RG-gamma
MF veteraan
- 29 nov 2009
- 36.480
- 29.220
Die keus is niet zo moeilijk,als je het geld heb altijd voor een zo nieuw mogelijk exemplaar gaan,Afgelopen week even langs geweest bij de dealer en op de cb 500 x mogen zitten en een proefrit gemaakt. Vindt het een mooie motor en rijd perfect.
- Nu zit ik alleen te twijfelen om een occasion te kopen rond de 6000 euro. Dan zit je ongeveer op een model tussen 2014 en 2017 met een km stand van 6 tot 35 duizend km. Echter alleen nog de dealergarantie van enkele maanden.
- Uit duitsland inclusief alle import kosten rond de 5000 euro een 2017 model rond de 10 duizend km zonder garantie
- Voor 8000 euro heb ik een nieuw model van 2022 met 5 jaar garantie vanuit Honda
Wat zou jullie voorkeur zijn
een hele nieuwe is natuurlijk ideaal,je weet dan wat je koopt,de laatste verbeteringen heb je dan
en zoals je aangeeft 5 jaar garantie,het is maar net wat je wil,ik heb zowel nieuw,heel oud en alles wat er tussenin zit gehad,
er zat altijd wel een exemplaar tussen wat achteraf minder was dan je dacht,maar ja die was dan ook zo weer verkocht,
ook bij nieuwe fietsen heb ik genoeg dingen meegemaakt zowel bij mijzelf als via m,n werk,maar bij nieuw staat altijd de importeur voor je klaar,
dat is wel een voordeel,de meeste problemen komen voor bij modellen die net nieuw op de markt zijn,modellen die al een tijdje
op de markt zijn daar zijn meestal de kinderziektes wel uit gemodificeerd.
Import motor moet je niet aan beginnen zonder veel kennis van motoren, er word te vaak gerommeld met die motoren,
daarnaast doet de officiële NL importeur ook moeilijk bij motoren die hun niet geleverd hebben.
Zijn er bijvoorbeeld terugroep acties geweest dan is het maar de vraag of die zijn uitgevoerd bij een buitenlands model,
bij Nederlandse modellen word dat netjes bijgehouden en dat kan de importeur opzoeken,bij buitenlandse zegt de importeur sorry zoek dat zelf maar uit en neem contact op met de importeur van dat land.
Laatst bewerkt: