WK Endurance

Zou dat komen omdat Kawasaki meer weet en Toprak in 2020 niet meer voor de Groenen uitkomt?
Of zou het gewoon komen dat Toprak een stukkie langer is dan Rea/Haslam wat niet altijd even handig is...of omdat ie nog nooit een 8hr race heeft gereden?
Bij MvdM's eerste 8hr Suzuka maakte Haslam de meeste meters en kwam MvdM nauwelijks in actie.
 
In een interview met Sofuoglu in Speedweek lijkt het niet inzetten van Razgatlioglu wel de doodsteek te zijn geweest in de relatie, en gaat hij nu zeker naar Yamaha. Of dat dit al wel halfslachtig besloten was voor Suzuka of dat hij in zijn eer aangetast is geweest door niet te mogen rijden, laat ik in het midden. Zonde is het wel van zo'n relatie.

Anderzijds ben ik ook erg benieuwd naar Razgatlioglu op een ander merk.
 
In een interview met Sofuoglu in Speedweek lijkt het niet inzetten van Razgatlioglu wel de doodsteek te zijn geweest in de relatie, en gaat hij nu zeker naar Yamaha. Of dat dit al wel halfslachtig besloten was voor Suzuka of dat hij in zijn eer aangetast is geweest door niet te mogen rijden, laat ik in het midden. Zonde is het wel van zo'n relatie.

Anderzijds ben ik ook erg benieuwd naar Razgatlioglu op een ander merk.

Wat grappig is dat Alex Lowes het er over heeft volgend jaar een nieuwe kans op Suzuka.
De gedachte die ik gelijk kreeg is, zou Lowes hebben getekend bij Pata Yamaha?
En als Toprak dan daar ook heen zou gaan, betekend het dat Michael van der Mark dan naar Kawasaki gaat?

 
Misschien gaat Toprak wel naar ten Kate....die gaan volgend jaar met 2 rijders aan de slag .
Kenan heeft goeie connecties daar.
ZOu een goede move voor beiden zijn, hoewel ik Toprak een 'echt' fabriekszitje wel gun ondertussen. Als Kawasaki werkelijk voor Haslam kiest (en daar lijkt het wel op), is het de saaiste move die ze konden maken. Don't rock the boat, baby?
 
Verhaal gaat toch dat aangezien het Kawa WSBK team Spaans is en Tito Rabat zijn zitje in de MotoGP kwijtraakt, deze dan naar Kawasaki zou gaan. Dus geen plek voor Toprak hoewel dat wel het idee was. Om die reden kreeg Haslam ook maar een 1 jarig contract, daarna zou Toprak komen indien hij presteerde....en dat doet ie zeker. Lijkt me op zich een slechte keuze, maar de sponsoren hebben wellicht dikke vinger in de pap.
 
Ook de komst van Rabat zou ik toejuichen - niet zozeer omdat hij nou zo tof is, maar er is snelheid en aanzien en financiering en beschikbaarheid.
 
Misschien gaat Toprak wel naar ten Kate....die gaan volgend jaar met 2 rijders aan de slag .
Kenan heeft goeie connecties daar.
Dat zou ik ook erg gaaf vinden! Een goed presterende Turk in een Nederlands team zou ook een hoop Turkse-Nederlanders naar Assen halen. Tot een paar jaar terug had je op de Bult altijd een grote schare Sofuoglu fans met Turkse vlaggen, maar de laatste paar jaar heb ik hen niet echt meer gezien.

Kawasaki heeft toch wel een luxeprobleem dan hoor, met opties op Haslam, Razgatlioglu en Rabat.

Wie zou Melandri's plek dan innemen?
 
Ja, wie weet!

Ik denk dat hij in zijn huidige vorm een aanwinst is voor elk team. Er zit een stijgende lijn in zijn prestaties en hij is nog vrij jong dus kan nog veel leren.

Yamaha zet ook wel hoog in als het gaat om de WSBK. Veel teams, veel ontwikkeling en ze upgraden de R1 met regelmaat.
Alsof ze dat weg hebben gehaald bij de GP en bij de WSBK er bij doen. :o

Ikzelf vind Haslam vooralsnog ondermaats presteren.
Of het is juist weer alles zeggend over de bizarre prestaties van Rea elke keer maar weer....

Hij komt in ieder geval niet eens in de buurt.
 
Ik las in een artikel het volgende:

Kawasaki Racing Team had Toprak Razgatlioglu gepasseerd voor de race. Zijn lengte en gebrek aan ervaring ten opzichte van Leon Haslam en Jonathan zouden hem op de Japanse omloop in het heetst van de strijd parten spelen.

Ik persoonlijk had mijn spullen gepakt, als er zoveel vertrouwen in mij was....
 
Ik las in een artikel het volgende:

Kawasaki Racing Team had Toprak Razgatlioglu gepasseerd voor de race. Zijn lengte en gebrek aan ervaring ten opzichte van Leon Haslam en Jonathan zouden hem op de Japanse omloop in het heetst van de strijd parten spelen.

Ik persoonlijk had mijn spullen gepakt, als er zoveel vertrouwen in mij was....

Zo vreemd is dat niet dat er met 2 rijders gereden wordt en dan is het ook nog logisch dat de 2 meest ervaren coureurs (die ook nog eens niet te veel verschillen kwa lengte) gekozen worden. Vaak komt een derde rijder alleen in actie als een van de 2 andere crasht oid.
Dan kun je je spullen spakken of gewoon realiseren dat het team de meest logische keuze maakt. Endurance is een teamsport.
 
Ik las in een artikel het volgende:

Kawasaki Racing Team had Toprak Razgatlioglu gepasseerd voor de race. Zijn lengte en gebrek aan ervaring ten opzichte van Leon Haslam en Jonathan zouden hem op de Japanse omloop in het heetst van de strijd parten spelen.

Ik persoonlijk had mijn spullen gepakt, als er zoveel vertrouwen in mij was....

Daarom rijd jij niet in een WK en Toprak wel 😜 Zijn tijd komt nog wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Daarom rijd jij niet in een WK en Toprak wel 😜 Zijn tijd komt nog wel.

Als jonge coureur wil je toch ervaringen op doen en meters maken. Niet aan de zijkant wachten met het idee dat je niet aan het rijden kom?
 
Als jonge coureur wil je toch ervaringen op doen en meters maken. Niet aan de zijkant wachten met het idee dat je niet aan het rijden kom?

Uiteraard! Echter als je als teambaas Rea en Haslam ter beschikking hebt, die al jaren hun diensten bewezen hebben, dan is de keuze toch niet zo heel moeilijk. En een terechte keuze, gezien het resultaat van dit jaar.
 
Je kan ook stellen: de enige fabrikant die de motogp links laat liggen gaat nu met alle eer strijken. Dat Kawa nu al hun input in het op productie machine gebaseerde racen stopt is wel duidelijk. Ze zijn ondanks een plaagstoot van Ducati met een getalenteerde maar onberekenbare coureur nog steeds heer en meester. Dat mag van mij wat minder maar ja aan de andere kant als je zoveel investeert om de beste te zijn in deze categorie. Niet meer dan verdient.
 
Je kan ook stellen: de enige fabrikant die de motogp links laat liggen gaat nu met alle eer strijken. Dat Kawa nu al hun input in het op productie machine gebaseerde racen stopt is wel duidelijk. Ze zijn ondanks een plaagstoot van Ducati met een getalenteerde maar onberekenbare coureur nog steeds heer en meester. Dat mag van mij wat minder maar ja aan de andere kant als je zoveel investeert om de beste te zijn in deze categorie. Niet meer dan verdient.
jaren lang is Ducati de winnaar geweest in het SBK.
de afgelopen jaren hebben ze een goede bike gebouwd en de beste rijder gevonden voor deze motor.
 
Als jonge coureur wil je toch ervaringen op doen en meters maken. Niet aan de zijkant wachten met het idee dat je niet aan het rijden kom?
Ja inderdaad. Dan helpt het niet dat wanneer het je even niet bevalt je je spullen pakt en vertrekt. Want dan kun je er in ieder geval vanuit gaan dat er waarschijnlijk geen volgende keer meer komt en je dus nog minder meters gaat maken.
 
Ook hier blijkt weer: hoe onprofessioneel kun je zijn als team? Merken jullie ook dat teams op gebied van communicatie echt vaak de plank mis slaan? Of het nou gaat om het mondsnoeren als coureurs domme dingen gaan zeggen (Sykes versus Rea, Brno vorig jaar), of communicatie in de pitbox (Yamaha tijdens MotoGP-kwalificaties), of dit; je bespreekt toch van tevoren wat je gaat doen, zodat je niet voor verrassingen komt te staan?

Je nodigt drie coureurs uit om te komen racen. bent met drie coureurs daar. Je hebt een strijdplan. Je bespreekt toch van tevoren wie wanneer gaat rijden? Wel of niet racen moet toch helemaal geen verrassing meer zijn? Op moment dat je je coureurs oproept kun je al zeggen: jij traint, jij kwalificeert, jullie racen. Toprak lieve schat, als Haslam écht niet kan mag jij, en anders gaan we toch voor zekerheid. Hoe kan het dan dat Kenan achteraf pas weet (of zeurt) dat Toprak niet per se zou rijden? Lijkt me toch cruciale informatie om als team door te spreken?

Ik voel eigenlijk helemaal geen medelijden met de Turkse heren, noch komt het goed over op het Kawa-team. Bespreek je problemen van tevoren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan