woonwerkverkeer

Tis net als met de auto niet goed nee. Zorg er wel voor dat het niet alleen maar korte stukjes zijn, want dan wordt ie nooit goed warm en krijg je bijvoorbeeld vocht in de olie. Dus wel regelmatig warm stoken.

(correct me if I'm wrong)

Maar ja ik doe het ook, had ie maar geen motor moeten worden. :)
 
Niet in toeren jagen die 6km. Voor mij geldt hetzelfde, ook 6km, dus enorm vaak fietsen, met slecht weer de auto en heeeeel af en toe de motor.
Voor 6km ben je langer bezig met aan en uitkleden dan het rijden van die kilometers...
 
Ik doe hetzelfde...af en toe een flink stuk rijden...(behalve in de winter dan..)

Sommige motors, die van mij ook, krijgt dan last van 'Sludge', een witte motorolie met vocht erin.

Heel af en toe heet stoken is dan niet genoeg meer. Gewoon 2 keer per jaar nieuwe olie erin (en maar 1 keer het filter), no problemo's...
 
Heenweg: 11 km. Terugweg: 40 km 0-)

Soms, als het mooi weer is en ik vroeg (dus flink vroeg, 6.00 of zoiets) weg kan: Heenweg: 60 km met pauze om ergens van het uitzicht te genieten. Terugweg: 11 km :9~

Dit alles sinds ik van mijn instructeur na mijn examen te horen kreeg dat ik mijn tweetakt vooral af en toe goed warm moet rijden. No problemo!
:]
 
Laatst bewerkt:
Het is 7 km naar me werk heen rijd ik 7 km en terug 20 tot 30 km ga ik altijd even nog wat bochies nemen enzo. Het schijnt ook inderdaad niet zo goed voor je bike te zijn maar probeer altijd meer km op de terugweg te maken, met veel plezier :]
 
Echt goed zal het niet zijn voor je motor om alleen kleine stukjes te rijden.

Had ergens eens gehoord dat dan je uitlaat niet heet genoeg word om eventueel water (regen) wat er in staat te laten verdampen. En dan krijg je roest :r

[me]__SVDirk__ die best veel verhalen gelooft[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan