Woon werk motor

In mijn reactie inderdaad een naked genoemd (NTV650). Had er zelf weinig last van, maar ik kan me best voorstellen dat mensen de voorkeur geven aan een kuip. Aangezien de NT650V (Deauville) voor 99% dezelfde motor is, maar dan met kuip, zou ik persoonlijk daarvoor gaan. Rijgedrag is erg neutraal, beetje saai, maar voor woon-werkverkeer prima.
Als je ook door de regen rijd heb je liever iets saais dan veel vermogen,zeker zonder alle moderne hulpmiddeltjes zoals ABS en traction control.
 
Brandstofverbruik is ook nog wel wat om rekening mee te houden. De al genoemde Diversion 900, Pan of dikke BMW zijn niet bepaald zuinig, en vermogen of een zwaarder blok heb je voor zulke ritjes helemaal niet nodig. Dan zou ik eerder naar een NTV/Deauville of K75 kijken, die lopen dan veel zuiniger.
 
vstrom 650 , betrouwbaar en wat bij woon werkverkeer belangrijk is zuinig in verbruik en wil je een keer verder weg gaat
1560698111589.jpg
dat ook
 
NT650V nieuwere generaties zijn best luxe als ik wiki zo lees: ABS, grote tank van zo 19 liter, 3 rem cilinder per remklauw, SOHC (CB750 DOHC), injectie.
Klinkt super. Injectie maakt hem wel zuiniger en betrouwbaarder. Zeker met koud weer. Met 1 graad boven nul krijg ik korte stop, omdat ik dan carberateur icing probleem heb. Ik moet dan even wachten en ik kan weer door brommen.
 
En daar kan ik me volledig bij aansluiten. In de randstad, op binnenwegen en op trajecten met files zijn kuipen allen maar nodeloze ballast die turbulentie geven, wind vangen en ruimte in nemen. voor de rijwind heb je ze niet nodig, want je mag blij zijn als je de 100 haalt......

Voor trajecten tot een kilometer of zestig heb ik een absolute voorkeur voor een (lichte) naked.

Deze zal ik even onthouden voor als iemand weer roept dat je met een passagier 1000cc nodig hebt om met het verkeer mee te rijden.
 
Bedankt voor jullie hulp!
Uiteindelijk is het een Yamaha Diversion geworden uit 97 met iets meer dan 30000 op de teller.
Bandjes moeten het najaar wel worden vervangen maar motorisch verder 100%.
Ah, de 900, dat is een verbazingwekkend aangename fiets om op te rijden. (In tegenstelling tot wat ik zelf van de 600 versie vind.)
Gefelicitaart met deze fijne kilometervreter, mooie kleur ook! En fijn dat je even terugkoppelt. :]

:t
 
Ah, de 900, dat is een verbazingwekkend aangename fiets om op te rijden. (In tegenstelling tot wat ik zelf van de 600 versie vind.)
Gefelicitaart met deze fijne kilometervreter, mooie kleur ook! En fijn dat je even terugkoppelt. :]

:t
Even nieuwsgierig, maar rijdt de 900 zo anders dan de 600? Die 600 vond ik een drama, maar nooit op een 900 gereden.
 
Bedankt voor jullie hulp!
Uiteindelijk is het een Yamaha Diversion geworden uit 97 met iets meer dan 30000 op de teller.
Bandjes moeten het najaar wel worden vervangen maar motorisch verder 100%.
Gefeliciteerd! Ziet er overigens erg netjes uit.
 
Even nieuwsgierig, maar rijdt de 900 zo anders dan de 600? Die 600 vond ik een drama, maar nooit op een 900 gereden.
Waarom weet ik niet, maar ik heb aardig wat van die 600tjes voor onderhoud gehad en ik vond ze altijd zo saai ... ik noemde het de perfecte motoren voor mensen die eigenlijk niet van motorrijden hielden. Toen kregen we ook ineens af en toe een 900 voor onderhoud, en omdat ik alles waar ik aan sleutel eerst ga rijd en, en achteraf nog eens, stapte ik met wat tegenzin op zo'n 900 ... maar dat ding rijdt gewoon lekker! Solide, niet teveel en niet te weinig vermogen, gewoon fijn.
 
Zelfde zoektocht gehad.
Ben ook uitgekomen op een diversion 900 vanwege de cardan en een BMW beviel me niet.
Ene gekocht wat vrij goedkoop was en klopte en daarna wat onderhoud gedaan + nieuwe bandjes en zat ik op 2400eur.
Wel ene gekocht met een volle kuip en dat is wel een dikke plus.
Heb wel eens gereden zonder de onderkuip maar dat verschil merk je , zeer zeker als het erg koud is.

edit: gefeliciteerd met je diva
 
ik heb zelf 1.5 jaar elke dag van amsterdam naar utrecht gereden. 40km enkele reis. Gedaan op een bmw k75rt met electrische ruit en handvatverwarming. Zeer goede motor. Rijd lekker. Goede winbescherming te krijgen met ingebouwde handvatverwarming en de spiegels werken als windschermen voor je handen. Ook met 1 op 19 zuinig en een goede met minder dan 100k kilometers koop je makkelijk voor tussen de 1500 en de 2000.
 
Het dagelijks verbruik van veel geschetste motorfietsen is veel te hoog.
1.200 kilometer per maand met 1:31 of met 1:14 (toen mijn S1000R) scheelt een berg! ;)

Ik had voor circa €2.000,00 een zo goed als nieuwe CBR250R met 5.000 kilometer gekocht voor woon~werk.
Weinig onderhoud nodig, rijdt zonder moeite 1:31.

DSC_0429C.jpg


Het was wel een buitenkansje voor dat geld, de eigenaresse raakte het ding aan de straatstenen niet kwijt.
Ik heb er nog een groter voortandwiel opgezet, kon er toen gewoon comfortabel 115 km/u zonder veel toeren.. over 100 km/u wegen.

Kreeg meer reiskosten dan de kosten zelf. :P
 
Laatst bewerkt:
Precies, eigenlijk een ‘dijk’ van een motor en ook zoals een motor eruit hoort te zien ipv die mislukte StarWars achtige dingen die men tegenwoordig aanbied...
 
1 op 18 met vaak zat behoorlijk aan het gas gaan vind ik nu ook weer niet heel veel kwa verbruik
Met rustig dagje toeren ga ik ondr de 1 op 20
 
Terug
Bovenaan Onderaan