WK SUPERBIKE ASSEN 15-17 APRIL 2016

Wie pakt de meeste punten dit weekend?

  • Michael van der Mark

    Stemmen: 33 68,8%
  • Chaz Davies

    Stemmen: 4 8,3%
  • Jonathan Rea

    Stemmen: 8 16,7%
  • Tom Sykes

    Stemmen: 1 2,1%
  • Nicky Hayden

    Stemmen: 1 2,1%
  • David Giugliano

    Stemmen: 0 0,0%
  • Sylvain Guintoli

    Stemmen: 0 0,0%
  • Jordi Torres

    Stemmen: 0 0,0%
  • Max Reiterberger

    Stemmen: 0 0,0%
  • Alex Lowes

    Stemmen: 1 2,1%

  • Totaal aantal stemmers
    48

iBr@ToR

Aan het typen...
19 apr 2004
4.869
808
Over 1,5 week is het zover. Dan vinden de WK Superbike, WK Supersport en EK Superstock races plaats op het heilige asfalt van het TT-circuit, dan reizen vele mensen uit Nederland, Engeland en Duitsland weer af naar 'The Cathedral of Motorsport' in ons eigen Assen.

Vorig jaar was het al een feest met de eerste 2 podiumplekken van onze Michael in de Superbike. Gaan we hier een herhaling van zien, of misschien nog meer...? Gaat Chaz Davies hier net zo oppermachtig presteren als in Aragon, of is Kawasaki hier weer heer en meester?

Michael van der Mark, onze grote Nederlandse troef bij het WK Superbike, vindt de wedstrijd op het TT Circuit “altijd speciaal”. De coureur, die verleden jaar op het hoogste SB-niveau debuteerde met tweemaal de derde plaats in Assen, is positief gestemd, hoewel hij geen voorspelling wil doen over zijn klassering. “We hebben dit jaar een grote stap voorwaarts gemaakt met de motor”, aldus Van der Mark. “Er is meer vermogen gevonden, de motor is stabieler geworden en de elektronica werkt beter dan verleden jaar. Daardoor hebben we dit seizoen meer kans een keer te winnen dan vorig seizoen.” Volgens de 23-jarige coureur kan hij op topsnelheid beter aansluiten bij de snelle andere mannen.

En wat te verwachten van Wayne Tessels en Rob Hartog in het Superstock kampioenschap op hun thuiscircuit?



Weerstation Assen - TT weather-forecast

avansertYrno4_Netherlands_Drenthe_Assen_.png


readImage.asp
readImage.asp
 
Laatst bewerkt:
Het zou wel eens een mooi weekend kunnen worden voor de vdM / Ten Kate fans. Ben ook heel benieuwd hoe de reacties zullen zijn mbt de nieuwe programmering. En ook naar de bezoekersaantallen.
 
Twee keer podium zou ook fantastisch zijn, en met Rea/Sykes/Davies is dat al uitdaging genoeg. Als je ziet hoe dominant die mannen soms kunnen zijn... Ik weet nog niet of ik ervoor naar Assen afreis of dat ik lekker thuis kijk, maar ik heb er hoe dan ook zin in!
 
Twee keer podium zou ook fantastisch zijn, en met Rea/Sykes/Davies is dat al uitdaging genoeg. Als je ziet hoe dominant die mannen soms kunnen zijn... Ik weet nog niet of ik ervoor naar Assen afreis of dat ik lekker thuis kijk, maar ik heb er hoe dan ook zin in!

:^
 
2 x een podium is ook leuk maar ik gok echt op 1 overwinning !! baan ligt hem goed en de honda doet het beter dan vorig jaar ;)
 
liever 1 overwinning dan 2 x een podium O-) :+
moet toch een keer gebeuren,dan maar op assen!

:Y Dat zeker! En dat gaat ook een keer gebeuren. Wanneer is de grote vraag. Ik denk dat Twonha er op doelt, dat we realistisch moeten blijven en niet te hoge verwachtingen mogen hebben.
 
Vd Mark zeker 2x podium.
Maar Davies pakt de dubbel dit jaar. Hij heeft de smaak te pakken.
 
Hopelijk legt hij zich niet te veel druk op de schouders door een overwinning te forceren, maar als hij ergens zijn eerste superbike overwinning kan pakken is het hier, het zou fantastisch wezen en brengt hem weer wat terug in het kampioenschap. :)
 
Extra druk zal er zeker zijn,nog niet gewonnen dus op Assen moet het dan maar gebeuren zo simpel is dat.Had hij op een andere baan al een 1ste gereden gereden dan zou het toch anders zijn.

Rea rijd altijd super sterk op Assen een keiharde noot om te kraken.
 
We krijgen eindelijk weer eens een Triumph te zien in WSS. Volgens Crash.net gaat Luke Stapelford het seizoen op de 675 afmaken, bij het team waar hij vorig seizoen BSS kampioen werd. Ben wel benieuwd, na de tijd met m'Coy nooit meer een echte poging van Triumph gezien.
 
Extra druk zal er zeker zijn,nog niet gewonnen dus op Assen moet het dan maar gebeuren zo simpel is dat.Had hij op een andere baan al een 1ste gereden gereden dan zou het toch anders zijn.

Rea rijd altijd super sterk op Assen een keiharde noot om te kraken.
:^ Rea is idd supersterk op Assen, wordt nog pittig. Reken daarbij ook nog eens de druk voor VdM die 'ie misschien ervaart en ook nog eens 2 kanonnen als Davies en Sykes en het kon nog wel eens behoorlijk pittig gaan worden.
 
Bryan Schouten heeft een wildcard te pakken in de supersport. Die jongen heeft een grote gun-factor. Doe je best gozert! 8-)
 
We krijgen eindelijk weer eens een Triumph te zien in WSS. Volgens Crash.net gaat Luke Stapelford het seizoen op de 675 afmaken, bij het team waar hij vorig seizoen BSS kampioen werd. Ben wel benieuwd, na de tijd met m'Coy nooit meer een echte poging van Triumph gezien.
Mooi :)
Maar zal voorlopig de laatste triumph zijn helaas
 
Wel leuk inderdaad. Triumph zou zich wel terugtrekken uit het supersport segment. Dit is helaas de laatste Daytona dus. -O- Triumph wordt saaaiiii
 
Wel leuk inderdaad. Triumph zou zich wel terugtrekken uit het supersport segment. Dit is helaas de laatste Daytona dus. -O- Triumph wordt saaaiiii
Jammer inderdaad, vorig seizoen een 2013 Daytona gehuurd. Super fijne motor, en dat was nog niet eens een R model. Volgens mij reed Stapelford nog op het oude model, met de hoge uitlaat. Ik begreep dat die makkelijker te tunen zijn dan de nieuwe.
 
Wie gaat er een weekend en is dat dan op de camping? zoja wat is de beste optie om ergens te boeken?
Of zijn er ook mensen die in een hotel zitten?

ik zit er ook 250 km vanaf dus voor een ``halve'' wedstrijddag ga ik niet op en neer.

veel in Assen geweest maar nog nooit een weekend

bij voorbaat dank
 
Terug
Bovenaan Onderaan