Woensdag examen..

Top Shotta

MF veteraan
30 jun 2006
1.981
1
Almere
Eindelijk kan ik gaan afrijden! Verleden jaar begonnen met het motorrijden en het liep allemaal voorspoedig. Na ongeveer 10 lessen opgegaan voor het examen bijzondere verrichting en die gehaald. Helaas is er na die tijd heel weinig van lessen terecht gekomen, i.v.m. mijn werk (veel in het buitenland gezeten, etc.). Maar na het behalen van mijn theorie afgelopen zaterdag (met 1 fout 8-) ), kan ik aankomende woensdag af gaan rijden... Ben nu al een beetje gespannen!! Iemand nog tips??? Alles is welkom! :)

Marty
 
Wellicht is dit topic iets voor je?
(Centraal) Ik heb rijlessen ** DEEL 10 **

Niet zenuwachtig zijn.
Ga eens met de auto vanaf het cbr de mogelijke routes rijden en probeer zo goed mogelijk te kijken zoals dat van je op de motor verwacht wordt.
Rustig aan rijden, wel een beetje doorrijden (max +10 km/h), als je van baan verwisseld om een auto in te halen dan MOET je het ook doen. Bij twijfel niet inhalen!
De CBR examinator kan zeggen dat je op een rustige plaats moet stoppen. Stop dan niet recht achter een geparkeerd voeruit, je moet ook weer weg kunnen rijden (richting, kijken etc)
Hou voldoende afstand.
Niet denken dat je afrijd, gewoon denken alsof het een les is of als je alleen op de motor zit, en blijven opletten, vooruit kijken, straatjes nakijken etc.

Suc-6
 
Thanks voor het advies! ik ga zeker ff in dat topic kijken!

P.S. om de druk (nog wat meer) op te voeren, heeft mijn tweelingzussie haar A-tje in mei gehaald. Hier op een R1 op de motorbeurs. Ze rijdt op dit moment rond op de SP1 van haar vriend :X

Marty

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan