Woonwerk + Enduro advies gevraagd

suzuky

MF veteraan
13 okt 2008
1.167
0
Beverwijk
Er zijn al wat meer topics over geweest maar toch wil ik zelf ook graag de vraag stellen.

Ik rij momenteel op een supersport en heb ook een motor om in het weekend offroad te rijden. Nu wil ik deze beide weg doen en 1 motor kopen die ik voor beide gebruiken kan. Zoals vele andere zal ik veel meer km op de weg rijden dan enduro ritjes.

Nu zit ik met een paar vragen :
  • Is het verstandig je motor steeds om te bouwen van weg(sm?) naar enduro?
  • Wat verander je dan allemaal? (velgen + band + tandwielen + ketting?)
  • Welke motor kan ook lekker meekomen op de snelweg?
  • Zijn er meer mensen hier die dit ook doen (woonwerk + enduro op de zelfde fiets)?

Ik geef de voorkeur aan onderstaande types :
- KTM 530 exc KTM 690
- Yamaha WR/YZ
- Of toch een twee cilinder Aprilia?

Mijn budget ligt ergens rond de 5.500.
Woon - werk KM = 60 per dag
Wat is jullie advies?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dan voor een XTX660 gaan ofzo

KTM 530 en Yamaha WR/YZ gaan sowiezo die woon/werk kilometers niet leuk vinden, en de aprilia is meuk.
 
Als je veel kilometers gaat maken, zou ik gaan voor de KTM 690. Net ff wat minder onderhoud, tikkie comfortabeler op de snelweg en doet het ook erg goed op het zand.
 
ik rijd een xr650r, perfect voor offroad, en heb een set sm velgen erbij.. Binnen 30 min om te bouwen dus zo gebeurd. Is prima voor woon werk en lekker wendbaar, ook liggen de onderhouds intervallen erg uit elkaar.. om de 1500 km olie en om de keer het filtertje. Ook slijten de remmen, ketting en tandwielen bijna niet als je er niet off road mee gaat. maar heb de velgenset erbij gekocht om het toch mogelijk te maken. Heb m gekocht als sm en gebruik deze setup dan ook het meeste.
Ik vind dit echt de perfecte motor om deze combinatie te maken, maar heb sinds kort een ktm 250 voor enduro's te gaan rijden! Ook komt er een kindje aan dus wil eigenlijk een motor weg doen, met spijt ga ik de xr verkopen dus mocht je intresse hebben.. laat het weten..
 
ik rijd een xr650r, perfect voor offroad, en heb een set sm velgen erbij.. Binnen 30 min om te bouwen dus zo gebeurd. Is prima voor woon werk en lekker wendbaar, ook liggen de onderhouds intervallen erg uit elkaar.. om de 1500 km olie en om de keer het filtertje. Ook slijten de remmen, ketting en tandwielen bijna niet als je er niet off road mee gaat. maar heb de velgenset erbij gekocht om het toch mogelijk te maken. Heb m gekocht als sm en gebruik deze setup dan ook het meeste.
Ik vind dit echt de perfecte motor om deze combinatie te maken, maar heb sinds kort een ktm 250 voor enduro's te gaan rijden! Ook komt er een kindje aan dus wil eigenlijk een motor weg doen, met spijt ga ik de xr verkopen dus mocht je intresse hebben.. laat het weten..

Verhaal is inderdaad het zelfde, maar wat is jou keuze geweest om toch een ktm 250 erbij te kopen voor enduro?
 
ik wil hardcore enduroritten gaan rijden en daar is de xr toch wat te zwaar voor en sinds ik dichtbij woon bij mijn werk.. kan ik gewoon op de fiets en is de motor een beetje overbodig geworden.. staat nu alweer bijna een maand stil en kan het geld goed gebruiken!!
 
lees te zwaar.. voor mij als beginnend rijder.. ik ken ook een kerel die rijd gewoon enduro ritten op een xr, maar voor mij heeft hij teveel pk's en de 250 is 100 kg terwijl de xr 122 kg weegt
ik zou hem het liefste gewoon houden maar dat zit er prijstechnisch niet in..
als je intresse hebt.. stuur je mail adres, stuur ik een fotootje met richtprijs
 
fotootje
full
 
Bruut ding erg mooie motor, maar moet eerlijk zeggen dat ik opzoek ben naar een iets jonger model.
 
ja.. kan.. uiteindelijk gaat het om plezier en heb je bij deze motor nog iets te doen om hem mooi te maken.. als je bijv een ktm 530 koopt,.. ben je klaar en kun je nog een stickersetje kopen om hem wat op te leuken maar bij deze kun je erg ver gaan van crf tank + kappen tot achterspatbordje etc..
Als ik het geld ervoor had en geen 250 in de schuur had staan.. wist ik het wel!!!
 
690 is inderdaad aan de prijs maar budget heeft wat ruimte.
Ik ben opzoek naar de ideale fiets voor enduro en snelweg.

Daar bestaat geen ideale motorfiets voor.
Wat misschien in de buurt komt is een XR650 zoals hierboven, of misschien een XT660
 
XT660 is goed te doen op de snelweg, al is het natuurlijk geen 4-pitter waarbij je je op je gemakje snelwegen afrijdt. Maar je kunt gewoon meekomen met het verkeer, en met een hoger ruitje is de rijwind ook goed uit te houden.

KTM 690 weegt minder, heeft meer vermogen en koppel, is wat ruiger... maar kost meer en vergt meer onderhoud.

Ik rij woon/werk op de XT660R, die op TKC 80 noppen staat. Comfortabel kan ik het echter niet noemen :X
 
Laatst bewerkt:
690 is inderdaad aan de prijs maar budget heeft wat ruimte.
Ik ben opzoek naar de ideale fiets voor enduro en snelweg.
Er staan nog een paar LC4 KTM's te koop.Zijn wat vriendelijker geprijsd.
Kunnen redelijk mee op de snelweg en het zand.Ideaal wordt het nooit.Eenb 660 zoals ik heb is behoorlijk zwaar voor enduro's,zeker voor een beginner.
 
Bij de LC4 blokken loont het misschien te kijken naar de nieuwste generatie, met balansas..
Oudere LC4's schijnen zwaar te trillen, maar persoonlijk vind ik dat wel bij een eencilinder horen. :)
 
Ik rij op een klx250 woonwerk/enduro/offroadritjes, onderhoudsinterval om de 6000km olie + filter
En kost nieuw zegmaar 5k, injectiefiets, dus ook super zuinig, doe op 5 liter 160km ;)
 
Laatst bewerkt:
klx250 ziet er ook erg interessant uit! Leuk ding.
Moet zeggen dat ik een XT660 ook erg gaaf vindt maar lijkt mij erg zwaar om echt door de modder mee te rijden?

KTM's zijn ook nog steeds een optie.
Heb nu echt zo'n moment dat je even door de bomen het bos niet meer ziet,
 
Tussenweg.. Xr650, voor 3000 met sm setup.. Meer kan ik niet voor je doen.. Ja.. Proefritje.. Haha
Geen gezijk met injectie, betrouwbaar, verhouding gewicht/pk's is masterlijk, en gewoon n goeie dualsportmoto
 
Terug
Bovenaan Onderaan