Woon werk motor

Een vstrom zuipt overigens wel benzine. En zo heel groot vindt ik ze niet (191cm). Die Benelli is wel een hele fijne en mooie fiets! :t
 
de 600-700 Adventures zullen allemaal wel +- net passen maar niet mega groot.
Als ik dan toch de versysen en de V-strom's hoor kijk dan eens naar de Tracer 700.

Het parallel twin blok 700 CP2 van Yamaha vind ik het blok met de meeste beleving uit die serie.
Edit: Zal misschien wel iets buiten budget zijn 7k+
 
Een vstrom zuipt overigens wel benzine.
De 650? Ligt eraan waarmee je het vergelijkt, boven de 1 op 20 is makkelijk haalbaar, in mijn ogen lekker zuinig! (Volgens mij doet de 1000 het overigens ook niet slecht qua verbruik voor een 1000cc)

De Benelli heeft een scherpere tank waardoor je met lange benen (de ene 1,90m is de andere 1,90m niet) eerder niet lekker meer in de motor past dan bij een gladdere/rondere tank. Maar dat is gewoon gaan proefzitten.
 
Een vstrom zuipt overigens wel benzine. En zo heel groot vindt ik ze niet (191cm). Die Benelli is wel een hele fijne en mooie fiets! :t
Mijn 650 uit 2007 ìs echt niet onder de 1:20 te krijgen, noem ik toch niet echt "zuipen"
 
Een motor die je niet veel ziet is bijvoorbeeld een Benneli TRK 502 met of zonder X erachter. Dat is een allround model met een best hoge zit (de X is een uitvoering die hoger staat) en een redelijke windbescherming met de standaard ruit. Ik heb er een ritje op proefgereden en vond het in het geheel niet verkeerd sturen. Ik ben 1.91 met lange benen en kon er prima op zitten.

Ik was op zoek naar iets meer power maar denk dat dit voor een A2 motor een goede optie zou zijn om naar te kijken. Nieuw prijzen liggen relatief laag waardoor gebruikt al snel binnen bereik komt en je voor een leuke prijs een jonge motorfiets kan rijden.
Vaak zijn ze nog leuk aangekleed ook met een kofferset.
Let wel, het is zeker geen ducati allroad of een BMW GS/GSA

Een dealer is te vinden in de kop van noord Holland. Verder op www. Motoroccasion.nl. Meerdere te vinden.

succes met je zoektocht.
Ik zou liever kijken op www. viabovag.nl

Die Benelli vind ik een mooie fiets, maar best zwaar. Honda CB X is ook al voorbij gekomen. Op een nieuwe krijg je ook nog eens 5 jaar garantie.
 
Heb een DL1000 gehad en was inderdaad niet bepaald blij met het verbruik. Ca. 1:15 dus je staat vaak bij de pomp. Maar goed; mijn tip voor A2 rijbewijs is de NC700X. Zuinig en betrouwbaar. Heb zelf een NC700S maar die lijkt me minder geschikt als je 1.90m bent. Dan zit je denk ik niet echt ontspannen meer. Met mijn 1.80m is dat veel beter. Maar goed de X staat wat hoger op zijn pootjes en heeft een breed stuur. Dat geeft een heel andere zithouding.
 
Allemaal wel mooi die adviezen maar geen mens is het zelfde ook niet van de zelfde lengte,dik/dun er tussen in ,lange,
korte benen enzzzzz,dat alles maakt dat het zelf uitproberen het enige juiste is wat je kan doen.
Het zelfde geld voor motoren,dun zadel/dikker zadel,breed of juist smal zadel,hoge of juist lage zithoogte,zwaar,licht,
hoog stuur/laag stuur enzzzzzzzz,en ook een korte proefrit is eigenlijk niet ideaal,ik ben zelf ook zo er achter gekomen dat na een tijd rijden
en de motor een aantal dagen gereden te hebben dat het toch niks voor me was,eigenlijk is het huren van een motor voor bv een weekend nog
het beste.
Aan de andere kant zal je sneller tevreden zijn dan een ervaren motorrijder en word er waarschijnlijk in de motorcarrière
nog wel een keer gewisseld van motor,uiteindelijk ben ik zelf meer dan 100x van motor gewisseld dus heb je nog ff te gaan,
maar heb dan ook een weegschaal als sterrenbeeld dus besluiteloos.
:+
 
