Woon/werk verkeer fietsen

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Ben stilaan aan het uitkijken naar een nieuwe motor, deze moet zowel dienen als mijn weekend speelgoed als voor sporadisch woon werk verkeer (een 2x per week in de winter, alle dagen in de zomer,60km enkele rit)
Ik rijd momenteel op een ZX6R die nog vrij comfortabel is maar toch wat te weinig echte pit naar mijn zin heeft.
Conclusie ben dus op zoek naar ervaringen van mensen met Yam R1, GSXR 1000 of RSV Mille R hoe zit het met comfort etc(ben 1m91), rijgedrag in regenweer etc.

Thanks
 
Als ik de $$$ had ging ik voor een Mille R

Machtig apparaat met uitstraling.
En het geluid hoor je niet alleen, je voelt
het gewoon.. :}

Maar goed, heb er nooit op gereden..
 
Als ik de $$$ had ging ik voor een Mille R

Machtig apparaat met uitstraling.
En het geluid hoor je niet alleen, je voelt
het gewoon.. :}

Maar goed, heb er nooit op gereden..
Is gewoon een pracht motor
maar hoe zit het met betrouwbaarheid etc?

no offence to velen hier maar heb niet echt super veel vertrouwen in Italiaanse fietsen meer.
 
Als ik dan zou moten kiezen uit jou lijst zeg ik de gsxr1000. Heb je al gedacht aan een ZX9R, Vuurblad of iets dergelijks?

(zie Kicxstart)
 
Nou, heb op de motorbeurs ff op zo\'n zx9r gezeten.
Daar kom je je benen echt niet op kwijt, tank
is breed van boven, precies waar je je benen
kwijt moet...
 
Wat is er mis met mijn Batavus? ;)

Nog maar ff en dan verhuizen, dan mag ik weer op de RF naar het werk! Als er dadelijk een andere motor komt hou ik de RF er gewoon bij. Ik zou niet graag een mooie nieuwe(re) fiets in het centrum van Rotterdam neer zetten. :(
 
r1 of gixxer...kan alle 2...heel goed...voor woonwerk is het wat minder....maar voor andere doeleinden prima fiets...fireblade is dan ook nog een optie...(nieuwe model...2001 of 2002)

rsv mille...absoluut NIET! is echt geen fijne fiets (persoonlijke mening) ik heb er op gereden..en zowel als fun fiets als woonwerkding...absoluut 3x nix...

kijk gewoon welk model je mooi vindt...ga er op rijden...en koop je favo fiets...

Ben stilaan aan het uitkijken naar een nieuwe motor, deze moet zowel dienen als mijn weekend speelgoed als voor sporadisch woon werk verkeer (een 2x per week in de winter, alle dagen in de zomer,60km enkele rit)
Ik rijd momenteel op een ZX6R die nog vrij comfortabel is maar toch wat te weinig echte pit naar mijn zin heeft.
Conclusie ben dus op zoek naar ervaringen van mensen met Yam R1, GSXR 1000 of RSV Mille R hoe zit het met comfort etc(ben 1m91), rijgedrag in regenweer etc.

Thanks
 
als je zo\'n 20.000 per jaar gaat rijden zou ik
geen gsx1000 nemen. heerlijke fiets dat wel - maar een zzr1200 bied je meer bescherming/betere
zithouding en net zoveel snelweg-speed.
gsx loopt btw 1 op 11/12 rustig aan....
 
Laatst bewerkt:
Als je een volwaardige opvolger voor je 6 zoekt komt eigenlijk alleen de ZX9R in aanmerking.
Net zo comfortabel en veel meer broodnodige PKjes.
:} :} :} :} :} :} :}
Crawl
 
Het maakt eigenlijk niet veel uit wat je naar je werk brengt zolang jij maar gelukkig bent. Het is natuurlijk wel prettig als het geheel ook lekker zit en lekker rijdt, ook in de file. De Mille doet daar niet echt aan mee ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan