WK Endurance

Zonder Frans publiek is veiliger voor iedereen die daar wel mag/moet zijn.... :X Zullen een hoop teams niet erg vinden dat ze nu veilig zich rond het circuit kunnen begeven.

Ik spreek helaas uit ervaring als monteur/team lid
Veel spullen e.d. geroofd bedoel je?
Of geweld?
 
Veel spullen e.d. geroofd bedoel je?
Of geweld?
Dat laatste. Zonder reden of iig duidelijke reden. Hangt sowieso een grimmige niet prettige sfeer.
Maar buiten de hekken springen ze zomaar op de auto of team trucks, slopen iets en blijven dreigend in je buurt hangen. Als ik ooit weer ga, neem ik serieus een wapen mee. Probleem is dat die waarschijnlijk ook gebruikt zal worden.
 
Dat laatste. Zonder reden of iig duidelijke reden. Hangt sowieso een grimmige niet prettige sfeer.
Maar buiten de hekken springen ze zomaar op de auto of team trucks, slopen iets en blijven dreigend in je buurt hangen. Als ik ooit weer ga, neem ik serieus een wapen mee. Probleem is dat die waarschijnlijk ook gebruikt zal worden.
Dat had ik niet verwacht.
Ik dacht dat ze daar juist gek waren van de motorsport.
Daar hoort geen geweld/vandalisme/diefstal bij.
 
Heb al vaker gelezen dat er tijdens Franse raceweekenden ook heel veel in auto's wordt ingebroken, spullen uit tenten jatten enzovoort. Zou voor mij een reden zijn om een andere grand prix te bezoeken.
 
Altijd mooi om te kijken, nu ook om wakker te worden. Al heel veel (top)teams die zijn uitgevallen! Wel jammer dat het alleen met Engels commentaar te volgen is. Wellicht te veel motorsportklasses dit weekend in actie.
 
Heb ook mijn enkele uurtjes erop zitten :)
Nachtsessie regen achteraf beetje geskipped, jammer want daar was kennelijk de meeste drama...
Ik vond het commentaar van Taylor Mackenzie best wel lekker om aan te horen.
Daarnaast erg fraai resultaat voor een chromeburner team met Tessels 👍👍
 
Altijd mooi om te kijken, nu ook om wakker te worden. Al heel veel (top)teams die zijn uitgevallen! Wel jammer dat het alleen met Engels commentaar te volgen is. Wellicht te veel motorsportklasses dit weekend in actie.
Typisch, er zijn er heel wat op dit forum die walgen van Nederlands commentaar en juíst Engels commentaar willen.. 😄
 
Yoshimura Suzuki met oa. Sylvain Guintoli zijn kampioen Endurance. Ondanks dat ze in de laatste race 2x gelapt zijn door BMW en Yamaha. Hele mooie strijd voor P1 tijdens de 6 uren van Most.
 
Yoshimura Suzuki met oa. Sylvain Guintoli zijn kampioen Endurance. Ondanks dat ze in de laatste race 2x gelapt zijn door BMW en Yamaha. Hele mooie strijd voor P1 tijdens de 6 uren van Most.
Precies! Echt een geweldige race in het WEC kampioenschap. Heb het de volle 6 uur zitten volgen. Zeker de laatste ronden waren echt geweldig om te zien zeg..Marvin Fritz kon nog net Marcus Reitenberger niet inhalen.
Zelden zo een spannende endurance race gezien! *O* 🙂
 
Precies! Echt een geweldige race in het WEC kampioenschap. Heb het de volle 6 uur zitten volgen. Zeker de laatste ronden waren echt geweldig om te zien zeg..Marvin Fritz kon nog net Marcus Reitenberger niet inhalen.
Zelden zo een spannende endurance race gezien! *O* 🙂
Die rondetijden de laatste ronden, niet normaal meer. Was geen Endurance race meer :}
 
En volgend jaar te zien op Spa :}

Toen ik er was op 23 september trainde het Franse Honda team daar ook... 2:26:t Echt bizar hoe hard die na Eau-rouge omhoog knallen

Ik ga lekker kijken dan!
 
Ik heb vanmiddag een stukje gekeken. Normaal volg ik het niet zo, maar begreep ik nu goed dat het kampioenschap werd beslist doordat het favoriete YART met technische pech uitviel? :X
 
Ik heb vanmiddag een stukje gekeken. Normaal volg ik het niet zo, maar begreep ik nu goed dat het kampioenschap werd beslist doordat het favoriete YART met technische pech uitviel? :X
Nee, YART viel niet echt uit met pech, maar SERT Suzuki had, door meerdere races al zo'n voorsprong geboekt dat ze eigenlijk alleen maar hoefden te finishen deze keer, zo werden ze kampioen. YART had wel de nodige tegenslagen de afgelopen races, waardoor ze ver terug vielen in de punten, dat was de eigenlijke oorzaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan