witte rook...?

R3mco

Die hard MF'er
21 jun 2006
794
1
Leersum
het zit ook nooit eens mee... |(
heb net mn nieuwe (2ehands) yamaha met yz426 blok klaar gemaakt voor op de weg --> kentekenplaat, achterlicht, voorlicht, remlicht, spiegeltje enz enz.... en na 150 km gereden te hebben begint hij witte rook te geven en naar brandlucht te ruiken. witte rook heeft met water (koelvloeistof) te maken geloof ik.
hij is nog wel aan de praat te krijgen, echter met veel moeite. de enige kans die ik krijg is nadat hij leeggepompt is (gas open, compressiehendeltje in en kicker een paar keer rond) en dan 1 hele goeie trap. als dat niet werkt mag ik hem gelijk weer leegpompen voordat ik nog 1 kans krijg -O-
als hij loopt klinkt het goed en rijden gaat ook prima, maar bij het stilstaan begint hij wit te roken en is duidelijk een brandlucht te ruiken... B| vervolgens slaat hij af als ik een tijdje geen gas geef bij stationair.
kan ik (als amateur sleutelaar) zelf nog iets controleren voordat ik hem wegbreng? want het zal wel een lekke pakking zijn ofzo waardoor vloeistof in de verbrandingskamer loopt....?
 
klinkt als een lekke koppakking he
gewoon zelf uitbouwen en fiksen... scheelt je een hoop geld
had ik al aan gedacht ja.... was ik ook van plan tot dat ik die berg met kabels en buisjes zag.... ik heb dan wel een owners manual van 633 paginas. maar toch kan er een hoop mis gaan.
met mn vorige motor (ktm duke 2) had ik wel het blok er onder vandaan gehaald om weg te brengen voor revisie. dat leverde al de nodige tegenslagen en frustraties, dus ik twijfel nog steeds een beetje over het zelf sleutelen.... ik wil wel, maar ik wil mezelf ook een hoop ellende besparen.

nog 1 vraagje...voor dit geintje moet zeker het hele blok er eerst weer uit, of kan ik hier gewoon makkelijk bij?
 
komt ook nog eens bij: ik heb geen bijzonder gereedschap. gewoon het gebruikelijke: dopsleutels, imbus enz... of heb je voor zo'n klusje niks bijzonders nodig?
 
Ik zou het blok er zeker niet onderuithalen. Ik heb m'n koppie er al div malen afgehad en ben er ongeveer een uurtje druk mee. Als je het blok eruit haalt duurt het langer en is echt niet makkelijker.
 
misschien wel het beste om het zelf te doen.... dan leer ik er nog wat van ook. hopelijk kan ik dit topic gebruiken voor vragen omdat een koppakking vervangen vast iets is wat voor veel van jullie een werkje is met 2 vingers in de neus....
even voor de duidelijkheid, het gaat waarschijnlijk om deze pakking? correct?
full
 
Blok heb je er ook in een anderhalf uur onderuit als het een beetje mee zit, maar je kunt ook zo vrij aardig bij de kop...
Zeker met een boekje erbij, gewoon rustig werken, lezen en plaatjes kijken kom je een heel eind.
 
Een nieuwe paus!


Koppakking ja... Of een gescheurde cylinder of kop maar dat is een stuk minder waarschijnlijk.


:)

Ik zou het doen, zonder het blok er helemaal uit te halen. In ieder geval even inschatten of je overal bij kan (ik ken dit type fiets niet).

Vraag desnoods of iemand in je omgeving een momentsleutel te leen heeft. Heel veel meer heb je niet nodig (aan speciaal gereedschap dan he).
 
vraagje...
ik kom iets tegen op het blok waarvan ik twijfel of het klopt :?
er zitten 2 openingen die er uit zien alsof er een boutje in hoort of op zijn minst iets om het af te dichten. kijk maar even op de volgende fotos. kan iemand mij vertellen waar deze gaten voor zijn en of dit klopt?
full
 
vraagje...
ik kom iets tegen op het blok waarvan ik twijfel of het klopt :?
er zitten 2 openingen die er uit zien alsof er een boutje in hoort of op zijn minst iets om het af te dichten. kijk maar even op de volgende fotos. kan iemand mij vertellen waar deze gaten voor zijn en of dit klopt?[afbeelding]

Gebeurt en je ziet het wel meer, het gietwerk kan voor meerdere doeleinden (blokken) gebruikt worden waarbij die gaten wel worden gebruikt............
 
hoe nu verder?
als ik nu de kettingspanner los haal en de ketting van die tandwielen af haal kan toch gewoon de kop er af? moet ik alleen zorgen dat de ketting niet naar onderen valt (en natuurlijk een zestal bouten losdraaien aan de buitenkant van het blok)
alleen nu moet ik natuurlijk zorgen dat hij in precies dezelfde positie weer terug komt. hoe zorg ik hier voor? volgens mij staat hij nu in BDP... dat hoeft toch niet perse?
full
 
Als de krukas in bdp staat en de kleppen zijn gesloten (compressieslag) heb je de minste kans dat de kleppen beschadigen met het in elkaar zetten.
Voor het loshalen is dit fijn voor de nokkenas, staat dan geen spanning op van de kleppen

succes
 
Als de krukas in bdp staat en de kleppen zijn gesloten (compressieslag) heb je de minste kans dat de kleppen beschadigen met het in elkaar zetten.
Voor het loshalen is dit fijn voor de nokkenas, staat dan geen spanning op van de kleppen

succes
dank je
als de ketting los ligt kan ik het geheel toch zo op tillen of niet? en hoe kan ik er het beste voor zorgen dat de ketting weer in precies dezelfde positie terug komt (dus dat de timing niet veranderd is)
 
Terug
Bovenaan Onderaan