WK superbike Magny-Cours

Baartaap

MF veteraan
23 jun 2005
2.152
60
Aalsmeer
WK Superbike
Een vroege WK titel zit er dit seizoen zeer waarschijnlijk niet in tijdens de Franse ronde van het WK want het verschil tussen Noriyuki Haga - die met een overwinning en een tweede plaats in Imola de leiding weer terug heeft gepakt - en Ben Spies is met drie punten zeer klein te noemen. Wie na Magny-Cours meer dan vijftig punten voorsprong heeft mag zich in Frankrijk kampioen noemen maar het moet wel heel gek lopen als dat het komende weekend zal gebeuren.

WK Supersport
De balans voor de titel in het WK Supersport begon steeds meer in het voordeel van Cal Crutchlow uit te slaan tot de Brit in de race in Imola in de Aqua Minerale bocht onderuit ging en 25 punten weggooide. Eugene Laverty, die tweede werd achter Kenan Sofuoglu, spinde daar mooi garen bij want het verschil tussen de twee titelrivalen is nog maar twee punten waarbij de druk nu vol op Crutchlow staat.

BRON voor de tekst: Racesport.nl
magnycours.jpg


Discussieer mensen :)
 
Laatst bewerkt:
Haga deed het vorig jaar goed met een 1e en 2e plaats. Echter de druk is hoog hij wil graag kampioen worden maar er is er nog een die dit heel graag wil!!!

gokje

SBK

1 Haga
2 Rea
3 Fabrizio

1 Rea
2 Haga
3 Spies

Spies valt uit 1e race druk wordt hem te hoog!

SSP

1 Crutchlow
2 sofouglu
3 Laverty
 
Spies valt uit 1e race druk wordt hem te hoog!

Ik denk dat spies eerder druk bestendig is dan Haga.

Overigens staat er in de motorplus van deze week een leuk interview met Haga en Spies
Die 2 schijnen naast de baan erg goeie vrienden te zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Spies heeft slecht gepresteerd en bezwijken onder druk doet hij niet.
In de keren dat Spies slecht presteerde of uitviel kwam hij de volgende heat of raceweekend keihard terug en was het juist Haga die onvoorzichtiger werd.

Ik denk dat het een Yamaha weekend word zowel in het WSBK als in de WSS
 
Zie Fabrizio als een winnaar dit weekend. Afhankelijk van wat Ben Spies doet. Als Spies wederom ergens rond een top 5 klassering bungelt, Haga 2 ligt... kan Fabrizio makkelijk voor de overwinning gaan.

Wat er echter wordt besproken binnen het Xerox Team zal giswerk blijven en zondag pas duidelijk worden. Hopelijk blijft het spannend tot de laatste race! Maar dat kan al (bijna) niet meer misgaan! :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie fabrizio ook wel winnen maar haga was vorig jaar mega snel op magny-cours. Dan is spies er natuurlijk ook nog. Die zal alles op alles zetten om punten te scoren. Biaggi is ook in goede vorm en Rea gaat ook steeds sneller en, en, en. Machtig die superbikes. Veel belovende race!!
 
Nog nieuws in sbk wereld? Zo rustig hier.

Leon Camier de kersverse BSB kampioen stapt dit weekend op de Aprilia.
En als het goed is komt er dit weekend ook duidelijkheid over het Stiggy team, geruchten gingen dat het fabrieksteam van Yamaha met de overstap van Ben Spies naar de MotoGP opgedoekt zou worden, maar door promotie naar het WSBK voor Crutchlow en het terugkeren van Toseland is dit volledig op losse schroeven komen te staan.
Heel waarschijnlijk rijd het team van Stigefelt volgend seizoen met Yamaha's.
 
Vorige week is bekent gemaakt dat het sbk team van yamaha een oficieel fabrieks team zal blijven. Lijkt me nu bekent is geworden dat ze twee toppers in huis hebben ook niet gek! Hoe het WSS team ingericht ging worden waren nog geen duidelijke afspraken over.
 
Veneman netjes getraind zeg :}

Rea ook weer snel, :}

edit en Fabrizio ook ;)
 
Laatst bewerkt:
eerste 4 2 tienden van elkaar mooi verschil :)

5 t/m 6 zitte ook maar 4 tiende tusse elkaar.

Tusse 4 en 5 zit alleen gaatje van 4 tiende jammer genoeg.

als rea ze koppie erbij houd kunne we een kopgroep van 4 man krijgen.
 
Raymond Schouten - Superstock 1000 - 13e

Arie Vos - WK Supersport - 16e

Barry Veneman - WK Supersport - 6e
 
Carmier morgen een peper in z'n reet en het circuit nog een beetje leren kennen!
Ik zeg knallen :P
 
zo laat race 2 maar komen, na die motogp optocht heb ik wel ff zin om een spannende race te zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan