Wolken jagers meet 2019

Here we go again! Wie kan wanneer?


  • Totaal aantal stemmers
    11
  • Opiniepeiling gesloten .
Follow-up, heeft een vaste voorrijder die de weg weet. Bij afslagen en kruisingen waar bij niet duidelijk is wat het vervolg is, wijst hij/zij de persoon direct achter, aan om daar te stoppen en alle achterop komende de goede weg te wijzen. Deze vervolgt zijn weg pas nadat hij/zij het oprijteken heeft gehad van de hekkensluiter. Dan is het nooit nodig om hard te rijden in de groep. Terwijl er gewoon vlot doorgereden word.
 
Dat is voor onervaren mensen een vervelend systeem imo , die kun je t best kort bij de voorrijder houden, dat is beter voor hun zelfvertrouwen denk ik.

In ons clubje hielden we altijd de kuikens voorin, dan de meer ervaren , en dan de idioten O-) .werkt perfect
 
Dat is voor onervaren mensen een vervelend systeem imo , die kun je t best kort bij de voorrijder houden, dat is beter voor hun zelfvertrouwen denk ik.

In ons clubje hielden we altijd de kuikens voorin, dan de meer ervaren , en dan de idioten O-) .werkt perfect
Ben ik het niet mee eens. Dit molensysteem werkt echt perfect voor ervaren en onervaren rijders. Ik heb met groepen van 80 rijders gereden volgens dit systeem en ik heb me nooit zorgen hoeven maken over de route én het tempo.
 
Ben ik het niet mee eens. Dit molensysteem werkt echt perfect voor ervaren en onervaren rijders. Ik heb met groepen van 80 rijders gereden volgens dit systeem en ik heb me nooit zorgen hoeven maken over de route én het tempo.
Dat kan :t ik ben een ´idioot´, dus ik vond dit altijd wel prettig ,kun je lekker je gang gaan zonder de newby s lastig te vallen ,
maar eeeeeeeeeh doe wat je wil *O**O*
 
Ik heb beperkte ervaring met groepen. De basisprincipes zijn mij duidelijk. Ik heb verder voldoende vermogen om achteraan te rijden. 95 pk trekt wel. Het is belangrijk om de 'brommers' vooraan te houden, zoals bekend is moet je achteraan verhoudingsgewijs harder rijden. Mijn moeder had daar met een groep wel eens problemen mee op 250cc, die kon niet bij komen.
 
Dat is voor onervaren mensen een vervelend systeem imo , die kun je t best kort bij de voorrijder houden, dat is beter voor hun zelfvertrouwen denk ik.
Ik denk dat.je hier doelt op de "afkijkfactor" voor een minder ervaren rijder, qua rijlijnen en remmen en zo, maar binnen een groep follow-up rijders kun je een onervaren rijder altijd nog koppelen aan een ervarener rijder. Voordeel van follow-up is dat het helemaal niet erg is om langzamer of sneller te rijden dan diegenen voor en achter je en dat je met een grotere groep nooit "gedoe" hebt bij drukke kruispunten en rotondes omdat niet iedereen bij elkaar hoeft te blijven.
 
Ik heb beperkte ervaring met groepen. De basisprincipes zijn mij duidelijk. Ik heb verder voldoende vermogen om achteraan te rijden. 95 pk trekt wel. Het is belangrijk om de 'brommers' vooraan te houden, zoals bekend is moet je achteraan verhoudingsgewijs harder rijden. Mijn moeder had daar met een groep wel eens problemen mee op 250cc, die kon niet bij komen.
Je doelt hier op het : harmonica effect waardoor er achterin harder opgetrokken en geremd moet worden. Houd er rekening mee dat dit alles behalve een kwestie is van meer vermogen, want vaak betekent het vooral verder vooruitzien en anticiperen op wat de groep doet. Gebrek aan ervaring icm extra vermogen en achteraan rijden is meestal vooral onprettig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan