Woon-werk vekeer motor

Acid

MF'er
17 jun 2002
49
0
Diemen
Ik ben op zoek naar een motor voor naar m'n werk te rijden.

Nou vind ik twee motoren mooi en ook nog leuk voor prive mee te rijden :] .

Ik wilde weten wat jullie mening daarover is ik werk in amsterdam en moet ongeveer 30km rijden en merendeels door de stad.

M'n oog is gevallen op een ducati monster 900 en een eventueel een buell Xb9s zijn dit een beetje betrouwbare motoren en rijden ze ook lekker voor woon-werk verkeer.

Er zijn ook nog andere motoren die geschikt zijn maar het moet me niet te beschaaft worden ;)
 
De ZX9R is ook zeer geschikt, en niet super beschaafd...

Maar in principe kan elke motor gewoon voor woon-werk gebruikt worden.
Hoe comfortable wil je het hebben, of juist niet?
What about regen, wind, kou?
Bedoel, zoals afgelopen week is het prima op een naked, maar zometeen in
de winter?

Hoeveel spullen heb je mee te slepen?

Allemaal zaken om rekening mee te houden.
 
Ik heb geen spullen mee te slepen.

Rij straks wel door weer en wind maar gaat mij ook om de betrouwbaarheid.
 
Ik ben op zoek naar een motor voor naar m'n werk te rijden.

Nou vind ik twee motoren mooi en ook nog leuk voor prive mee te rijden :] .

Ik wilde weten wat jullie mening daarover is ik werk in amsterdam en moet ongeveer 30km rijden en merendeels door de stad.

M'n oog is gevallen op een ducati monster 900 en een eventueel een buell Xb9s zijn dit een beetje betrouwbare motoren en rijden ze ook lekker voor woon-werk verkeer.

Er zijn ook nog andere motoren die geschikt zijn maar het moet me niet te beschaaft worden ;)
Sportster 883R? Rij ik nu al weer 18 maanden op, voornamelijk woonwerk verkeer, ook een afstandje van 30 km enkele reis.
 
Voor woon/werk zou ik geen Duc en al zeker geen Buell aanschaffen. Denk eens aan de onderhoudskosten! Een betrouwbare Jap of een Mille (zoals in je avatar)schijnt ook niet kapot te krijgen te zijn !

De Kale
 
Nou onderhoudskosten moet ik wel een beetje op letten natuurlijk,aanschaf en verzekering en wegenbelasting ook onderhoud wordt door m'n werkgever betaald :Y .

Maar ik wil wel elke dag aankomen en niet met pech staan.

Zijn de duc's nog echt onbetrouwbaar dan?

Gaat hierbij wel om een tweedehands.
 
Nou onderhoudskosten moet ik wel een beetje op letten natuurlijk,aanschaf en verzekering en wegenbelasting ook onderhoud wordt door m'n werkgever betaald :Y .

Maar ik wil wel elke dag aankomen en niet met pech staan.

Zijn de duc's nog echt onbetrouwbaar dan?

Gaat hierbij wel om een tweedehands.

Hm, als de baas betaalt, en jij een betrouwbare motor wilt...
Ga eens met de BMW dealer praten.
Die heeft een leuke zakelijke leaseregeling!

Types: r1100s, F800, r1200s, r1200st....
 
Nou het moet wel een tweedehands worden en is een 1150 niet een beetje te zwaar om door de stad te rijden?
 
Nou het moet wel een tweedehands worden en is een 1150 niet een beetje te zwaar om door de stad te rijden?
Nee, lekker bruikbaar vermogen bij lage toerentallen. Je kan er stapvoets de grachten mee over. Dat zal je nog verbazen. Lichtere fietsen met een nerveuzer karakter zijn veel onhandiger in de stad.
 
Ik heb een monster 900Sie en die is al 34000km superbetrouwbaar (zolang je er benzine in gooit)
Je moet wel een ie nemen in verbandt met bevriezend carburateurs in de winter
Nu weet ik wel dat veel mensen je een duc ullen afraden maar je wil toch ook een leuk ritje naar je werk (ofniet)
Onderhoudskosten zijn 595€ voor een grote beurt eens in de 20000km en tussen door een filtertje en een liter of drie olie
Verbruik bij stevig rijden van 1 op 18
 
Ik doe het op een XJ600N, een naakte Diversion zeg maar.

Super soepel motortje, licht, wendbaar genoeg voor in de stad, zit goed, goedkoop in onderhoud, erg betrouwbaar.

Rij er zelf 12000 km per mee. :]

'k heb ook een R1150R, te zwaar voor in de stad vind ik, niet echt wendbaar bij lage snelheid. Remt wel goed (ABS versie)

full
 
Ja zo'n R1150R rockster zat ik ook naar te kijken lijkt me ook wel wat.

Waar ik wel goed rekening mee moet houden dat ik er elke dag mee op pad moet en een duc maakt s'ochtens om 6 uur ook niet zo'n lekker geluidje voor de buren :N

Rockster heeft ook abs en h.v.v in de winter is dat wel prettig.

Ik ga eens kijken of ik een proefritje kan maken op een rockster en een duc.
 
Ik doe m'n woon-werk verkeer (± 350 km per week) op een Monster 800ie (getuned door B. te O.).
Verbruik 1 op 20. Geen problemen. Alleen als het levensgevaarlijk is (ijzel) laat ik 'm staan.
Okee, je moet zo'n Ducje wat meer vertroetelen (goed vet houden 's winters en de oliekoeler afplakken) dan een doorsnee Yasukamikaze maar je rijdt tenminste in stijl. Over betrouwbaarheid heb ik niets te klagen. Het ding loopt met 1 druk op de knop. Onder alle omstandigheden. Wie nu nog mekkert over de betrouwbaarheid van een Ducati luchtgekoeld 2-klepsinjectieblok zeurt gewoon. Er gaat er echt wel eens eentje stuk maar dat doen BMW's, Jappen, Harleys, Triumphs enz. ook. Over Buell zou ik niet echt een uitspraak durven doen. Daar wordt ook veel over gezeurd maar ik heb er geen ervaring mee. Dat moet je aan een Buell-rijder vragen.
 
De BUELL kan je prima gebruiken als woon-werk motor! :]

Hij heeft weinig onderhoud nodig, omdat hij met een snaar is aangedreven veel minder onderhouds gevoelig dan b.v. een ketting! Tja alleen een cardan is nog beter...

Tevens heeft de Buell hydrolische kleppen dus die hoef je niet om de zoveel km opnieuw te laten stellen. Voor de rest rij je gewoon op een zeer mooie en unieke fiets die je niet dagelijks tegen gaat komen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan