Woonwerk bike a 40 km enkele reis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.934
163
Ergens !
Na een lange tijd gestopt te zijn met rijden, wil ik toch wel weer een bike aanschaffen.
Nu heb ik gereden op een sv650 2021 en een Kawa z650 2021.
De sv was beduidend minder....
Zaterdag heb ik een proef rit op een kawa z400 2021

Welke opties zijn er nog meer voor een leuke woon werk bike in deze klasse/naked series ?
Max 700 cc en redelijk zuinig.
Prijs max 10.000 en het liefst nieuw.
 
Laatst bewerkt:
een R1250RT is wel geschikt, goede windbescherming, goede koffer mogelijkheiden. luxe uitrusting mogelijk
 
Na een lange tijd gestopt te zijn met rijden, wil ik toch wel weer een bike aanschaffen.
Nu heb ik gereden op een sv650 2021 en een Kawa z650 2021.
De sv was beduidend minder....

Welke opties zijn er nog meer voor een leuke woon werk bike ?
Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer van al die modellen tegenwoordig.
In welk opzicht was die Suzuki duidelijk minder dan de Kawasaki? Het zijn gelijkwaardige motoren.
Als je het in die klasse zoekt is er ook nog een 700 cc Yamaha twin, in "moderne" en in retro styling.
 
Bmw gaat hem niet worden.
Deze gister getest en heb wel vertrouwen in deze bike.
Iemand ervaring met de 400?
Deze 400 ga ik Zaterdag testen.
Eventuele andere modellen zijn welkom.

1626002070947.png
 
Bmw gaat hem niet worden.
Deze gister getest en heb wel vertrouwen in deze bike.
Iemand ervaring met de 400?
Deze 400 ga ik Zaterdag testen.
Eventuele andere modellen zijn welkom.

Als je onduidelijk blijft doen over jouw wensen en eisen voor de motorfiets kan niemand passend advies geven.
 
Als je onduidelijk blijft doen over jouw wensen en eisen voor de motorfiets kan niemand passend advies geven.
Niet onduidelijk. Ik vroeg eigenlijk gewoon welke opties ik nog meer kan kijken. De yamaha tracer heb ik zo nu dan ook bekeken zoals aangegeven neem ik aan.
 
Welke opties zijn er nog meer voor een leuke woon werk bike ?

Zonder er zelf ooit op gereden te hebben, zou ik waarschijnlijk gaan voor een Kawasaki Versys 650* of een Suzuki Vstrom 650*. Zuinig en fatsoenlijke bagage mogelijkheden. Goed overzicht op de rest van het verkeer vanwege de hoge / rechte zit.

*(Uiteraard wel na een proefrit )
 
Je hebt geen wensen opgegeven kerel. Zoals @RoyalClub al aangeeft kunnen we je elke fiets wel aanraden. Als je advies en ervaringen wil moet je specifieker zijn over je wensen en eisen. En onderaan de streep toch echt een proefrit maken, andermans mening is vaak weinig relevant bij het kiezen van wat jou het beste past.
 
Triumph trident, MT07 zijn twee alternatieven in deze prijsklasse met vergelijkbaar vermogen en hele andere blokken (parallel twin en een triple) die me meteen binnen schieten. Met geen van beiden zelf ervaring.
 
Triumph trident, MT07 zijn twee alternatieven in deze prijsklasse met vergelijkbaar vermogen en hele andere blokken (parallel twin en een triple) die me meteen binnen schieten. Met geen van beiden zelf ervaring.
Dit zijn er 2 om op te schrijven :) top
 
Na een lange tijd gestopt te zijn met rijden, wil ik toch wel weer een bike aanschaffen.
Nu heb ik gereden op een sv650 2021 en een Kawa z650 2021.
De sv was beduidend minder....
Zaterdag heb ik een proef rit op een kawa z400 2021

Welke opties zijn er nog meer voor een leuke woon werk bike in deze klasse/naked series ?
Max 700 cc en redelijk zuinig.
Prijs max 10.000 en het liefst nieuw.
40 km enkele reis op een naked of semi naked gaat er wel voor zorgen dat je bij temperaturen onder of nabij nul graden snel afhard. Of afhaakt, dat dan ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan