Woefie en ik zijn een beetje gek aan 't worden..

Wat vind je van deze bike?

  • Super!!

    Stemmen: 12 18,8%
  • Gaat wel, best leuk

    Stemmen: 23 35,9%
  • Bwof...

    Stemmen: 10 15,6%
  • Om te kotsen...

    Stemmen: 19 29,7%

  • Totaal aantal stemmers
    64

Joe Tosh

MF veteraan
23 feb 2003
5.941
3
We hebben namelijk voor de eerste keer in ons leven moeten toegeven dat we redelijk aan 't kwijlen waren op een chopper of custom of hoe noem je normaal die :r -dingen (sorry alvast aan de adepten ;) )

Maar wij hebben onlangs in 't echt de Yamaha Road Star Warrior mogen aanschouwen en dat ding is eigenlijk best wel :9~ voor een custom:

- een (bijna cartooneske) knoert van een demper (met straaljagerallures)
- standaard UPSD-vork
- R1 remmen
- 1700 cc
- een 200-17 sportrubber-achterband :}
- LED-achterlicht

M.a.w. standaard zo overdreven dat het lekker wordt!

Kijk zelf eens (in 't echt trouwens veeeel indrukwekkender):

03rswarrior_gry_6.jpg

PICT2721_copy.JPG

original_DSC01191.JPG

original_oceanwarrior.jpg

rswred12.jpg


In de states blijken die dingen redelijk courant, er is zelfs speciaal een forum voor:
http://www.rswarrior.com/forums/forum.asp?FORUM_ID=35
 
Laatst bewerkt:
Patserbak...maar de reclame (in de motorbladen) waarop al die HD-rijders sip staan te kijken kon ik wel waarderen :)
 
Die pijp is echt over the top, een standaard Aprillia-schoorsteen is er niks bij... :P
 
ik heb op deze zaterdag gezeten...het hotel (duitsland-zwarte woud) waar wij inzaten de eigenaar (33) die had er zo eentje...er zijn er maar 1000 van in europa en hij heeft er 15.000 euro voor betaald...

ding klinkt stoer...mooie digitale klokken erop...en de sound uit een standaard kachelpijp is zeer goed te noemen!!

al met al ,....ik vind het een gaaf ding (alleen niet in het rood)
 
Zijn jullie niet op de Motor RAI geweest, daar stond de normale versie en een nog veeeeeel vettere custom. :}

Ik vroeg naar dit type een jaar geleden bij de dealer, nee meneer wij kennen dat type niet Road warrior. Ik zat er aan te denken om hiermee te beginnen..... Toch maar voor een SS gekozen.
 
Wat is het nut van een UPSD-vork in een dergelijke motor? Met zo'n lááánge wielbasis gaat het toch niet echt lekker de hoek om... of vergis ik me daarin? :?
 
Het grote nadeel van die customschoppers is altijd dat de bestuurder erop zit alsof ie zit te sch*ten :P
 
vindt het wel en mooie achterkant
dat het nou komt door die grote slof
of dat ik dan niet tegen de zijkant aan hoef te kijken weet ik nog niet })
vindt het in ieder geval niks
 
Zag ze pas bij Yamaha voor homologatie voor de NL markt. Wat je er ook van vindt, heftig zijn ze wel. Heel kort proefritje gaf de indruk van een kruising tussen een Harley en een R1. Waarbij de stuurkwaliteiten ongelooflijk goed zouden zijn voor een HD. Natuurlijk rijdt je er met een R1 rondjes omheen. Maar er is goed mee te rijden. Een soort van...
 
Zag ze pas bij Yamaha voor homologatie voor de NL markt. Wat je er ook van vindt, heftig zijn ze wel. Heel kort proefritje gaf de indruk van een kruising tussen een Harley en een R1. Waarbij de stuurkwaliteiten ongelooflijk goed zouden zijn voor een HD. Natuurlijk rijdt je er met een R1 rondjes omheen. Maar er is goed mee te rijden. Een soort van...

Tja, volgens de mensen die er reeds mee reden is het een van de eerste choppers waar je iid deftig mee kan sturen, ondanks z'n 276 droge kilo's :}
En dit met een koppel waar je de stenen mee uit de grond trekt...
 
Wat zijn de power en koppel specs van zo'n v-twin kanon?
Vraag me af of zoiets wel in een standaard garage kan.

power, nou ja power = 80 pk bij 4650 tpm
koppel = 136 Nm bij 3700 tpm

Valt dus tegen, maar ja het is ook een lelijk hok dus vergeet deze info maar weer snel.
 
power, nou ja power = 80 pk bij 4650 tpm
koppel = 136 Nm bij 3700 tpm

Valt dus tegen, maar ja het is ook een lelijk hok dus vergeet deze info maar weer snel.

Waar vond je de info? :)

Op dinsdag 13 mei 2003 23:43 schreef nc30 het volgende:
niks voor mij

Voor mij ook ni, maar vond hem wel lekker in 't echt.
 
power, nou ja power = 80 pk bij 4650 tpm
koppel = 136 Nm bij 3700 tpm

Valt dus tegen, maar ja het is ook een lelijk hok dus vergeet deze info maar weer snel.
Cijfergeiler :X

En jij vind het een lelijk hok een ander misschien niet.
 
Eindelijk deze topic gevonden.... :+
Neeeeeeeeeeee ,ik hou ni van sjoppers en koffiezetmachines en ...en...

Ah fuck it ,vind deze Yam inderdaad best wel lekker :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan