WK Endurance

Ja, nu is Kawa de winnaar.

Een slapstick, een aaneenschakeling van onbegrijpelijke beslissingen.

SERT coureur blaast 5 minuten voor het eind z'n blok op, ziet dat maar besluit doodleuk nog flink end door te rijden.
Ik verwachte een rode vlag of lig een safety car maar dat gebeurt niet en eigenlijk ging dat best goed. 3 minuten lang geen brokken, niks aan de hand blijkbaar?
Een halve ronde voor het eind valt de koploper en 4 seconden later is er de rode vlag. Zat er iemand klaar met de vinger op de knop ofzo?
Yamaha wordt uitgeroepen tot winnaar want de Kawa is niet 5 minuten na de rode vlag de pits in gekomen en dat is nodig om te kunnen finishen en dus winnen.
Paar uur later blijkt die regel eigenlijk niet te bestaan en wordt Kawa alsnog tot winnaar uitgeroepen.

Wat een geknoei!
 
Alles gemist maar net terug van een weekendje weg en man, blij dat ik het even chronologisch kan teruglezen. Maar goed dat dit de laatste race van het seizoen is, dan kan de organisatie er eens even goed op broeden hoe dit toekomstig voorkomen kan worden.
 
Dus de winnaar is niet eens gefinisht ? Vreemde uitslag hoe je het ook bekijkt. :X
 
EAjtfX6UwAAN13O


Tja
 
Dus als een coureur zelf een rode vlag veroorzaakt dan wordt hij toch nog meegenomen in het klassement?

De SERT GSXR blies zichzelf aan barrels en trok een oliespoor, Rea is daarover uitgegleden, dat de rode vlag pas op dat moment is gezwaaid kun je Rea moeilijk aanrekenen. Race direction heeft gefaald en Kawa heeft terecht gewonnen, jammer voor MvdM, mooi voor Kawa. Eerste overwinning sinds 1993 toen nog met Scott Russell volgens mij.
 
Helaas inderdaad.

Als er nog ff doorgereden kon worden en die rode vlag wellicht kwam nadat er daar nog 1 op z'n plaat ging een rondje verder dan had Rea \ Kawasaki weer pech.
Het is altijd om het even.

Dit is heel lullig, maar de regels zijn gevolgd.

Race direction heeft zitten prutsen.
Kawa moet bezwaar aantekenen wat nooit leuk is. Yamaha krijgt een domper te verwerken....
 
Vele begrijpen het handelen van de Race direction niet.

Dat is wat anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
en toch is Kawasaki de beste.
Het zijn gewoon de regels die gevolgd worden door race direction
Het feit dat ik je dit moet uitleggen is alles zeggend, maar ik doe een poging.

De regels zijn uiteindelijk goed toegepast. Het feit alleen dat Yamaha op het podium stond en niet Kawasaki betekent dat de regels in eerste instantie niet goed zijn toegepast.
DAT handelen van de Race direction, het niet juist toepassen van de regels in eerste instantie, is waar men over valt.

Niet over Kawasaki die volgens jou de beste zijn. Race direction.

Snappie?
Of zal ik het in Jip en Janneke taal proberen? Dat is dan wel een laatste uiterste poging. Ik ben geen schoolmeester die 36 manieren van uitleggen beheerst.
 
Nakasuga heeft bij zijn GP wildcards optredens ook wel eens laten zien best aardig te kunnen racen...
Bekijk bijlage 1412420


Volgens Wiki heeft ie punten gescoord bij AL zijn Wildcard optredens op de M1, nou zal hij ongetwijfeld meer (test) km's op de M1 gemaakt hebben dan Michael voor die z'n wildcards reed maar toch.. ;)

Nakasuga is ook de Japanse testrijder voor het Moto GP team, dus vergelijking gaat niet helemaal op.
 
Het is gewoon verwarrend en idd racedirection heeft idd gefaald. Maar als kijker zijnde is het zwaar verwarrend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan