Woon werk advies

met een GL1000 of 1100 zonder kuip kan het prima op ruime stroken inderdaad. Met zo'n 1500 of helemaal een 1800.. forget it :)

ik filter zelf veel file met mijn BMW K75S. Vanaf de zijkant gezien is dat ook best een lomp ding omdat ie lang en hoog is. Het vooraanzicht is heel smal. Kan echt bijna overal tussendoor met dat ding!! Het enige waar het wel eens krap wordt is tussen de spiegels van bestelbussen. Ook die oogjes waar het zeil van een oplegger mee vast gesnoerd zit raak ik wel eens met de rechter spiegel.

Bij veel sport en sport-tour motoren zitten de spiegels aan de kuip en dan zit je op dezelfde hoogte als de spiegels van veel personenauto's. Dat is niet handig voor filefilteren.
 
Thanks alvast iedereen
Denk dat ik het tussen een vstrom 650 of 1000cc zal laten. Beide modellen in mijn prijsbudget gewoon eerst eropzitten en proefrijden en dan beslis ik.
 
met een GL1000 of 1100 zonder kuip kan het prima op ruime stroken inderdaad. Met zo'n 1500 of helemaal een 1800.. forget it :)

Een Goldwing is smaller dan mijn GSA met zijkoffers en daarmee kom ik op de snelweg ook zonder problemen tussen de file door. Buiten de snelweg is het een kwestie van wat verder vooruit kijken en is het vaak niet mogelijk om tussen de auto's door vooraan bij het stoplicht te komen maar lukt het vaak op een andere manier wel. Vaak buitenom over de rijbaan voor tegemoetkomend verkeer. En dat gaat sneller en is veiliger ook.
 
Dat dacht ik ook tot ik een oude Goldwing kocht. Een smalle motor is het zeker niet maar het gaat verrassend goed tussen de file door.
Heb vorig jaar een goldwing rijder behoorlijk ziens tintelen met het door de file rijden. Vandaar mijn verhaal.
Maar... goldwing vs een KTM duke, doe mij maar de duke door de file.
 
Tuurlijk gaat een Duke beter door de file. Met mijn KLe 500 was het ook makkelijk. Het viel me alleen op hoe makkelijk mijn Goldwing met volledige kuip en kofferset toch nog door de file kon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan