Woonachtig in Breda --> Dichtbijzijnde Klaverblad?

AntonBreda

Rookie
7 aug 2009
28
0
Breda
Beste medelanders,



Zoals de titel al aangaf ben ik op zoek naar het dichtsbijzijnde klaverblad. Hoevelaken is toch wel een uur rijden. Is er iets dichterbij?

Wil mijn eerste knee-down realiseren :9 O-)

Alvast bedankt!


Mvg,


Anton
 
Er schijnt in de buurt 'speeltuin' te zijn.

Toch heb ik persoonlijk wel een beetje moeite met oefenen op de openbare weg. Aan de andere kant; als je er voor zorgt dat je niemand tot last of gevaar bent, en toch lol op de motor hebt, waarom niet?

Heb je Google Earth?
 
Heb (nog) geen google earth, maar wat bedoel je met de speeltuin?

@ Jurgen ---> Thanx, ff op map 24 checken ;)
 
Bij Roosendaal heb je de speeltuin.
Bij Gorichem is een mooi blad.
Bij Moerdijk heb je een paar leuke afslagen.

Alledrie zijn volop in de aandacht bij politie, dus als je het doet, doe het discreet.
Open pijpen willen ook de aandacht trekken. :)

Maar als je echt wilt oefenen kan je beter naar een parkeerterrein gaan.
Daar kan je de snelheid laag houden en zal je wat minder vaak een vangrail tegenkomen.
 
Hmmmmmmmmmm ga toch maar het circuit een keer proberen als je zo nodig wilt oefenen voor het KD-en. Is fijner vallen daar ;)

Dagje MSL of zo ;)
 
Er schijnt in de buurt 'speeltuin' te zijn.

Toch heb ik persoonlijk wel een beetje moeite met oefenen op de openbare weg. Aan de andere kant; als je er voor zorgt dat je niemand tot last of gevaar bent, en toch lol op de motor hebt, waarom niet?

Heb je Google Earth?

Een vangrail of een rijtje lantaarnpalen zou een reden kunnen zijn. Onderuit schuiven en tegen vangrail of lantaarnpaal tot stilstand komen is niet zelden fataal. Laatst nog die jongens die mooie foto's aan het maken waren waarbij er een tegen een boom eindigde '(

Moet iedereen verder zelf weten natuurlijk, maar persoonlijk zou ik een plekje uitzoeken waar je een klein beetje veilig op je plaat kunt gaan. Dagje MSL kicks helemaal ass natuurlijk :9
 
Mja, je kunt de speeltuin Roosendaal proberen maar daar heb je de laatste tijd erg veel gezeik met omwonenden/politie.
Verder kun je knooppunt Klaverpolder proberen. Vanuit A16 Breda de A17 op rijden bij Moerdijk en gelijk 1e afslag eraf. Onderaan rechts en rotonde weer rechts (A17 weer op). Dan gelijk weer de A16 op en bij Zevenbergschen Hoek er weer af etc. Wel eerst even een proefrondje rijden omdat er nog wel eens wat vrachtwagens willen rijden die zooi verliezen.

Sja, en als het moet naar klaverblad Gorinchem.

Maar zoals anderen aangeven, beter het circuit opzoeken!
 
Zeker met een wat oudere fiets waarbij vering e.d. wat minder geweldig is, wordt het risico niet kleiner...
 
Ga eerst eens wat meer rijden in de omgeving. Bouw je ook nog eens ervaring op. Vervolgens onthou je waar een mooie bocht is zonder obstakels en ga daar oefenen. :Y
Dit is een optie. Kijk wel eerst of de weg vrij van modder is. Wil daar nog wel eens gebeuren.


Google Maps

Krijg je ook minder gezeik met iedereen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ho ho ho, voor alles een eerste keer heren. Ook jullie waren ooit zo groen als gras.
Daarbij is de wijze uil ook ooit begonnen als uilskuiken. :W

Dus laten we het gezellig houden, de maandag is immers bijna voorbij.
 
Leg eens uit wat de meerwaarde van een knee ad grond is als je net begint met motorryden? :X


Als ik de quote van Mark TT mag lenen;

Kneedown is NOOIT een doel op zich.....
Het is het gevolg van goed bochten rijden!!!


Je lijkt me vriendin wel. :Z
En nu afgelopen met dat gemuts. Trustte!
 
Laatst bewerkt:
Neem een VRO-1,2 en 3 cursus als je graag een goede bochtentechniek wilt leren,
dan leer je in een uurtje meer als 2 dagen met je maat het klaverblad van heel dichtbij bekijken (als je hem al gevonden hebt uiteraard ;-)
 
Beste medelanders,



Zoals de titel al aangaf ben ik op zoek naar het dichtsbijzijnde klaverblad. Hoevelaken is toch wel een uur rijden. Is er iets dichterbij?

Wil mijn eerste knee-down realiseren :9 O-)

Alvast bedankt!


Mvg,


Anton

:?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook goed bochten nemen zonde te knieen :Y en goede instrukteur komt met zijn vingers in zijn neus aan je voorbij als jij aant knieen bent :X :+
Als ik de quote van Mark TT mag lenen;

Kneedown is NOOIT een doel op zich.....
Het is het gevolg van goed bochten rijden!!!


Je lijkt me vriendin wel. :Z
En nu afgelopen met dat gemuts. Trustte!
 
Terug
Bovenaan Onderaan