Woon- werk motor

Beste motorrijders,

Bedankt allemaal voor de reactie.
Ondertussen toch besloten om voorlopig de VFR te houden.
Ook zelf al aardig wat onderhoud gedaan, olie, filter, K&N luchtfilter, pro-oiler kettingsmeersysteem, dus op kleppenstellen en synchroniseren na al een heel eind gekomen.

Binnenkort moet de achterband vervangen worden, maar dat laten we maar zelf doen.
Mocht ik nog meer willen weten, dan plaats ik weer een topic.

Nogmaals dank.

Koelestein :]
 
Hallo forum bewoners,

Ik rijdt op dit moment op een VFR800i, zo'n 60Km per dag woon- werk verkeer en zowel zomer als winter. :]
In de vrije tijd rijdt ik niet zoveel, misschien 1000Km per jaar.

Nu ben ik op zoek naar een andere, minder onderhoudsgevoelige motor die ik als woon- werk beest kan gebruiken aangezien de VFR in het algemeen nogal onderhouds gevoelig is en als je dit bij de dealer laat doen, dan kost je dat ca. EUR 800,-per jaar.

Zelf heb ik zitten denken aan een BMW R1100GS of een F650GS, maar er zijn natuurlijk legio motoren waar je woon- werk op kunt rijden.

Heeft iemand ervaring met verschillende typen?

Ik rijdt voornamelijk locale B wegen en af en toe een stukje snelweg, dus een sport of supersport is geen optie.

Graag jullie reactie.

Koelestein...
ik rij woon/werk/plezier/sportief/toer met m,n R1100GS .
ook zomer en winter , droog en nat weer.
hij bevalt prima , wel pilot-roads eronder laten leggen .
die noppenbanden is allemaal niks voor op het asfalt.
onderhoud doe ik zelf , is niet moeilijk met een werkplaatsboek erbij.
voorlopig mag de GS blijven. :X
 
ik rij sinds feb al heen en weer met mijn ZZR600 uit '91.

Ondertussen alleen nieuwe ketting en tandwielen en nieuwe voorband erop.
Verder issie zo betrouwbaar als het maar kan zijn.

En dat terwijl er al + 46K mijl op de teller staat.

Denk dat je gewoon een beetje mazzel moet hebben met elke fiets, naast het feit dat je een "verstandige" keus moet maken over het type motor wat je neemt.
 
Wat is je budget? En wil je nieuw of tweedehands?

Nieuw is de F800 van BMW misschien een optie? O-) Hij is best wendbaar en snel genoed, ook met duo!
 
|( |( doh... niet op datums gelet.... En niet voldoende ingelezen.

Eehr... i.i.g. goede tips voor mensen die er ook over twijfelen??? O-)
 
Zal bij lausalec (apco) denk ik geen probleem zijn ?

Daar haal ik altijd Valvoline Durablend voor 19 euro de 4 liter. Diezelfde olie kost in dezelfde verpakking met ditto inhoud 38 euro bij Motoport. :? Ik haal ook altijd mijn oliefilter bij apco, moet dan vaak wel even besteld worden maar dat duurt meestal een dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan