Woon werk motor

ho ho ho, niet lopen rellen voor ik er ben he

ben gek op een goeie rel.


Maar pak gewoon een ouwe zeepkist, die ouwe hebben niet zo veel tra-la-la dat stuk kan gaan.

brandstof-vonk-lucht en ze doen het.
 
ho ho ho, niet lopen rellen voor ik er ben he

ben gek op een goeie rel.


Maar pak gewoon een ouwe zeepkist, die ouwe hebben niet zo veel tra-la-la dat stuk kan gaan.

brandstof-vonk-lucht en ze doen het.
Doe jij maar rellen.... Grapje.
Maar vrijheid en humor enzo moet kunnen.
Proost
 
A bah..... Nr zoveel hahaha.
Na mij de tweede

ho ho ho, niet lopen rellen voor ik er ben he

ben gek op een goeie rel.


Maar pak gewoon een ouwe zeepkist, die ouwe hebben niet zo veel tra-la-la dat stuk kan gaan.

brandstof-vonk-lucht en ze doen het.
Toch moet je wel wat dingetjes uitsluiten. Zoals bijvoorbeeld de Vblokken (zoals eerder al een paar keer gezegd), die zijn hartstikke leuk en fijn als ze nieuw zijn maar onderhoud aan de carbs is crisis. 600's van Yamaha in die budgetklasse zijn slechte starters. Dat worden ze nou eenmaal op die van mijn zoon na. Motor met makkelijk bereikbare slijtageonderdelen, bougies, filter drukt onderhoudskosten
 
Na mij de tweede


Toch moet je wel wat dingetjes uitsluiten. Zoals bijvoorbeeld de Vblokken (zoals eerder al een paar keer gezegd), die zijn hartstikke leuk en fijn als ze nieuw zijn maar onderhoud aan de carbs is crisis. 600's van Yamaha in die budgetklasse zijn slechte starters. Dat worden ze nou eenmaal op die van mijn zoon na. Motor met makkelijk bereikbare slijtageonderdelen, bougies, filter drukt onderhoudskosten

Klopt ook, die ouwe 1 pitter van mij kan ik ook niet aanraden voor dagelijks woon werk.
( tenzij je lef hebt of levensmoe bent )

Toch een ding, met een 6v kaarsje voor en achter door die donkere tunnels :) :)
 
Een Honda NC1200.
Bestaat nog niet, maar zou het wel een mooie kandidaat vinden.
En ja, ooit vallen ze binnen het budget.

Voor nu: een Suzuki bandit.
 
Eerlijk gezegd.. een Honda VFR 750.

Je koopt ze vanaf €400 tot hoe gek je het wilt maken, ze zijn bulletproof en rijden als een huis. Echt heel fijn. Dat ding geeft je nog vertrouwen met rijden op 20 jaar oude banden en een lekke schokbreker.

Nee echt, je rijdt hem als je hem net hebt opgehaald met maar half werkende dashboard verlichting naar huis, haalt 200 (wat je niet kan zien want teller was af te lezen tot 110) en je voelt je kiplekker.

Ga er iig een proefrijden
 
Ik denk dat je voor 2000 EUR een nette Aprilia SL1000 Falco of Honda VTR1000 Firestorm kunt kopen.
Ik heb op geen van beide gereden. Ze ogen sportief, maar zijn geen hardcore racers.

Edit: een Yamaha TDM850 of een Suzuki SV650S als je iets lichters wilt.
 
Laatst bewerkt:
St1100 1999 geen ABS nieuwe distributieriem en grote beurt
€ 1.999,0
Zo’n ding gebruik ik ook voor woon-werk.
Lekker zuinig, grote tank, 400km op een tank is mogelijk, comfortabel en ze kunnen tonnen aan km’s aan.
 
Pan European st1100, deze was €800,- aanschaf, gekocht van @INAMLE voor een mastprijs,30 jaar oud maar overwegend ( paar puntjes zoals de uitlaat ( zat al een vol rvs op) en achterbrug ( vervangen) betrouwbaar, starte altijd, cardan en zeer comfortabel, geen centje pijn op de snelweg of lange ritten en ideaal voor two up.
Volledig aangepakt en was in totaal €1600,- kwijt dus €800 extra aan uitgegeven( kanttekening heb wel alles zelf gedaan, grote beurt, achterbrug, knipperlichten en switchbacks, led rondom, comfort zadel, windscherm( vond het nieuwe type mooier),klein materiaal zoals slangen, oliedop, pakkingen, knietjes, stckers, polijsten van kleppendeksel en lak , voor en achterband etc., meeste geld is in “luxe” gegaan, had voor €1000,- klaar kunnen zijn in principe en zorgeloos kunnen rijden) ook weer voor €1600,- verkocht ( wilde weer wat anders en hoefde er geen winst op te maken als een ander er maar gelukkig mee was)
DC405785-1042-4047-892B-5909140F4434.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dat antwoord vind ik een beetje kort door de bocht. Sowieso staat er niet dat hij niet houdt van (af en toe) sleutelen en er zijn genoeg Japanners die blijven rijden zelfs als je er een bom op gooit. Maar de genoemde criteria zijn zo algemeen dat er nog 100 motoren genoemd kunnen worden.
Volgens mij zeg ik ook niet dat TS die moet laten doen, reparatie kun je namelijk ook zelf doen. Ik zeg ook niet dat er niet mee te rijden valt.
Maar feit is gewoon dat je bij >20 jaar oude fietsen altijd iets hebt wat (zou) moeten gebeuren.
Denk aan veelal verharde en verdroogde leidingen, versleten lagers, uitgeveerde vering, schijven buiten de tolerantie en dolgedraaide bouten. Is het niet nu dan komt het wel binnenkort.
En natuurlijk vult dit topic zich met voorbeelden van rijders waarbij er bij hun motor "niets" hoefde te gebeuren, of ze gewoonweg niet zien/willen doen. En ik ben de eerste die roept dat met name Japans toch wel doorrijdt.
Maar voor woon-werk vind ik dat je wel iets andere eisen moet stellen dan de fun-rijders.
Vergeet ook niet dat de 2e hands prijzen de afgelopen jaren gestegen zijn.

Dus is mijn advies: doorsparen zodat je een motor van minimaal rond de €4000 kunt aanschaffen, heb je een veel jonger exemplaar met veelal ABS en injectie, vaak ook nog zuiniger in verbruik.
 
Nu heeft TS niet vermeld hoeveel km enkele reis hij moet maken en wat voor wegen voornamelijk.

Bijvoorbeeld zo’n ST is hartstikke leuk als je elke dag veel kilometers snelweg moet rijden, maar als je alleen door centrum van Rotterdam naar je werk moet zou dat wel een van de laatste motoren zijn op mijn lijst
 
Na mij de tweede


Toch moet je wel wat dingetjes uitsluiten. Zoals bijvoorbeeld de Vblokken (zoals eerder al een paar keer gezegd), die zijn hartstikke leuk en fijn als ze nieuw zijn maar onderhoud aan de carbs is crisis. 600's van Yamaha in die budgetklasse zijn slechte starters. Dat worden ze nou eenmaal op die van mijn zoon na. Motor met makkelijk bereikbare slijtageonderdelen, bougies, filter drukt onderhoudskosten
Maar als je m gewoon 3 dagen per week gebruikt heb je toch eigenlijk geen onderhoud aan je carbs? Die worden vooral slecht van stilstaan is mijn idee...

255k, nooit iets aan de carbs gedaan, behalve erop en eraf bij blokwissel.
 
Maar als je m gewoon 3 dagen per week gebruikt heb je toch eigenlijk geen onderhoud aan je carbs? Die worden vooral slecht van stilstaan is mijn idee...

255k, nooit iets aan de carbs gedaan, behalve erop en eraf bij blokwissel.
Zelfs stilstaan hoeft niet perse slecht te zijn zolang je goede brandstof tankt. Regelmatig maanden achtereen niet gereden en nooit problemen gehad met de VFR. Nu pas sinds kort
 
Beetje extra gepiel lijkt mij geen reden om er één te kopen waar wekelijks iets met de carbs is.

Maw er word weinig van elkaar begrepen en flink langs elkaar geluld.
T.S. doe toch maar die busa maar wel met turbo.
 
Maar als je m gewoon 3 dagen per week gebruikt heb je toch eigenlijk geen onderhoud aan je carbs? Die worden vooral slecht van stilstaan is mijn idee...

255k, nooit iets aan de carbs gedaan, behalve erop en eraf bij blokwissel.
Ieder jaar staan ‘s winters m’n motoren een paar maanden stil. Even de accu’s aan de prik en de Honda start altijd direct weer, de Duc moet het wel van wat verder weg halen maar die slaat uiteindelijk ook wel aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan