Wonder Michelin bandendrukmeter onderdelen

Duke Nukem

MF veteraan
8 dec 2007
3.867
2.409
Ik heb een Wonder bandendrukmeter welke ik met m’n stomme kop gesloopt heb toen ik ‘m nieuw kocht. Er moest een slangetje aangesloten worden en wie leest er nou de handleiding, sleuteltje er op en voorzichtig aandraaien en... *knak*.... Had vingervast aangedraaid moeten worden.

Afgebroken deel is deel van de meter zelf.

Weet iemand of hier ergens losse delen voor te krijgen zijn? De meter zelf is spliksplinternieuw. Waar ik het ding gekocht had waRen geen losse onderdelen te bestellen. Ik heb wel al een mail gestuurd naar de fabrikant in Italië, maar die reageren niet.

612C3CCC-6D4C-4D89-96D6-C5FE7C88F65A.jpeg
CB2BF3B3-F260-446B-A0E0-A185FE4C7FE4.jpeg
FF4F00CC-6B1F-42FB-B8EC-254819D6B5C7.jpeg
 
Koop een digitale meter is mijn advies. Ik heb jaren in de banden gewerkt met deze dingen en heb ze nooit vertrouwd. Soms zat er onderling wel een halve Bar verschil in. Uit ervaring; Bandje op druk brengen, slang van het ventiel af halen en er weer terug op scheelt vaak al meer dan een tiende Bar.

Ik heb een tweetal digitale meters hangen nu, nooit meer iets anders!

Any ways, loop eens binnen bij een grotere bandenboer. Vaak liggen er tig van die dingen ergens onder de werkbank. (ook uit ervaring)
 
Koop een digitale meter is mijn advies. Ik heb jaren in de banden gewerkt met deze dingen en heb ze nooit vertrouwd. Soms zat er onderling wel een halve Bar verschil in. Uit ervaring; Bandje op druk brengen, slang van het ventiel af halen en er weer terug op scheelt vaak al meer dan een tiende Bar.

Ik heb een tweetal digitale meters hangen nu, nooit meer iets anders!

Any ways, loop eens binnen bij een grotere bandenboer. Vaak liggen er tig van die dingen ergens onder de werkbank. (ook uit ervaring)
Heel handig: nadat mijn vrouw met haar motor over mijn mechanische manometer heen gereden was, had ik een digitale gekocht. Ik vroeg me wel af hoe lang die batterij mee zou gaan. Daar kwam ik snel achter. Toen ik terug kwam van mijn werk (een zeereis van 3 maanden) deed hij het niet meer. Daarna kocht ik weer een mechanische.
 
Heel handig: nadat mijn vrouw met haar motor over mijn mechanische manometer heen gereden was, had ik een digitale gekocht. Ik vroeg me wel af hoe lang die batterij mee zou gaan. Daar kwam ik snel achter. Toen ik terug kwam van mijn werk (een zeereis van 3 maanden) deed hij het niet meer. Daarna kocht ik weer een mechanische.
Dat is echt niet goed,die batterij werkt alleen bij gebruik
 
Koop een digitale meter is mijn advies. Ik heb jaren in de banden gewerkt met deze dingen en heb ze nooit vertrouwd. Soms zat er onderling wel een halve Bar verschil in. Uit ervaring; Bandje op druk brengen, slang van het ventiel af halen en er weer terug op scheelt vaak al meer dan een tiende Bar.

Ik heb een tweetal digitale meters hangen nu, nooit meer iets anders!

Any ways, loop eens binnen bij een grotere bandenboer. Vaak liggen er tig van die dingen ergens onder de werkbank. (ook uit ervaring)
Bij de slang van het ventiel halen loopt er geen lucht uit je band. Alleen met het terug erop zetten.
Dit is met een digitale ook maar stukken minder.
 
Heel handig: nadat mijn vrouw met haar motor over mijn mechanische manometer heen gereden was, had ik een digitale gekocht. Ik vroeg me wel af hoe lang die batterij mee zou gaan. Daar kwam ik snel achter. Toen ik terug kwam van mijn werk (een zeereis van 3 maanden) deed hij het niet meer. Daarna kocht ik weer een mechanische.
Zaten er bandensporen op de kapotte digitale meter?
 
  • Haha
Waarderingen: AWH
Heel handig: nadat mijn vrouw met haar motor over mijn mechanische manometer heen gereden was, had ik een digitale gekocht. Ik vroeg me wel af hoe lang die batterij mee zou gaan. Daar kwam ik snel achter. Toen ik terug kwam van mijn werk (een zeereis van 3 maanden) deed hij het niet meer. Daarna kocht ik weer een mechanische.
Dan had je een paar euro meer uit moeten geven voor een fatsoenlijke ;)
 
Mechanische zijn duurder, zien er degelijker uit, en hebben minder tijd nodig om een uitlezing te krijgen. Het zou me niets verbazen als ze ook nog nauwkeuriger zijn. Vergelijk het met een schuifmaat met nonius in plaats van een digitale uitlezing.
Dat kan best zijn, nu haal je er allerlei andere argumenten bij terwijl je het eerst op de levensduur van de batterij gooide en daar reageerde ik op.

Ik heb namelijk een digitale en heb deze aangeschaft ergens in 2015 en heb pas 1x een nieuwe batterij erin gedaan.

Om toch nog even op je andere argumenten in te gaan:
Een analoge meter is maar iets sneller denk ik, ik druk mijn meter op het ventiel en na max 2 sec. (afhankelijk of ik hem meteen goed op het ventiel druk of niet) heb ik de druk.
Die 2 seconden lijken me nou niet bepaald het verschil te maken om voor een analoge te kiezen, het is geen pitstop waar je in zo'n kort mogelijke tijd weer op weg moet zijn.

Verder denk ik dat het wel of niet nauwkeuriger zijn van een analoge meter valt of staat met de bouwkwaliteit van beiden.
Mijn analoge meter is namelijk zo'n knakending van de bouwmarkt en gebruik ik alleen om de band te vullen, deze wijkt ten opzichte van mijn digitale bandenspanningsmeter een dikke 0.8 bar af :o
 
Dat kan best zijn, nu haal je er allerlei andere argumenten bij terwijl je het eerst op de levensduur van de batterij gooide en daar reageerde ik op.

Ik heb namelijk een digitale en heb deze aangeschaft ergens in 2015 en heb pas 1x een nieuwe batterij erin gedaan.

Om toch nog even op je andere argumenten in te gaan:
Een analoge meter is maar iets sneller denk ik, ik druk mijn meter op het ventiel en na max 2 sec. (afhankelijk of ik hem meteen goed op het ventiel druk of niet) heb ik de druk.
Die 2 seconden lijken me nou niet bepaald het verschil te maken om voor een analoge te kiezen, het is geen pitstop waar je in zo'n kort mogelijke tijd weer op weg moet zijn.

Verder denk ik dat het wel of niet nauwkeuriger zijn van een analoge meter valt of staat met de bouwkwaliteit van beiden.
Mijn analoge meter is namelijk zo'n knakending van de bouwmarkt en gebruik ik alleen om de band te vullen, deze wijkt ten opzichte van mijn digitale bandenspanningsmeter een dikke 0.8 bar af :o
Ja, je moet hem eigenlijk vergelijken met een meter die pas geijkt is.
Veel mensen denken ten onrechte dat een digitaal meetinstrument nauwkeuriger is.
Verder vind ik die 2 seconden echt niet handig. Maar het vervelendste vond ik nog die lege batterij, ik heb hem gelijk in de kliko gegooid, waar hij thuis hoort.
 
Ja, je moet hem eigenlijk vergelijken met een meter die pas geijkt is.
Veel mensen denken ten onrechte dat een digitaal meetinstrument nauwkeuriger is.
Verder vind ik die 2 seconden echt niet handig. Maar het vervelendste vond ik nog die lege batterij, ik heb hem gelijk in de kliko gegooid, waar hij thuis hoort.
In die kliko heb ik wel vaker bruikbare spullen aangetroffen...
 
Ja, je moet hem eigenlijk vergelijken met een meter die pas geijkt is.
Veel mensen denken ten onrechte dat een digitaal meetinstrument nauwkeuriger is.
Verder vind ik die 2 seconden echt niet handig. Maar het vervelendste vond ik nog die lege batterij, ik heb hem gelijk in de kliko gegooid, waar hij thuis hoort.
Hier gebruik ik ook al 6j een digitale meter (Topeak smart gauge D2) nog maar 1x de batterij vervangen.
Net zoals met een digitale schuifmaat moet je een goed merk kiezen. Een mitutoyo digitale schuifmaat blijft ook jaren op 1 batterij werken terwijl andere merken het na 4 maand opgeven.
 
Ik vind een analoge meter gewoon veel fijner werken, maar er is voor beide wel wat te zeggen. Ik neem als ik op trip ben met de motor wel zo’n klein digitaal dingetje mee, handig om even te kijken als je het idee hebt als er een band lekt ofzo.
Belangrijkste is zoals gezegd om iets degelijks te kopen, goedkoop is duurkoop. Verder is deze van Wonder / Michelin echt een degelijk accuraat apparaat. Volgens mij gebruiken veel garages ook zo’n ding.

Ik kreeg gister toch een mail terug van Wonder dat ze gaan kijken of ze wat hebben liggen, zou mooi zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan