Woon- / werk R1???

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Ik ben aan het kijken waar ik voor gaat sparen. Iets anders erbij wordt ff te gek. Dan heb ik er drie staan. Maar m\'n ZZR inruilen voor iets anders.

Zit met dit lijstje in m\'n hoofd:
- Suzuki TL1000S
- Suzuki TL1000R
- Aprilia RSV Mille
- Yamaha R1
- Yamaha R6

De TL1000S vind ik erg mooi, maar net een SV (eigenlijk andersom, maar goed). De TL1000R vind ik de achterkant niet mooi. Plus het gewicht is vrij veel van beide motoren.

De RSV vind ik qua motor erg mooi, alleen de kuip er omheen niet.

Dan heb je de Yamaha\'s nog. Qua uiterlijk mooi. Alleen het is een 4 cilinder... Maar Max heeft me verteld dat zo\'n R1 toch iets anders is dan de andere 4 cilinders...

Dus sparen voor een R1 dan? Ja een Duc 748 of 9xx vind nog mooier, maar dat vind ik helemaal geen fiets waarmee je nog wat woon- / werk mee kan rijden.

Stel ik rijd ongeveer 20.000 km per jaar, het hele jaar door. Is dat te doen met een R1, ook qua onderhoudskosten? Er staan er genoeg te koop tussen de 20.000 en 25.000 gulden. En dan hebben ze tussen de 15.000 en 30.000 km gelopen. De modellen zijn uit \'98, \'99 en met enige regelmaat een 2000 model.

(En zijn er ook oplossingen voor bagage op een R1? Een topkoffer moet ik aan bagage kwijt kunnen, is niet te doen met een rugzak. Het is niet mooi, maar ja ;( )
 
Ach als je ziet wat Sjaak met zijn R1 heeft uitgespookt... Moet vast wel wat voor te vinden zijn.

Tweedehands aanschaf van een sportmotor moet je altijd mee oppassen. Als er net zo mee is omgegaan als sommige lui van het forum doen dan zou die wel behoorlijk versleten kunnen zijn bij 30k. Bij een dealer goed navragen op welke punten je moet letten om te kijken of er mee geragd is. Overigens gebruiken de meeste mensen (buiten het forum... ;) ) de motor niet zoals hij bedoelt is, en dan bedoel ik dat ze er helemaal niet hard mee gaan, dus er zijn vast nog wel nette resultaten.

Overigens zou ik toch eens een Mille proberen, want het schijnen toch wel fantastische motoren te zijn.
 
20.000 per jaar op een R1 is goed te doen...ook woon werk, en bagage rekjes zijn gewoon te koop...hoef je nix bijzonders voor te doen...onderhoud....2 setjes banden, en 1x grote beurt...prijs hangt van je dealer af :P
 
Overigens zou ik toch eens een Mille proberen, want het schijnen toch wel fantastische motoren te zijn.

Ja, maar dat achterlicht van de Mille :( ... Maar voor die tijd probeer ik allen van bovenstaande maar eens...
 
Overigens zou ik toch eens een Mille proberen, want het schijnen toch wel fantastische motoren te zijn.

Ik rijd nu 2 seizoenen op de Mille, en het is idd een fantastische fiets. Ik rijd ook weleens op een R1. R1 vind ik qua zithouding en vering comfortabeler, en het blok is wat soepeler. Dus voor woon-werk is wat mij betreft de R1 de meer geschikte fiets. Voor het sporten vind ik de Mille absoluut meer fun!
 
Nog één keer:

misc.php


In het geel dus... Alleen minder licht geel, iets anders. Maar in die richting. :9 .

Bijlage: R1yellow.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar dat achterlicht van de Mille :( ... Maar voor die tijd probeer ik allen van bovenstaande maar eens...

Laat hem dan maar staan, dan koop ik wel een RSV.

Maar Arthur, een R1 comfortabeler dan een RSV? Had ik niet verwacht. Heb wel een paar keer op een RSV mogen rijden, vond het erg prettig zitten (ik meet 1.94 m). Wel veel druk op de polsen bij lage snelheden, is dat dan erger dan bij een R1?
 
Het plaatje is wat belabberd, en de kleur komt er niet uit zoals ik dat wil. Maar geel is wel mooi (vind ik) :) .
 
Laat hem dan maar staan, dan koop ik wel een RSV.

Maar Arthur, een R1 comfortabeler dan een RSV? Had ik niet verwacht. Heb wel een paar keer op een RSV mogen rijden, vond het erg prettig zitten (ik meet 1.94 m). Wel veel druk op de polsen bij lage snelheden, is dat dan erger dan bij een R1?


Ja, ik vind de R1 echt comfortabeler. Ben zelf 1,87 en heb een relatief lang bovenlichaam (eufemisme voor korte pootjes :) )Je zit op de R1 meer rechtop en de vering is als een babykussentje. Voelt gewoon meer als een rustig brommertje (totdat je echt gas geeft natuurlijk). Maar RSV is veel leuker!!!
 
Prijsklasse 20.000 tot 24.000 gulden. Ehhh, ff rekenene.

Zeg maar tussen de € 9.000 en € 11.000. Maar als er iets moois is voor minder...
 
niet voor het een of ander?
maar heb je geld teveel?

eerst ff een zzr kopen..nu weer weg doen...en gewoon vet bijleggen voor een nieuwe bike>?

wat doe je voor de kost?

Mja, ik ga eens hier en daar kijken... Wat nou leukste is. RSV is te duur. Dan hou je R1, TL1000S of TL1000R over.
 
niet voor het een of ander?
maar heb je geld teveel?

eerst ff een zzr kopen..nu weer weg doen...en gewoon vet bijleggen voor een nieuwe bike>?

wat doe je voor de kost?

:)

Nu doe ik weer ff niks. En nu zit het er ff nog niet in. Maar over een klein jaartje wel. En in de tijd kan ik mooi eens rondkijken naar wat anders. Duurt altijd lang voor dat ik iets vind.

ZZR bevalt voor woon- / werk goed, maar als je wat sportiever gaat rijden heb ik liever mijn SV. Maakt niet zo veel toeren...

[edit]Valt trouwens wel mee, velen rijden hier een motor vanaf circa € 10.000 (tweedehands). Ik rijd er twee voor dat bedrag... Hier had ik voor gewerkt (1 jaar fulltime). Nou over een klein jaar moet er met bijbaan en wat spaargeld, en inruil van Kawa toch weer wat anders leuks te koop zijn???[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Blade gereden R1 gereden en rijdt nu RSV. Absoluut de topper in het rijtje. Rijdt, stuurt, remt goed. Geluid }) }) }) . En qua uiterlijk zijn er maar weinig fietsen die er zo fantastisch uitzien.
Bovendien heb je op een RSV iets betere zit qua been ruimte. En last but not least. Het speel vermogen is absoluut top. Succes met je keuze. :]
 
ik heb gisteren voor het eerst de nieuwe R1 gezien. Ik ben nu dus echt verliefd!! De zilveren wel te verstaan, die anderen kunnen me gestolen worden.

Ik ga nu dus nog maar even door met werken en sparen en deze zomer staat die er (hopelijk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan