Woon-werk met R1

tuur r1

Rookie
19 jan 2004
3
0
bever
Hallo

zijn er mensen die zich dagelijks voor het woon-werkverkeer met een racer verplaatsen ( 15.000 km op jaarbasis )

90 km per dag

is dit realiseerbaar en heeft iemand een idee van de kostprijs van onderhoud voor zulke afstanden ( of welke kosten op welke kilometerstand te verwachten zijn )

Groeten

Tuur R1
 
misschien dezelfde familie

misschien


d'er zijn velen die thuis nog werken


maar d'er is maar enen Tuur
 
2x olie verversen + oliefilter = 80 Euro
2 setjes banden = 600 Euro
1 kettingset = 180 Euro
2 set remblokken = 60 Euro
1000L bezine = 1200 Euro


80+600+180+60+1200= 2120 Euro


Afhankelijk van de kilometerstand komt er nog bij:
klepspeling controleren en synchroniseren(25 dkm)
Koppelingsplaten (50 dkm afhankelijk v. rijstijl) 200 Euro
Distributieketting + tandwielen en geleiders (50dkm) 500 Euro

 
Laatst bewerkt:
}) lol ,wat je vraag betreft rij ik s'zomers ook vaak woon en werk verkeer,
meestal gooi ik er dan 2e hands banden op ,die de jongens in de KNMV-CUP
gebruikt hebben setje 120 pleuro :]
 
}) lol ,wat je vraag betreft rij ik s'zomers ook vaak woon en werk verkeer,
meestal gooi ik er dan 2e hands banden op ,die de jongens in de KNMV-CUP
gebruikt hebben setje 120 pleuro :]
hij heeft het over dagelijks woon werk dus ook winter en regen... :Z

dus dan zijn SC's NIET geschikt, ze komen niet op temperatuur en met regen is het levensgevaarlijk vooral met zo'n monsteR...
 
2x olie verversen + oliefilter = 80 Euro
2 setjes banden = 600 Euro
1 kettingset = 180 Euro
2 set remblokken = 60 Euro
1000L bezine = 1200 Euro


80+600+180+60+1200= 2120 Euro


Afhankelijk van de kilometerstand komt er nog bij:
klepspeling controleren en synchroniseren(25 dkm)
Koppelingsplaten (50 dkm afhankelijk v. rijstijl) 200 Euro
Distributieketting + tandwielen en geleiders (50dkm) 500 Euro
op 15000km woon-werk verslijt ie toch geen kettingset?
achterband max 6000km
ook de remblokken : zal wel meevallen zeker in die omstandigheden?
 
woon-werk met de cbr600 gaat perfect (110km/dag) maar das dan ook zo geen pk-monster als de R1...
 
voor goedkope banden kan je bij S&G banden terecht
in Numansdorp http://www.tuningspecialist.com/frameset.htm .
Geen aandelen *D ,gewoon goedkoop
:}
Op maandag 26 januari 2004 21:23 schreef scorpior1 het volgende:
op 15000km woon-werk verslijt ie toch geen kettingset?
achterband max 6000km
ook de remblokken : zal wel meevallen zeker in die omstandigheden?

Tis ook maar een indicatie...ik doe gemiddelt 15dkm met een set remblokken. De ketting zal waarschijnlijk langer meegaan maar dat is ook afhankelijk van rijstijl, onderhoud en de hoeveelheid pekel etc die je tegen gaat komen ;)


Oja zet ook gelijk een setje valblokken op je lijstje... O-)
 
Alles kan maar ik denk dat met een R1 naar je werk niet door veel mensen jaren wordt volgehouden. Succes er mee. Als je toch een R1 kunt betalen kun je er beter een oud gebakje bij kopen en die voor woon werk houd. Blijft je motorgevoel goed op pijl en kun je per week verantwoord harder knalllen met een R1 of iets dergelijks. Heb ik ook zo gedaan is mij prima bevallen.

geen goede tip?

oke moet je gewoon lekker met je R1 gaan als het kan gewoon doen altijd beter als met OV
 
Alles kan maar ik denk dat met een R1 naar je werk niet door veel mensen jaren wordt volgehouden. Succes er mee. Als je toch een R1 kunt betalen kun je er beter een oud gebakje bij kopen en die voor woon werk houd. Blijft je motorgevoel goed op pijl en kun je per week verantwoord harder knalllen met een R1 of iets dergelijks. Heb ik ook zo gedaan is mij prima bevallen.

geen goede tip?

oke moet je gewoon lekker met je R1 gaan als het kan gewoon doen altijd beter als met OV
 
Op maandag 26 januari 2004 21:35 schreef Crash het volgende::}Tis ook maar een indicatie...ik doe gemiddelt 15dkm met een set remblokken. De ketting zal waarschijnlijk langer meegaan maar dat is ook afhankelijk van rijstijl, onderhoud en de hoeveelheid pekel etc die je tegen gaat komen ;)


Oja zet ook gelijk een setje valblokken op je lijstje... O-)
ik doe zeker 15000 km met een setje valblokken.LOL
 
Ja, waarom niet, en wat zal het verschil moeten zijn met een andere motorfiets???

Snap de vraag niet???????
 
3 jaar lang met een fireblade heel het jaar woon werk verkeer gereden nu de laatste 2 jaar met mijn r1 onderweg naar het werk en terug. 50 km schat ik.
daarvoor een jaar of zes met wat toermotoren gereden. verschil niet te merken meen ik, alleen met gladheid het gas er niet meer stevig op in de bochten.
best te doen dus.
verder qua kosten wat bandjes en olie en een grote beurt .

gewoon rijden !
 
Lijkt me goed te doen, ik heb hiervoor hetzelfde gedaan met een ZX-6R, 25.000KM per jaar. Heb daarom toen wel voor een iets meer toergerichte band gekozen met een wat harder loopvlak in het midden, scheelt weer in de kosten.

Met dit weer zou ik er wel voor zorgen dat je hem na elke rit afspuit met koud water of regelmatig even inspuiten met een afstotend goedje, gebruik zelf Scottoiler pKFS ofzo, anders schrik je je de pleuris van het voorjaar, pekel en aluminium gaan niet goed samen.

Remblokken blijven gemakkelijk een beetje slepen met wat pekel ertussen en dan slijten ze erg hard, 10.000KM met een setje is dan het gevolg |(

Ketting 'warm' inspuiten om de 500KM dan gaat een set zonder problemen 30.000KM mee.

Waar je wel rekening mee moet houden is een hogere afschrijving!

Ben op dit moment in het gelukkige bezit van een FJR met verwarmbare handschoenen, call me watje, maar fijn! *D
 
Ik hou het toch al zo'n 2 jaar uit, zie niet in waarom het niet zou kunnen...
Vandaag was het net haalbaar hier in West-vl, op de secundaire wegen was het wel opletten geblazen!

R1_Side.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan