WK Superbike Nurburgring 2008

14 apr 2003
163
5
Brunssum
Hallo

We zijn van plan om het WK Superbike te bezoeken 15 Juni. :Y Heeft iemand ervaring met overnachten daarzo? Gewoon met je tentje erheen? Is dat te doen? Of gewoon de wedstrijden bezoeken en weer pleite? Reisafstand : 170 KM.
:} :]

Bijvoorbaat dank voor jullie reacties en bevindingen,
 
Zat overnachtingsmogelijkheden in de Eiffel. Kijk even op www.motorvision.nl en je vind er diversen!
 
Als je alleen zondag heen wilt kun je prima in één dag heen en weer.
Mijn vader en ik zijn de afgelopen 2 jaar naar de IDM op de Nurburgring geweest.
We gaan dan rond 7uur 's ochtends hier weg uit Hooghalen (vlakbij TT-circuit) en zijn dan rond 11uur bij het circuit. Na de race rond 5uur weer terug en je bent rond half elf weer thuis.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar het is te doen vanuit Drenthe.
 
Hallo

We zijn van plan om het WK Superbike te bezoeken 15 Juni. :Y Heeft iemand ervaring met overnachten daarzo? Gewoon met je tentje erheen? Is dat te doen? Of gewoon de wedstrijden bezoeken en weer pleite? Reisafstand : 170 KM.
:} :]

Bijvoorbaat dank voor jullie reacties en bevindingen,
sjit... dan heb ik vro1 -O-
 
Hotel blaue ecke in Adenau is echt een super hotel om even een dag of 2 in te verblijven. Is op 15 minuutjes rijden van nurburgring. Heb er tijdens een eigen tochtje naar de ring een dag of 3 gezeten met mijn vriendin en het beviel meer dan prima.
 
moet je op voorhand tickets bestellen of kan je gewoon naar daar gaan en er kopen
aan het loket?

of is het mss. dat je enkel op voorhand tickets voor tribunes moet bestellen?
 
IK was van plan om naar nurburgring te gaan ...ik zat op site te kijken voor kaarten maar volgens mijn zijn de meeste tribunekaarten al verkocht.....maar ik kan mijn vergissen mijn duits is ook niet zo goed....dus mijn vraag is kun je op de dag zelf nog aan kaarten komen zoals in assen.....of moet je die bestellen.. ik kan het mijn eigenlijk niet voorstellen dat de nurburgring hellemaal uitverkocht is....
 
Zijn er mensen uit de omgeving Arnhem Nijmegen die zin hebben om alleen zondag te gaan.
Lekker vroeg vertrekken en er een leuke dag van maken.
PS alleen als het droog is.
En het lijkt mij stug dat het uitverkocht is.
Ik ben vorig jaar naar de Lauzits ring geweest en daar waren niet meer dan 10000 bezoekers.
 
Wij gaan (als het weer het toelaat) alleen op zondag. 's ochtends bijtijds weg en na de races weer terug. Koop geen kaarten van te voren. Staanplaatsen zijn er volgens mij altijd wel (anders hebben we een leuk ritje gehad ;)

Ben afgelopen zaterdag bij de Ring geweest ('s ochtends heen en eind van de middag weer terug) en is goed te doen. Heb wel veel binnendoor gereden.
Over de snelweg en het laatste stuk B258 is het vanaf Venlo bij elkaar denk ik 1, 5 uur rijden. Vanaf Aken over de B258 binnendoor duurt het uiteraard langer, maar is wel erg mooi.

Groeten
 
Volledig onverwacht vond ik vanavond een weekendticket voor de SBK op de Nurburgring. Echt volledig onverwacht en ik was ook wel verrast dat het voor volgende week is...

Ik ben geen motorrijder en tot een tijdje geleden heb ik me ook meestal afzijdig gehouden van motoren. Daar had ik ook een reden toe, maar goed, dat is wat veranderd... Nu vind ik het steeds interessanter worden en heb ik ook ineens een kaart op de mat liggen. Wel stoer dat er "Ehrenkarte" op staat, al betekent dat vast niets.

Kan iemand die er ervaring mee heeft mij vertellen hoe dit werkt? Ik ben wel bij autoraces in binnen en buitenland geweest, maar nooit bij motoren. En meestal alleen een dag heen en weer.

Het is nog best een behoorlijke rit vanuit Zeeland... (300km)
 
Omstandigheden zorgen ervoor dat ik zelf de kaart waarschijnlijk niet kan gebruiken... Iemand interesse in een weekend kaart (bronze)?
 
Nitro Nori *O*

2 keer het veld te kakken zetten met een gebroken sleutelbeen _O-

Waren trouwens niet echt spannende races....ben ik niet gewend van de Superbikes :P
 
Laatst bewerkt:
Iemand toevallig een idee hoe het met barry is? Erg lullig om zo uit de wedstrijd gebeukt te worden!

GR

(Heeeee! Appie :P Slappe ;) )
 
Tommy Hill heeft na zijn korte re'entree weer zijn bovenbeen gebroken, das pas echt lullig.

Jammer van de regen maar wat een mooie wedstrijd die 2e.
Leek wel een copie van de BSB Camier/Shakey zoals Nori/Corser met elkaar vochten fantastisch.
Maar ook achter hun zoals Biaggi zich naar voren reed na een slechte eerste race net als Checa
Checa had volgens mij zeker Bayliss en misschien Neukirchner nog kunnen pakken de laatste 5 ronden maar ja dat zullen we nooit weten.
Net zoals Corser die voor Nori lag op het moment van de rode vlag waarbij Nori het geluk had dat de ronde ervoor telde.
Goede race voor Neukirchner btw wat een seizoen maakt hij mee hij staat nu 3e in het kampioenschap.
Maar met de laatse verrichtingen uit het Yamaha kamp denk ik dat hij die niet vast gaat houden.
 
Laatst bewerkt:
Iemand toevallig een idee hoe het met barry is? Erg lullig om zo uit de wedstrijd gebeukt te worden!

GR

(Heeeee! Appie :P Slappe ;) )

SexyLexy :W *O*

Ik heb gisterenavond de streams zitten kijken van de SBK site en ik zag dat hij idd niet starte na de klapper in T1.
Maar daarna heb ik er niks meer over gehoord.

Kan ook niks vinden op het net.
 
Van racesport;

Barry Veneman - DNF
"Ik stond er goed voor en ik wist dat ik na een goede start met de kopgroep mee zou kunnen rijden. Toen we die eerste bocht in kwamen kon ik niet meer uitwijken omdat er zowel links als rechts iemand naast mij reed. Ik kwam op dat moment ten val en bleef met mijn voet onder de motor liggen. Ik voelde me meteen heel duizelig en kon niet scherp meer zien. Ik ben niet weggevallen maar ik wist ook even niet meer waar ik was. Wel wist ik op dat moment dat ik niets gebroken had. In het medisch centrum bleek later dat mijn teennagel er af was en dat ik een hersenschudding had opgelopen. Het is jammer dat dit weekend zo heeft moeten eindigen."


Zelfde reden als Lorenzo vorige week vanwege een hersenschudding mocht hij de baan niet meer op.

http://www.suzuki-racing.nl/index.php?pag=02&lang=nl&id=212 (Van RES software site)

"Met pijn aan zijn voet en veel last van duizeligheid, werd Veneman op een brancard naar het medisch centrum gebracht. Hier werd geconstateerd dat de rijder uit Dalfsen door de opgelopen hersenschudding niet meer kon rijden."
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan