WK Superbike Losail, Qatar

Wie wint de race in Qatar?

  • Haga

    Stemmen: 17 26,2%
  • Neukirchner

    Stemmen: 11 16,9%
  • Spies

    Stemmen: 21 32,3%
  • Fabrizio

    Stemmen: 2 3,1%
  • Biaggi

    Stemmen: 6 9,2%
  • Laconi

    Stemmen: 1 1,5%
  • Haslam

    Stemmen: 1 1,5%
  • Rea

    Stemmen: 5 7,7%
  • Smrz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Sykes

    Stemmen: 1 1,5%

  • Totaal aantal stemmers
    65
Was weer een fantastisch staaltje racen wat gezien hebben! Een kopgroep van 3 man, prachtig! Wanneer was de laatste keer dat we dát gezien hebben in de MotoGP? Ik zeg Catalunya 2007. In het WSB zie je het elke race, wat een prachtige klasse is dat toch!

Ik denk dat we de top van het seizoen nu al wel in beeld gehad hebben, jammer dat de Suzuki's niet meekonden, want Neukirchner hoort er toch zeker bij te zitten. Jammer van de crash! Thumbs up voor de top 3, voor Nakano, Checa en hulde voor Ben Spies! :}

Voor het eerst op het circuit, had wat moeite om er voorbij te komen... maar raced met de overwinning weg. Práchtig! Wat krijg ik een zin in Assen!

Op naar de Supersport! *D

De winterstop heeft echt te lang geduurd gezien de reakties op toch wel matige races,zo bijzonder heb ik ze tot nu toe niet gevonden. :Z
2x dezelfde uitslag is geen weelde :N .Wat ik wel beregoed vond zijn de supersport races,deze mogen wel wat meer aandacht krijgen.Wie deelt deze mening??
:Y
 
De winterstop heeft echt te lang geduurd gezien de reakties op toch wel matige races,zo bijzonder heb ik ze tot nu toe niet gevonden. :Z
2x dezelfde uitslag is geen weelde :N .Wat ik wel beregoed vond zijn de supersport races,deze mogen wel wat meer aandacht krijgen.Wie deelt deze mening??
:Y
Niet mee eens

Vond echt serieus toffe wedstrijden

Spies deed me denken aan rossie kwa race tactiek
wachte wat de andere doen en dan paar ronde van het einde er voor bij en doeiiiii

schitterende rijstijl :}
 
Niet mee eens

Vond echt serieus toffe wedstrijden

Spies deed me denken aan rossie kwa race tactiek
wachte wat de andere doen en dan paar ronde van het einde er voor bij en doeiiiii

schitterende rijstijl :}

Rijstijl van Spies staat buiten kijf,mooi om te zien hoe hij breedgeschouderd de bocht ingaat.De races blijf ik ondermaats vinden,behalve de supersport dan maar misschien heb ik wel een andere beleving van spanning.Kan.
 
Ik vind het echt te gek dat Spies wint op de Yamaha maar kwa spanning had ik tot nu toe meer verwacht van de SBK.
Het stond gisteren niet echt bol van de spanning....2 x dezelfde personen vooraan en race 2 was gewoon saai met Spies zover op kop, alsof we naar de MotoGP aan het kijken waren ;)
Nogmaals, Spies die wint vind ik helemaal de bom maar zoals gewoonlijk was de Supersport vele malen spannender :Y

Go Spies!
 
Laatst bewerkt:
Spanning komt wel...we hadden ons zorgen moeten maken als Haga hier dik had gewonnen....
:^, al vond ik de races van gister toch wel spannend hoor. Goed, twee keer hetzelfde podium maar die kans bestaat als je twee races met dezelfde klasse rijdt.

Spies is gewoon ongelooflijk goed, reed zo bij de rest weg maar de gevechten tussen Biaggi/Haga vond ik mooi om naar te kijken! Bij de MotoGP is het vanaf ronde 16 treinrijden met tussensprongen van 1 tot 2 sec. per rijder. Dan zijn zulke 'matige' races een must om te zien. :)
 
Ik vind het echt te gek dat Spies wint op de Yamaha maar kwa spanning had ik tot nu toe meer verwacht van de SBK.
Het stond gisteren niet echt bol van de spanning....2 x dezelfde personen vooraan en race 2 was gewoon saai met Spies zover op kop, alsof we naar de MotoGP aan het kijken waren ;)
Nogmaals, Spies die wint vind ik helemaal de bom maar zoals gewoonlijk was de Supersport vele malen spannender :Y

Go Spies!

[sarcasme]
Nee, da's waar het was een hele saaie race, niks aan :r
[/sarcasme]

Mensen zijn ook nergens meer tevreden mee :N

Volgende keer laten we ze in het midden van de race ook nog door een brandende hoepel springen ok
 
Je mist mijn punt Mr.McDuc

En dan kan je sarcastisch worden maar dat is meestal een gebrek aan woorden :)

Er wordt hier de hele winter geroepen dat de SBK helemaal de bom is....32 man aan de start, verschillende merken, grote namen etc..etc
Wat zie je ervan terug......2 x 3 dezelfde mensen die het uitvechten voor het podium......dat valt gewoon tegen gezien het aanbod wat er mee rijdt in de SBK.
Waarvan dezelfde 3 mensen het ook al uitvochten op PI (Spies, Biaggi en Haga in race 2)
Races waren niet spannend en als jij ze wel spannend vond kan ik dat niet begrijpen.

Supersport was wel spannend......tot de laatste bocht waren er 4 die konden winnen en die ook de hele race stuivertje aan het wisselen waren.

Kan je lang of kort over lullen maar dit zijn gewoon feiten.....
 
Je mist mijn punt Mr.McDuc

En dan kan je sarcastisch worden maar dat is meestal een gebrek aan woorden :)

Er wordt hier de hele winter geroepen dat de SBK helemaal de bom is....32 man aan de start, verschillende merken, grote namen etc..etc
Wat zie je ervan terug......2 x 3 dezelfde mensen die het uitvechten voor het podium......dat valt gewoon tegen gezien het aanbod wat er mee rijdt in de SBK.
Waarvan dezelfde 3 mensen het ook al uitvochten op PI (Spies, Biaggi en Haga in race 2)
Races waren niet spannend en als jij ze wel spannend vond kan ik dat niet begrijpen.

Supersport was wel spannend......tot de laatste bocht waren er 4 die konden winnen en die ook de hele race stuivertje aan het wisselen waren.

Kan je lang of kort over lullen maar dit zijn gewoon feiten.....

Ik had het niet beter kunnen verwoorden,en spanning is natuurlijk een relatief begrip.
Waar ik enorm van baal is dat de supersport,waar ze halverwege de race nog met 8 man de bocht in duiken,niet geheel uitgezonden wordt.Hier gaat het toch om en minder of jouw favoriet wint.Ik kan als Rossi fan enorm genieten van een goed gereden en gewonnen race van bijv.Stoner of die mooie akties van Dovi in Losail 2008.
Ik blijf hopen op volledige races van de supersport,in mijn beleving op dit moment de mooiste competitie.

full
 
In verhouding tot een gemiddelde MotoGP race was deze WSBK race spannend.
Maar over de gehele linie genomen niet de spannedste SBK race die ik ken nee.
Maar altijd nog beter dan MotoGP in mijn opinie.
 
Die Nieuwe Yammie is echt snel......

Zal Ducati volgend jaar wel weer de regels willen veranderen en met een 1400cc komen......
 
ik vond het ook veel minder spannend wao gedacht. blijft leuk om naar te kijken, maar had van tevoren anders verwacht. stel je maar eens voor hoe die tweede wedstrijd was geweest als spies er niet was geweest... maar goed, top prestatie van hem en yamaha natuurlijk, respect!
 
Mooie races maar ietwat saai als je kijkt naar de grootte van de kopgroep en de gevechten erachter werden helaas niet echt goed in beeld gebracht. Maar uiteraard wel weer genoten :Y

Maar nou moet ik wel zeggen dat ik een biljartlaken als Quatar nou ook niet echt een geweldig circuit vind. :N :N Op naar Europa zou ik zeggen ........ balen dat Brands er niet meer bijstaat geloof ik dit jaar want dat soort circuit zijn echt uber :9~ :9~
 
Wanneer gaat David Checa, Yamaha France GTM 94 team op een R1 meedoen !
In Europa ?
Ben benieuwd hoe die R1 het gaat doen……de R1’s zijn wel erg goed.
Stabiel, komen erg hard de bocht uit en hebben de topsnelheid ook en zijn geen bandenvreters.
 
Je mist mijn punt Mr.McDuc

En dan kan je sarcastisch worden maar dat is meestal een gebrek aan woorden :)

Er wordt hier de hele winter geroepen dat de SBK helemaal de bom is....32 man aan de start, verschillende merken, grote namen etc..etc
Wat zie je ervan terug......2 x 3 dezelfde mensen die het uitvechten voor het podium......dat valt gewoon tegen gezien het aanbod wat er mee rijdt in de SBK.
Waarvan dezelfde 3 mensen het ook al uitvochten op PI (Spies, Biaggi en Haga in race 2)
Races waren niet spannend en als jij ze wel spannend vond kan ik dat niet begrijpen.

Supersport was wel spannend......tot de laatste bocht waren er 4 die konden winnen en die ook de hele race stuivertje aan het wisselen waren.

Kan je lang of kort over lullen maar dit zijn gewoon feiten.....


:^

Ben speciaal dit seizoen voor het eerst SBk gaan kijken, aangezien ik zoveel mooie verhalen erover hoor... Maar wie weet komt het nog...
Vind het tot nu toe tegen vallen in verhouding tot de verhalen...

Wel mooi om de apprillia's te zien,...
 
Laatst bewerkt:
Hmm...vond het wel mooie races,ondanks dat de winnaar al snel bekend was. Aprilia en Max nu al podium,geweldig! Spies top. Checa moeten ze naar het bejaardenhuis sturen. Ongetalenteerde zak met geld! Zonde,doodzonde dat hij nog steeds in een topteam zit,dankzij z'n munten.
Veneman goeie race, alleen te laag geeindigd door slechte kwalificatie. Die verpest voor de zoveelste keer de eerste helft van het seizoen, dit keer met dank aan Hoegee. Je hoofdsponsor moet je er alleen uitgooien wanneer een ander veel meer poen meebrengt, en liever niet wanneer de wereld in economische crisis zit en jij jezelf wilt profileren als top5 team cq rijder...
 
SBK blijft gewoon top!! *D

eerste races waren idd niet de spannendste maar seizoen is nog lang :Z ,

is toch de laatste jaren een echte topcompetitie geworden,met vele oud MotoGP rijders,

nu Hopper er weer bij gekomen,

dus, kan alleen maar beter worden ;)
 
Hmm...vond het wel mooie races,ondanks dat de winnaar al snel bekend was. Aprilia en Max nu al podium,geweldig! Spies top. Checa moeten ze naar het bejaardenhuis sturen. Ongetalenteerde zak met geld! Zonde,doodzonde dat hij nog steeds in een topteam zit,dankzij z'n munten.
Veneman goeie race, alleen te laag geeindigd door slechte kwalificatie. Die verpest voor de zoveelste keer de eerste helft van het seizoen, dit keer met dank aan Hoegee. Je hoofdsponsor moet je er alleen uitgooien wanneer een ander veel meer poen meebrengt, en liever niet wanneer de wereld in economische crisis zit en jij jezelf wilt profileren als top5 team cq rijder...

Races waren ook niet slecht hoor... was zeker leuk om te kijken,... was meer dat de verwachtingingen nogal hoog waren...
Ben ook enorm benieuwd wat Hopkins gaat doen,..
 
Terug
Bovenaan Onderaan