Woon/Werk verkeer met Supermotard??

leny

MF'er
25 feb 2014
64
0
Zichem (België)
Heb al wat dingen hier op het forum gelezen maar toch nog even vragen hier als dit niet stoort..

Even korte info
Motor zou enkel gebruikt worden tijdens de "goede periode" dus geen Winterrijder..
Wordt gebruikt voor woon-werk verkeer (40km enkel), rij ongeveer een 20-25-tal km op autostrade de rest zijn grote B-wegen geen stadsverkeer.
Wat info over mij wat ook wel belangrijk is
Ben 1.70m en weeg geen 70 kilo.
Motor die te groot is, is dus echt niet voor mij..

Was zelf aan het denken aan Supermotard type of KTM Duke series (Ktm is dus veel hoger budget dus valt eigenlijk wel af)
Zoek dus een moto die niet te groot/ zwaar is.
Sowieso een 2dehands moto, budget hangt af van moto natuurlijk..

Heb zelf een Honda CB600 hornet maar vindt deze wat lomp voor tussen de file te rijden, en verbruikt veel te veel hiervoor.
Andere motor is Honda MSX125 maar is niks voor autostrade..

Dacht dus aan een Supermotard aangezien deze zeer wendbaar zijn en ook wel tof uitzien!
Maar heb dan al wat gelezen dat deze niet echt aangeraden zijn voor mijn traject..
Kan men wat ervaringen delen hierover + wat vebruik kan je zeker tellen bij een Supermotard?

Alle info die men kan geven wordt zeker geapprecieerd.
 
Check wel even de breedte van het stuur. Zo'n hornet heeft denk ik een smaller stuur in vergelijking.
 
Stel dat het ook een kickstarter mag zijn zou ik een honda XR650R eens bekijken.

Indien je hem met 17 inch wielen nog te hoog vind zou je contact kunnen opnemen met 2motors in Erembodegem om te overleggen wat er mogelijk is.

Succes met de zoektocht.
 
Alvast bedankt voor alle tips, andere moto’s mogen steeds voorgesteld worden.
Zijn namelijk niet heel veel van de voorgestelde beschikbaar in belgie, behalve aan de kust blijkbaar. 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan