;) .

nog ff een vraagje... is het slim om de boel even nog eens goed aan te draaien nadat ik een ritje heb gemaakt? omdat metaal iets kan werken bij warmte en afkoeling....

Nee, je moet nooit de schroeven van je cilinderkop extra aandraaien, en zeker niet als het blok warm is.

Het beste is om een momentsleutel te lenen en in het wphb te kijken naar de momenten van de cilinderkopschroeven
 
Terug
Bovenaan Onderaan