Laatst bewerkt:
Allemaal wel mooi die adviezen maar geen mens is het zelfde ook niet van de zelfde lengte,dik/dun er tussen in ,lange,
korte benen enzzzzz,dat alles maakt dat het zelf uitproberen het enige juiste is wat je kan doen.
Het zelfde geld voor motoren,dun zadel/dikker zadel,breed of juist smal zadel,hoge of juist lage zithoogte,zwaar,licht,
hoog stuur/laag stuur enzzzzzzzz,en ook een korte proefrit is eigenlijk niet ideaal,ik ben zelf ook zo er achter gekomen dat na een tijd rijden
en de motor een aantal dagen gereden te hebben dat het toch niks voor me was,eigenlijk is het huren van een motor voor bv een weekend nog
het beste.
Aan de andere kant zal je sneller tevreden zijn dan een ervaren motorrijder en word er waarschijnlijk in de motorcarrière
nog wel een keer gewisseld van motor.

Mij werd een kleine motor als een Duc Monster zwaar afgeraden, veeeel te klein voor mijn lengte… Ik rij nu al 7 jaar m’n ritjes op dat ding.
 
Mij werd een kleine motor als een Duc Monster zwaar afgeraden, veeeel te klein voor mijn lengte… Ik rij nu al 7 jaar m’n ritjes op dat ding.
Een Ducati is passie en is mooi zijn belangrijk,en wie mooi wil zijn moet pijn lijden🤪, dus is dat niet echt een referentie:+;)
 
Een Ducati is passie en is mooi zijn belangrijk,en wie mooi wil zijn moet pijn lijden🤪, dus is dat niet echt een referentie:+;)
Af en toe even stoppen om te rekken…..
Beetje dove handen van de trillingen na 140 km snelweg… :+
Voor de wat langere afstanden heb ik er tegenwoordig wel een Japanse toermotor bij.

@Noord-Holland 01 , adviezen zijn aardig en goed bedoeld, maar zoek iets wat je zelf ook leuk vindt.
 
Laatst bewerkt:
Nou, dan heb jij nog nooit op een V-strom gereden.
Klopt! Nog nooit mee gereden. Maar met mijn 1.67m is een zithoogte van 82 cm echt op het randje van kunnen.
Voor lange mensen zal dat geen probleem zijn maar bij Japanse motoren is het vaak de zithouding die te krap is. Mijn man is 1.81m en ging gewoon dood op zijn Honda VFR1200 toen het ritje bijna 2000km was. Het stuur zat te kort op zijn lijf. Voor mij, als kabouter, zat het allemaal perfect maar was de zithoogte spelbreker. Dus de 1200 de deur uit en ik heb een VFR800fi gekocht. (en hubby heeft die van hem teruggehaald van bij de zoon)
 
Dat wel maar vind ik te duur. Kan ik beter opzoek gaan naar een motor welke al is terug gevoerd.
Wat is te duur , de motor of het terug zetten naar 35kw .
Terug zetten is niet duur en bij een kawasaki is het zo gebeurd , heb bij 1 van de grotere motorzaken gehoord dat bijv bij een aantal Honda modellen wel heel prijzig is omdat er wat meer kom bij kijken dan aan de laptop
 
Laatst bewerkt:
Klopt! Nog nooit mee gereden. Maar met mijn 1.67m is een zithoogte van 82 cm echt op het randje van kunnen.
Voor lange mensen zal dat geen probleem zijn maar bij Japanse motoren is het vaak de zithouding die te krap is. Mijn man is 1.81m en ging gewoon dood op zijn Honda VFR1200 toen het ritje bijna 2000km was. Het stuur zat te kort op zijn lijf. Voor mij, als kabouter, zat het allemaal perfect maar was de zithoogte spelbreker. Dus de 1200 de deur uit en ik heb een VFR800fi gekocht. (en hubby heeft die van hem teruggehaald van bij de zoon)
Een andere man kan goedkoper zijn;)
 
Laatst bewerkt:
Af en toe even stoppen om te rekken…..
Beetje dove handen van de trillingen na 140 km snelweg… :+
Voor de wat langere afstanden heb ik er tegenwoordig wel een Japanse toermotor bij.

@Noord-Holland 01 , adviezen zijn aardig en goed bedoeld, maar zoek iets wat je zelf ook leuk vindt.
Ja hahah dat snap ik. Heb net mijn eerste motor verkocht en nu opzoek naar een andere en heb nog niet extreem veel kennis van alle modellen. Vond het vooral handig om een beetje te weten welke modellen aan de mijn eisen zouden voldoen. Snap dat iedereen eigen voorkeuren heeft of een motor heel anders kan beleven. Ik ga de komende tijd vooral veel modellen bekijken en nog wat proefritjes maken.
 
Wat is te duur , de motor of het terug zetten naar 35kw .
Terug zetten is niet duur en bij een kawasaki is het zo gebeurd , heb bij 1 van de grotere moordzaken gehoord dat bijv bij een aantal Honda modellen wel heel prijzig is omdat er wat meer kom bij kijken dan aan de laptop
Ik vind de kosten om een motor op kenteken en kwa vermogen terug te zetten. Mij is verteld dat dit rond de 400 euro kost afhankelijk van het motor kan dit wat verschillen. Geef dan liever 400 euro meer uit aan een motor dan aan het op kenteken zetten van maximaal 35 kw.
 
Wat is te duur , de motor of het terug zetten naar 35kw .
Terug zetten is niet duur en bij een kawasaki is het zo gebeurd , heb bij 1 van de grotere moordzaken gehoord dat bijv bij een aantal Honda modellen wel heel prijzig is omdat er wat meer kom bij kijken dan aan de laptop
Moordzaken zijn niet goedkoop,.. ;)
:+
 
Een andere man kan goedkoper zijn;)
Maar je baseert jullie ervaring op enkele motoren,ik ken er genoeg van meer dan 1,90 die perfect passen op een DL650,
dat Japanse motoren krap zijn klopt dan ook niet.
Ik heb op meer dan 20 motoren gereden (o.a. honda, suzuki, yamaha, bmw) en mijn ervaring is dat Japanners voor mij, als kabouter, een betere zithouding hebben. Mijn man had meer moeite om een motor te vinden waar hij prettig +1000km op kan rijden. Een vriend van ons, 1.95m, dacht er niet aan om een BMW te kopen en gebruikte elk excuus om er maar niet aan te denken. Tot hij er op ging zitten. Hij heeft een Ducati gehad, een VFR750... allemaal leuk voor een rondje om de kerk. Voor langere afstanden bleek de BMW prettiger.
Ergonomie is heel belangrijk. Belangrijker dan een merk.
 
Dan zou ik eens goed gaan informeren , weet dat het bij een Honda serieus geld kan kosten en bij Kawasaki is het zo gepiept en kost echt geen honderden euro's , ga maar eens goed informeren wat de mogelijkheden zijn per motor .
 
Ik heb op meer dan 20 motoren gereden (o.a. honda, suzuki, yamaha, bmw) en mijn ervaring is dat Japanners voor mij, als kabouter, een betere zithouding hebben. Mijn man had meer moeite om een motor te vinden waar hij prettig +1000km op kan rijden. Een vriend van ons, 1.95m, dacht er niet aan om een BMW te kopen en gebruikte elk excuus om er maar niet aan te denken. Tot hij er op ging zitten. Hij heeft een Ducati gehad, een VFR750... allemaal leuk voor een rondje om de kerk. Voor langere afstanden bleek de BMW prettiger.
Ergonomie is heel belangrijk. Belangrijker dan een merk.
Ja daarom rijd ik nu heerlijk op een KTM 1190 Adventure. Die is alleen niet echt a2 dus kan hem niet aanraden hier een proefrit op te gaan maken :+

Ook ik wilde geen GSA
 
Ik heb op meer dan 20 motoren gereden (o.a. honda, suzuki, yamaha, bmw) en mijn ervaring is dat Japanners voor mij, als kabouter, een betere zithouding hebben. Mijn man had meer moeite om een motor te vinden waar hij prettig +1000km op kan rijden. Een vriend van ons, 1.95m, dacht er niet aan om een BMW te kopen en gebruikte elk excuus om er maar niet aan te denken. Tot hij er op ging zitten. Hij heeft een Ducati gehad, een VFR750... allemaal leuk voor een rondje om de kerk. Voor langere afstanden bleek de BMW prettiger.
Ergonomie is heel belangrijk. Belangrijker dan een merk.
Tja ik heb op duizenden motoren gereden,en er past altijd wel 1 minder,maar er zijn er genoeg die gewoon goed zitten,ben overigens net zo lang als je man.;)
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week even langs geweest bij de dealer en op de cb 500 x mogen zitten en een proefrit gemaakt. Vindt het een mooie motor en rijd perfect.
- Nu zit ik alleen te twijfelen om een occasion te kopen rond de 6000 euro. Dan zit je ongeveer op een model tussen 2014 en 2017 met een km stand van 6 tot 35 duizend km. Echter alleen nog de dealergarantie van enkele maanden.
- Uit duitsland inclusief alle import kosten rond de 5000 euro een 2017 model rond de 10 duizend km zonder garantie
- Voor 8000 euro heb ik een nieuw model van 2022 met 5 jaar garantie vanuit Honda

Wat zou jullie voorkeur zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan